מדור נדל"ן: דירה עם הון עצמי של 117 אלף שקל? רק לסטודנטים

הבית האקדמי משווק 100 דירות בחיפה במחירים מופחתים * אדריכל בינלאומי יעצב מלון בהרצליה

צילום: יח"צ, הדמייה: EVOLVE MEDIA // פרויקט נופי ים של קבוצת יהודה לוי המשווק לסטודנטים

לאחר ששווקו בהצלחה בשנתיים האחרונות דירות במחירים מופחתים משמעותית בבאר שבע וביפו עבור קהילת הסטודנטים ברחבי הארץ, הודיעה "הבית האקדמי", שהינה זרוע הדיור והנדל"ן של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, כי תחל השבוע בשיווק דירות מגורים לסטודנטים בפרויקט "נופי ים" בקרית חיים - חיפה של קבוצת יהודה לוי חברה לבינוי בע"מ. מדובר בפרויקט מגורים הכולל 800 יחידות דיור בסך הכל, שיבנה במסגרת הליך "עיבוי בינוי" בשדרות מח"ל מספר 27-29 ו-37 בחלקה המערבי של קריית חיים, כ-150 מטר מחוף הים. עבור הסטודנטים יוקצו מעל 100 יחידות דיור הראשונות בפרויקט בתמהיל מגוון של 3.5, 4, 4.5 ו-5 חדרים.

 

המחירים, כך נמסר אתמול נעמדים החל מ-950,000 שקל לדירת 3.5 חדרים בשטח 86 מ"ר + מרפסת של 12 מ"ר, החל מ-1,118,500 שקל לדירת 4 חדרים בשטח 105 מ"ר + מרפסת של 12 מ"ר והחל מ-1,198,500 שקל לדירת  5 חדרים בשטח 114 מ"ר + מרפסת של 11 מ"ר. משרד המכירות יפתח כבר בשישי הקרוב, 21.4 והשיווק יחל כל הדירות המוצעות לסטודנטים ממוקמות בקומות 5-8 בפרויקט. המבצע תקף עד ה-19 במאי.

 

לדברי הבית האקדמי, ההתחייבות במבצע הינה למחירים מופחתים משמעותית ממחיר השוק של בין 7% ל- 13% וכן לתנאי תשלום נוחים ביותר הכוללים אפשרות לרכישת דירת 3.5 חדרים לדוגמא, באמצעות הון עצמי של החל מ-117,000 שקל בלבד בעת החתימה ותשלום של יתרת המחיר עם קבלת המפתח. על פי הבית האקדמי קיימת אפשרות לתשלום היתרה באמצעות "הלוואה לכל מטרה" בפריסה ל-10 עד 20 שנה – החל ממועד קבלת ההיתר ותשלום המשכנתא ישולם החל מהרבעון האחרון בסמוך לאכלוס. רשאים לקחת חלק במבצע, סטודנטים לכל התארים, אקדמאים צעירים כשנתיים מסיום התואר ובני משפחה מקרבה ראשונה אליהם.

 

לדברי רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: "נמאס לנו לחכות למקבלי ההחלטות, במקום לדבר - אנחנו עושים. פרויקטי דיור בפריפריה חברתית - גאוגרפית מאפשרים לנו להמשיך ולהילחם ביוקר המחייה מלחמה חכמה וארוכת טווח, תוך התגברות על מכשול ההון העצמי שכיום עומד כמחולל אי-השוויון העיקרי בדרך לדירה. תכניות ממשלתיות קמות ונופלות חדשות לבקרים וצעירים בישראל נותרים ללא פתרון. על כן, אנו ממשיכים בדרך בה התחלנו לפני מספר שנים ופועלים בשדה בו הממשלה נכשלה, דרך קידום שכירות ארוכת טווח, חינוך צרכני בתחומי הנדל"ן וכן באמצעות פרויקטי דיור מסוג זה".

 

לדברי אסף אנגל: מנכ"ל הבית האקדמי: "אחרי יותר משנה שמועדוני הצרכנות הגדולים ואנו בניהם, לא יצאו עם מבצע משמעותי לעמיתיהם, אני גאה להציג מבצע המציע הנחה משמעותית והזדמנות בשוק הדיור לציבור הסטודנטים והאקדמאים הצעירים בישראל. זהו שוק המונה למעלה מ-400,000 צעירים , אך סובל יותר מכולם ממשבר הדיור כשהוא רואה את המחירים עולים וחלום הדירה מתרחק. מצד שני, מדובר באוכלוסייה שבישראל, כמו ביתר מדינות ה OECD, נחשבת בעלת  צפי לכושר השתכרות מהגבוהים ביותר במשק. חשוב לציין שאחת מתופעות הלוואי של תכנית "מחיר משתכן" והירידה המדווחת במספר העסקאות נובע מחוסר מוטיבציה של היזמים והקבלנים למכור דירות בכלל ובמחיר מוזל בפרט. המלאי שלהם לרוב מצומצם מאד והם מבקשים למקסם את הרווח מכל דירה. במהלך השנה האחרונה הוצעו לנו דירות במספר פרויקטים, בחנו את רובם ולכולם אמרנו "לא" מאחר והתנאים לא עמדו בקריטריונים ובערכים שהבית האקדמי קבע לעצמו".

 

***

 

אדריכל העל הבינלאומי, דיוויד רוקוו'ל, הנחשב לאחד ממעצבי המלונות המפורסמים בעולם, נבחר על ידי חברת "המרינה", של קבוצת חג'ג' כמי שיעצב את המלון שהם בונים על קו המים במרינה הרצליה. רוקוו'ל נבחר בסיום תהליך בדיקה דקדני שבחן את יכולתם של שבעה מעצבי על מלונאיים שערכו בעלי הזכויות למלון, הכוללים את קבוצת חג'ג' שבשליטת צחי ועידו חג'ג', האחים כהן ויגאל צמח, אשר הקימו יחדיו את מגדל היוקרה "מאייר ברוטשילד".

 

רוקוו'ל, בעל השליטה במשרד האדריכלים רוקוו'ל גרופ, אחראי על תכנון מאות פרויקטים ברחבי העולם, הכוללים מלונות, בנייני מגורים, נמלי תעופה, מוזיאונים, בתי חולים, תיאטראות, בארים, מסעדות, מרכזי מסחר, מועדוני לילה, גני משחקים, אזורי תעסוקה, ספא וחדרי כושר, תשתיות, מסילות רכבת וגם משחקיות ואביזרי ריהוט. רוקוו'ל עיצב בין השאר גם את משאית מהפיכת האוכל של השף ג'יימי אוליבר, עימה הוא נע ברחבי העולם ומלמד ילדים לבשל.

 

בתחום המלונאות רוקוו'ל הוא מעצמה של ממש. הוא אחראי על עיצוב מלונות מוכרים בכל רחבי העולם ובהם דה טיים, דה ניו יורק מריוט אדישן, הבית העגול במפלי ביקון, יוטל, אנדז וול סטריט, דה גרין-וויצ', אינק 48 ו-W  בניו יורק, נובו סיזרס פאלאס ודה קוסמופוליטן בלאס ווגאס, W אופרה בפריז, לה מרידיאן במדריד ובאלג'יר,  W בסינגפור, סיקרטס בקנקון, W  רטריט אנד ספא בפורטו ריקו, בל אייר בלוס אנג'לס, בלוואדה במיקונוס, מרינה ביי סאנדס קזינו בסינגפור, רשת ALORF  בכל רחבי העולם, ומלונות רבים נוספים בטוקיו, שיקגו, מקסיקו, בוסטון, קוו'יבק וערים רבות אחרות בעולם. 

 

***

רוב מי שגלש באתרי האינטרנט שבהם ניתן לחפש מודעות מתחום הנדל"ן, הרכב או כל מוצר אחר שעומד למכירה או השכרה, ובמקום לראות תמונה של המוצר שחיפש – נתקל בתמונה לא רלוונטית: למשל תמונה של המתווך במקום תמונה של הנכס, תמונה של נכס אחר, או פשוט ראיתם את אותה התמונה שוב ושוב. חש בוודאי בתסכול. חברות בכל העולם החלו להפנים שעליהן ללמוד להתמודד עם 'תוכן לא רלוונטי', ולהשקיע משאבים בבחירת התוכן המותאם והמדויק ביותר עבור הצרכנים. כך גם שתי חברות נדל"ן מוכרות מארה"ב, שחתמו לאחרונה על הסכם עם חברת הטכנולוגיה הישראלית PicScout. מטרת ההסכמים הללו היא לדאוג לאימות וטיוב התכנים הוויזואליים שמוצגים לגולשים באתר, ובכך לשפר את חווית השימוש ולהבטיח לקוחות מרוצים.

 

מערכת Visual API של החברה הישראלית מבוססת על טכנולוגית זיהוי תמונה ומציעה מגוון פתרונות לכל ארגון או חברה שעושים שימוש בתמונות, כמו אתרי מכירות, חברות DAM, חברות פרסום, סוכנויות צילום וצלמים, ארגוני בטחון, אתרי UGC (תוכן מופק משתמשים), ועוד. עבור חברות הנדל"ן, המערכת דואגת לתחזוקה שוטפת כל מאגרי התמונות כמו מניעת כפילויות של תמונות ולוודא רלוונטיות, כך שהמוצר שהגולש חיפש הוא זה שיוצג עבורו. בנוסף, המערכת יודעת להציג לגולש תמונות של מוצרים או נכסים דומים ויזואלית לזה שחיפש. כלומר בנוסף לכל הפרמטרים כגון מספר חדרי שינה, אזור מגורים וטווח מחירים, המשתמש יוכל לחפש נכס גם על פי המראה שלו.

 

"בכל הקשור לאתרי אינטרנט ואפליקציות - התובנה העכשווית של חברות אמריקאיות מאוד ברורה, תוכן שאינו רלוונטי חייב להיות מטופל. בישראל עדיין לא אומצה הגישה, אבל זה רק עניין של זמן", מסביר מנכ"ל PicScout אורי לביא, "המצב הקיים פה פוגע הן בקונים, הן במוכרים, וכמובן במחזיקי האתר, שיוצרים מצב בו הגולשים יוצאים מאוכזבים וללא התוכן הוויזואלי אותו חיפשו. המערכת של פיקסקאוט מייעלת את מאגרי התמונות ומוודאת שהתוכן הטוב ביותר מוצג לגולשים – ולא רק באתרי נדל"ן ".  

 

חברת PicScout היא חברה למידע טכנולוגי, והיצרנית של מערכת ניתוח תמונות המובילה התחומה, מבוססת על טכנולוגית זיהוי תמונות ולמידה עמוקה. בעזרת ניתוח מעמיק של תכנים ויזואליים, החברה מספקת ליצרני תוכן, צרכני תמונות, מפתחים ועסקים תובנות שיעזרו להם לבצע החלטות מושכלות, ניתוח ומעקב אחר התמונות השימוש שנעשה בתמונות באינטרנט, ניתוח מגמות של השוק, העשרת metadata - ובכך פותחים בפני הלקוחות אופקים עסקיים ואפשרויות חדשות. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר