"נפגעתי בכל חלקי גופי", אמר אתמול הרופא שהותקף במטוס יונייטד איירליינס, ד"ר דיוויד דאו, המאושפז בבית חולים בעקבות החבלות שגרמו לו אנשי הביטחון, אשר גררו אותו בכוח אל מחוץ למטוס.
ד"ר דאו, אמריקני ממוצא וייטנאמי, הודה לציבור בכל העולם על התמיכה שקיבל מהגולשים שצפו בסרטונים הוויראליים שתיעדו את ההתעללות בו. השערורייה שקמה בעקבות התיעוד גרמה שלשום לירידה של 600 מיליון דולר בערך המניות של חברת התעופה יונייטד איירליינס, והמנכ"ל אוסקר מונוז, שהתנער תחילה מאחריות וגינה את "הנוסע האלים" - התנצל בפומבי ואמר כי ידאג לפצותו.
המנכ"ל קיבל את האחריות לתקרית, אך לא יתפטר מתפקידו. לדבריו, הוא "חש בושה ומבוכה" וידאג שמקרים כאלה לא יישנו.
"בני משפחתו של ד"ר דאו רוצים שהעולם יידע כי הם מעריכים את התפילות ואת התמיכה שלכם", אמר פרקליט המשפחה עו"ד סטפן גולן, "הם מתרכזים עכשיו בטיפול ובהחלמה של ד"ר דאו". עו"ד גולן הוא אחד משני הפרקליטים ששכרה משפחת דאו כדי לבחון תביעה אפשרית נגד החברה.
אמש פירסמה יונייטד הודעה רשמית, שבה דובר החברה הסביר כי בטיסה 3411 שיצאה משיקגו נרשמה תפוסת יתר, ולכן חברי צוות האוויר ביקשו מארבעה נוסעים להתנדב להמתין לטיסה הבאה כדי לפנות מקום לעובדי החברה שהיו אמורים להגיע ללואיוויל על מנת לאייש שם מטוס ולהטיסו.
אלא שרק שלושה נוסעים התנדבו לרדת מהמטוס, ועל כן נבחר באקראי על ידי צוות הטיסה ד"ר דאו. אך הוא סירב לרדת מהמטוס, בטענה שנקבעו לו פגישות עם מטופלים למחרת והוא אינו יכול לאחר.
בעקבות הסירוב הגיעו אנשי ביטחון למקום מושבו והורידו אותו בכוח, כשהם גוררים אותו לאורך המעבר עד ליציאה. ד"ר דאו התחמק מהם וחזר למטוס, אך אז שוב הורד ממנו בכוח.
כשנשאל המנכ"ל מונוז אם הנוסע המוכה היה אשם במשהו, אמר: "לא. הוא לא יכול להיות אשם. הוא היה נוסע משלם, ישב במושב במטוס שלנו, ולא היה צריך להתנהג אליו כך. נקודה". כזכור, למחרת התקרית נשמע מונוז אחרת ואמר כי התנהגותו של ד"ר דאו היא שגרמה לכך ש"לעובדים לא היתה ברירה אלא לזמן את אנשי הביטחון התעופתי כדי לסייע להוריד את הלקוח מהטיסה".
המניה ממשיכה לרדת
מכל מקום, אתמול המשיכה מניית יונייטד איירליינס לרדת, אם כי בקצב איטי יותר: בסיום המסחר בוול־סטריט המניה רשמה ירידה של 0.78%.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו