המכירות של "השחר העולה" ממשיכות לזנק חרף הטור שפורסם בעיתון ה"ארץ", אשר קרא להחרים את ממרח השוקולד.
"החברה תורמת מדי שנה עשרות אלפי שקלים מהכנסותיה להתנחלויות", כתב רוגל אלפר. "לא ייתכן שאדם המתנגד לכיבוש ימשיך לקנות 'השחר העולה' במודעות מלאה שבכך הוא תורם להתנחלויות ונכנע לאידיאולוגיה ההרסנית והבלתי מוסרית של ויידברג (משה ויידברג, מנכ"ל החברה)".
ג'ו זבולוני
ויידברג התייחס למאמר בראיון לערוץ 7, ואמר כי בעקבות הטור, אזרחים רבים סיפרו ברשתות החברתיות שהחליטו לקנות דווקא את השוקולד של "השחר". ויידברג הסביר שעדיין לא ניתן לדעת האם יש עלייה בהיקף המכירות, שכן המכירות תמיד עולות לפני חג הפסח. לדבריו, "את השינויים נראה בשלבים מאוחרים יותר. קשה לראות גידול במכירות כי בזמן הזה כמו בכל שנה אנחנו עובדים מסביב לשעון ומוכרים כל מה שאנו מסוגלים לייצר". ויידברג הוסיף כי "אנחנו עומדים נפעמים וחסרי מילים מול האהבה והתמיכה חוצת הגבולות שאנחנו מקבלים בעקבות הקריאה לחרם על מוצרינו".
לדברי רמי לוי, הבעלים של "רמי לוי שיווק השקמה", "בימים אלה באו לקוחות וביקשו לקנות את שוקולד השחר. חשבתי שזה כבכל שנה רק בגלל החג אבל יכול להיות שזה בגלל הקריאה לחרם על מוצר זה".
לוי ציין כי "לפני החג המכירות של שוקולד השחר קופצות פי 3-2 וזה קורה גם עכשיו, לכן זה לא קנה מידה. הישראלים אוהבים למרוח את השוקולד על המצה. עם זאת, אני בטוח שהמכירות לא ירדו אלא להיפך. כשקוראים להחרים מוצר מסוים בגלל סיבה זו, זה גורם לאנשים דווקא לקנות יותר".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו