מפרק טאבואים

טום הארדי, מהשחקנים הנחשקים בהוליווד, התאהב בדמותו האלימה של ג'יימס דילייני בדרמה התקופתית "טאבו" - שגם הפיק • והוא מסביר בדיוק למה

צילום: באדיבות yes // צילום: באדיבות yes

הדרמה התקופתית החדשה "טאבו", שעלתה לשידור ב־yes (ימי ראשון, 22:00, yes Oh ובחינם ב־yes London) נחשבת לפרויקט השאפתני של השחקן טום הארדי, אחד השחקנים המוערכים בהוליווד בשנים האחרונות. את הסידרה המסוגננת יצר הארדי עם אביו, אדוארד "צ'יפס" הארדי, והתסריטאי סטיבן נייט, שיצר את סידרת הגנגסטרים של ה־BBC "כנופיית ברמינגהאם", שבה שיחק הארדי.

"טאבו" מתרחשת בשלהי מלחמת 1812 בין ארה"ב לאימפריה הבריטית. הארדי מגלם את ג'יימס קזייה דילייני, שחוזר ללונדון לאחר עשור שבו שהה באפריקה, ומגלה שאביו המנוח השאיר לו עיזבון מסתורי שעוזר לו להקים אימפריית ספנות, אשר תסייע לו לפתוח במלחמה מול אויביו. בסידרה מככבים גם מייקל קלי ("בית הקלפים") ושני יוצאי "משחקי הכס", ג'ונתן פרייס שגילם את הדרור העליון ואוּנה צ'פלין (נינתו של צ'רלי צ'פלין), שגילמה את טאליסה מאגיר, כלתו של רוב סטארק בחתונה האדומה העקובה מדם.

הארדי (39), שנחשב גם לאחד השחקנים הנחשקים בהוליווד, זכור בעיקר מסרטיו של הבמאי כריסטופר נולאן "התחלה" ו"עלייתו של האביר האפל", שבו גילם את הנבל ביין, וכמובן מ"מקס הזועם: כביש הזעם" מ־2015, שזכה בשנה שעברה בשישה פרסי אוסקר, בטקס שבו הארדי עצמו היה מועמד בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר על "האיש שנולד מחדש" בכיכובו של לאונרדו דיקפריו (שזכה באוסקר על הופעתו). על המסך הקטן הפציע, בין השאר, במיני־סידרה "אחים לנשק", שיצרו טום הנקס וסטיבן שפילברג, ובסרט הטלוויזיה הבריטי "ברונסון" אשר עליו זכה לשבחים רבים.

שיתוף הפעולה היצירתי עם נולאן ימשיך גם בקיץ הקרוב: "דנקרק", שעוסק במלחמת העולם השנייה, יעלה בקיץ הקרוב, ועל פי שמועות, הארדי אף יבליח בסתר מאחורי קסדת חיילי האימפריה הגלקטית בפרק השמיני של סידרת סרטי "מלחמת הכוכבים: הג'דיי האחרון" בדצמבר. באירוע לקידום "טאבו" הוא מבטיח כי הקריירה הקולנועית לא תפגע במחויבותו לסידרה. "המטרה בפיתוח הסידרה היתה לבסס תשתית לפרויקט שאוכל להוביל לאורך שנים", הוא מספר, "הרעיון עלה בשיחה שניהלתי עם אבי על דמות האנטגוניסט הראשי, ביל סייקס, שגילמתי במיני־סידרה הבריטית 'אוליבר טוויסט' על בסיס ספרו של צ'רלס דיקנס. חשבתי שיהיה מעניין לגלם נבל בהמי בגוף של ג'נטלמן בריטי ולהפוך אותו לגיבור שמדלג בין מעמדות, שיכול להתקיים גם באצולה הלונדונית וגם בעולם התחתון הפראי, עם אלמנטים של ג'ק המרטש. אבי אמר, 'טום, יש לך יותר מדי טיפוסים בראש, יש לך בכלל עלילה?' עניתי שלא. רק ידעתי שזו דמות שאני משתוקק לגלם".

"אם יש משהו שאני משוכנע בו הוא שתמיד רציתי לשחק, וזה מה שאני עושה כבר שני עשורים", הוא מוסיף, "המטרה תמיד היתה להרחיב את העיסוק וללמוד גם את הצד ההפקתי, ולא רק לעבור מג'וב לג'וב. עבורי מדובר בהיגיון בריא".

הארדי מודה שהתחבר לדמותו של דילייני יותר משציפה. "ג'יימס הוא חזיר בר עם רגליים מפושקות, וגם לי כילד היו ברזלים ליישור הרגליים", הוא מספר בחיוך, "אצלו זה מרכיבה על סוסים כל הזמן והוא גם רוקע במגפיים מלאים בוץ, התנהלות מנומסת בחברה הגבוהה היא ממנו והלאה. כדי לוודא שאשמור על אותו פישוק, בין הסצנות ישבתי כל הזמן על חביות או עם צ'לו בין הרגליים. הייתי מנגן שעות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר