הגירסה החדשה של "היפה והחיה" אינה סרט. היא נוסטלגיה טהורה. בהתבסס על סרט האנימציה האהוב מ־1991, שהיה הסרט המצויר הראשון שקטף מועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, אולפני דיסני מגישים כאן עיבוד "לייב־אקשן" יקר בטירוף, מיותר לחלוטין ונחות מכל בחינה, שלוקח את זיכרונות הילדות שלכם ורוכב עליהם כל הדרך אל הבנק.
למעשה, זהו לא הרבה יותר ממיחזור חסר בושה של המקור - רימייק אחד לאחד, אם תרצו - שמלא בשכפולים ובהעתקות, ושאינו מנסה אפילו להביא משהו חדש לשולחן. למרות השימוש בטכנולוגיות הכי משוכללות, התוצאה שיצאה תחת ידיו של הבמאי ביל קונדון ("שיקגו") כבדה, גמלונית וחסרת חדווה אמיתית. ולמרות התקציב העצום - שעל פי הדיווחים עומד על יותר מ־160 מיליון דולר - שום דבר בהפקה הזו אינו באמת סוחף או באמת קסום, ושום דבר אינו מותיר רושם של ממש. על מה לעזאזל ביזבזתם את הכסף? קייטרינג?
אם לדבר בכנות, "היפה והחיה" - שמביא את סיפורה החינוכי והעדיין מצמרר של בחורה צעירה שמתאהבת במפלץ מכוער וכוחני לאחר שזה כולא אותה בטירה שלו - אף פעם לא היה הסרט האהוב עלי מהקטלוג של דיסני. עם זאת, קשה להתווכח עם האיכות של שיריו (שנכתבו בידי אלן מנקן והווארד אשמן), או עם העובדה שהוא די מקסים בסך הכל. הגירסה החדשה, לעומת זאת, היא כמו הפקה בימתית מושקעת מהממוצע שמוצגת בפני המבקרים בדיסנילנד. אין לה באמת אישיות או אופי משל עצמה, ולא צריך להסתכל רחוק יותר מהבעותיה הדלוחות והריקניות של אמה ווטסון, שמגלמת את גיבורת המעשייה, בל, כדי להיווכח בכך.
ווטסון בת ה־26, שמקבלת כאן את התפקיד הראשי הראשון שלה לאחר שגדלה לעיני המצלמות (והקהל) בסידרת "הארי פוטר", היא המקבילה הקולנועית לטופו. נכון, מדובר בבחורה מוכשרת, חביבה ודעתנית שמתהדרת בקהל מעריצים שמונה עשרות מיליונים, אבל משחק, ככל הנראה, אינו הצד החזק שלה. שלא לדבר על שירה. אני לא רוצה להניח את כל האחריות לכישלונו של הסרט על כתפיה, אבל בואו נגיד שיש לה מניות רבות בכך. ברצינות, הבחורה הזאת יותר משעממת ממודעת תכנון ובנייה. ממש חמישים גוונים של כלום. Why so serious? מה עם קצת שמחת חיים? מה עם מעט ספונטניות ו/או קלילות רגליים? איזה מזל שהיא בחרה לככב בפרויקט הזה ולא ב"לה לה לנד"!
יתר המשתתפים בחגיגה אמנם עושים עבודה מיומנת יותר מווטסון, אך גם הם אינם מצליחים להציל את המיזם מקריסה מהירה וחד־משמעית. כוכב "אחוזת דאונטון", דן סטיבנס, שמגלם את "החיה", לכוד תחת מעטה כבד של איפור דיגיטלי, וגם הוא מתקשה להשתוות למודל המונפש שלו בכל מה שקשור להבעת רגש. יואן מקגרגור, איאן מק'קלן ואמה תומפסון, שמגלמים את כלי הבית המכושפים בטירה של "החיה" (קנדלברה, שעון וקנקן תה, בהתאמה), עובדים שעות נוספות כדי לייצר מעט חן והומור, ללא תוצאות ממשיות. לעומת זאת, ג'וש גאד, שמגלם את הסייד־קיק השמן לה פו, אולי קיבל כותרות רבות לפני יציאת הסרט לאקרנים - בכל זאת, הדמות שלו, כך סיפרו לנו, היא הדמות ההומואית הראשונה בתולדות דיסני! אבל מה רבה ההפתעה לגלות שבסופו של דבר, הוא בסך הכל מגלם עוד סייד־קיק שמן (שרוקד בטעות עם גבר).
היחיד שאיכשהו מצליח לצאת מהעסק בכבוד הוא לוק אוונס ("מהיר ועצבני 6"), שמזריק קצת שטותניקיות וגוזמה לדמותו של הבריון הנרקיסיסט גסטון. אמנם לא הופעה שידברו עליה לקראת עונת הפרסים הבאה, אבל בניגוד לרוב עמיתיו, לפחות נראה שהיה לו כיף להיות על הסט.
"היפה והחיה" ("Beauty and the Beast"), במאי: ביל קונדון. ארה"ב 2017
yishai.kiczales@gmail.comטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו