אולגה בוריסוב שהרגה את בנה בן ה-4 הובאה לקבורה

בוריסוב הטביעה את בנה אלון בן ה-4 בשנת 2008 • לפני כמה חודשים שוחררה מהכלא • בעלה לשעבר בהלווייתה: "הרשויות ראו אותה ולא טיפלו בה. היא היתה מתקשרת אליי בוכה ומספרת שהיא מתגעגעת לילד ושעולמה חרב"

אולגה בוריסוב שמה קץ לחייה // צילום (ארכיון): מלני פנטון // אולגה בוריסוב שמה קץ לחייה // צילום (ארכיון): מלני פנטון

אולגה בוריסוב, ששוחררה לפני קצת פחות משנה לאחר שריצתה קצת פחות משמונה שנות מאסר בגין הריגת בנה בן הארבע, אלון ז"ל, לפני כתשע שנים בחוף הים בבת ים, שמה קץ לחייה בתליה בבית גיסתה.

בשנת 2008, בעקבות מה שתואר לאחר מכן במשפטה כבעיה נפשית ודכאון, נטלה בוריסוב, אז תושבת ראשון לציון, את חיי בנה הקטן על ידי הטבעתו למוות בחוף הים. תחילה היא הואשמה ברצח, אולם בעקבות עיסקת טיעון שנחתמה לאחר שעברה בדיקות ונקבע כי מצבה הנפשי קשה, הומר סעיף האשמה להריגה והיא נידונה לשמונה שנות מאסר.

בוריסוב הובאה לקבורה היום (רביעי) בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא. אילן יהודה בעלה לשעבר ואביו של אלון ז"ל, ספד לה והפנה אצבע מאשימה כלפי הרשויות. "זו סופה של טרגדיה גדולה, שהתחילה עם הבן שלי והסתיימה באולגה", אמר, "אולגה הרגה את עצמה. לא חזיתי את זה ולא היו סימנים לאורך הדרך, כדי שאוכל להציל אותה. אין בי כעס היא גם לא צריכה להביע חרטה או להתנצל כי היא לא אשמה. מי שאשם הן הרשויות - שראו ולא עשו כלום. לא טיפלו בה כמו שצריך. הן שהביאו למותה. הן אלה שלא הצילו אותה מעצמה". 

אחרי שנקברה בוריסוב התקשו הנוכחים לעזוב המקום, שבו ניצבה תלולית החול הטרי ללא כתובית, ללא שם או מספר חלקה, וללא פרח צבעוני אחד. "עכשיו היא שקטה", אמר הבעל לשעבר יהודה בשקט, תוך שהוא מדגיש שלמרות הטרגדיה הוא אהב את אולגה. "היא פשוט הרגה את עצמה. אין בי כעס עליה. כן, אני אוהב אותה וזו טרגדיה גדולה. דאגתי לה גם בכלא וגם כשיצאה. שילמתי לעו"ד כדי שיטפלו בה". 

יהודה, שנישא שוב בשנית ויש לו שני ילדים, כואב עדיין על מות בנו הראשון. לדבריו, "היא לא התכוונה לרצוח את הבן שלנו. היא לא ידעה מה היא עושה. היא סבלה סבל גדול ודיכאון. למרות הטרגדיה יכולתי להמשיך לחיות מבלי לכעוס עליה ולתמוך בה בכל השנים כשהיתה בתוך הכלא, בגלל שאני הצלחתי להבין אותה בדרך שבה הרשויות לא הבינו. מהרגע הראשון אף אחד לא הבין אותה והיא זעקה לשמיים באופן נואש".

לדבריו, "אולגה לא צריכה לבקש את סליחתי או להתנצל. בכל הטרגדיה הגדולה הזו היא לא אשמה. תמיד היא דיברה איתי עם דמעות בעיניים וגעגועים לילד. היה לי חשוב להגיע לכאן היום, להספיד אותה ולהגיד לה שהיא היתה אימא ואישה מסורה, שכל המשפחה שלנו אהבה והבינה אותה. כולנו פה בשביל  להראות לקולגה. כי בסופו של דבר, מסכנה אולגה. שלא יכלה עוד לסבול".

עופרה קוטא, אחותו של יהודה, שאצלה התגוררה בוריסוב בחצי שנה האחרונה והיתה מי שגילתה את גופתה, אמרה כי "אומרים שהיא היתה מפלצת, שהגיע זמנה למות וטוב שהתאבדה - אבל אתם בכלל לא מכירים אותה. אל תשפטו אותה. היא שילמה את מלוא המחיר. תנו לאלוהים לשפוט".

 

הטלוויזיה מאזינה לך - כך ה-CIA מאזין לכם

השר ליצמן נגד סופר־פארם: "שתמכור רק תרופות בשבתות"

בהלה בארומה: שוד מזוין בסניף בצפון

הבעל לשעבר אף העיד לטובת בוריסוב במשפט וציין כי אין לשלוח אותה לכלא שכן היא עברה מצוקה וכי המעשה נבע ממצוקה ולא מרוע, כדבריו אז.

יהודה חזר והדגיש לא אחת שהוא סולח לה על המעשה. הוא שמר על קשר עימה, למרות גירושיהם, לכל אורך תקופת המאסר וגם אחריה וזאת למרות שנישא בשנית והקים משפחה חדשה. בוריסוב השתחררה לפני פחות משנה, התגוררה תחילה בהוסטל באזור ובאחרונה עברה לגור בבית גיסתה לשעבר. כאמור, אתמול בערב שמה קץ לחייה בתליה במקלחת הבית.

בני משפחת אילן ציינו כי בוריסוב היתה במצב נפשי קשה, לא עבדה באופן סדיר והתקשתה להתמודד עם הטרגדיה והמעשה שביצעה. "היא היתה במצוקה והרגישה בודדה כל הזמן", אמר הבעל לשעבר יהודה, "היא לא זכתה לטיפול ראוי לאחר השחרור. ניסיתי לעזור ולנסות לשקם אותה שתתחיל בחיים חדשים אבל זה היה קשה. היא היתה מתקשרת אליי בוכה ומספרת שהיא מתגעגעת לילד ושהיא מרגישה שהעולם שלה חרב ושהיא לא יכולה לקום מחדש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר