התחרות ממריאה: 70 קווי תעופה חדשים מנמל התעופה רמון

הנמל החדש שצפוי להיפתח בשנה הבאה יהווה שער כניסה לתיירים לדרום והזדמנות לישראלים למצוא טיסות בזול לאירופה

שדה התעופה רמון סמוך לאילת במהלך הבנייה// צילום: משה שי // שדה התעופה רמון סמוך לאילת במהלך הבנייה// צילום: משה שי

שר התחבורה ישראל כ"ץ הנחה את רשות שדות התעופה על פיתוח כ-70 קווי תעופה לנמל התעופה "רמון" שבאילת - בהתאם לתוכנית שהוצגה היום ברש"ת. במסגרת המהפכה הצרכנית והסכם "שמיים פתוחים" הורה שר התחבורה ישראל כ"ץ לרשות שדות התעופה על  המשך פיתוח עשרות קווי תעופה לנמל התעופה "רמון " שבאילת.

השר כ"ץ הורה לרשות שדות התעופה ליישם תכנית לפיתוח קווי התעופה הבינלאומיים לשדה התעופה על שם אילן ואסף רמון שבתמנע, ופיתוח הפוטנציאל הקיים של קווי תעופה חדשים במטרה לממש את היכולת הטמונה בשדה תעופה החדש הסמוך לאילת כפי שהוצגה היום ברשות שדות התעופה. 

במהלך עבודת הכנה שבוצעה ברשות שדות התעופה נערכו דיונים ומגעים בין רשות שדות התעופה לחברות התעופה ובוצעה סקירת שווקים מרכזיים באירופה ובמזרח הרחוק. ברשות שדות התעופה נעשתה הערכה של שווקים מתחרים כמו גם בוצעו  פגישות עם בעלי עניין מרכזיים בנוגע לפיתוח נתיבי טיסה לפיתוח נמל התעופה רמון שבאילת.

צוות השיווק של רשות שדות התעופה העוסק בפיתוח קווי התעופה לתמנע ואשר החל עבודתו לפני כשנה וחצי, ניהל עד כה מגעים עם חברות התעופה בעלות פוטנציאל לתפעול קווים לשדה התעופה על שם אילן ואסף רמון שבאילת.

במסגרת המגעים בוצעו פגישות עם חברת ריינאייר (RYANAIR) שהגישה לרשות שדות התעופה בקשה לאפשר לה הקמת בסיס פעילות אשר במסגרתו ישהו בין 8-10 מטוסים וזאת בהתאם לנפח הפעילות המתוכנן.

בנוסף, חברות התעופה המרכזיות Ryanair ,Wizz ו-EasyJet, שהחלו בפעילות בשנה האחרונה ומקיימות כבר עכשיו פעילות לשדה התעופה עובדה הודיעו שכוונתם להגדיל את נפח הטיסות ליעדים חדשים מעובדה ולאחר מכן מרמון שבתמנע.

חברות תעופה נוספות רואות הזדמנויות עבור שירותים עצמאיים  בעונת החורף Transavia (אמסטרדם),  “SAS” (שטוקהולם, קופנהגן), "Air Baltic” (ריגה) ו-Turkish Airlines” (איסטנבול). נמל התעופה "רמון" ישרת את  הטסים לדרומה של הארץ לאילת,  ים המלח, מצדה, ויהווה  גם בסיס חשוב  לטסים למזרח הרחוק ופוטנציאל כלכלי לטיסות מטען לאירופה. 

השר כ"ץ הוסיף: "ביטול האגרות לחברות התעופה הטסות ל'עובדה' ובהמשך לנמל התעופה ב'רמון', לשלוש שנים ראשונות של פעילות הינו תמריץ חשוב לחברות התעופה. אילת הינה יעד וגורם מרכזי המניע את השוק לנמל התעופה רמון, אך חברות התעופה רואות בטיסה ל'עובדה' ובהמשך לנמל החדש ב'רמון' אלטרנטיבה עסקית טובה לטיסות לישראל".

שר התחבורה כ"ץ, הצהיר: "אנחנו ממשיכים לפתוח את שדות התעופה בישראל ומנחיתים את המחירים כדי שהמהפכה הצרכנית תגיע לכל בית והציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי. לקראת פתיחת נמל התעופה רמון נביא יותר חברות תעופה ומטוסים הטסים לישראל וממנה והתחרות על הצרכן הישראלי מורידה את מחירי הטיסות בעשרות אחוזים".

עם התקדמות ותאוצת הבנייה בשדה התעופה החדש ומתוך כוונה לפתוח את השדה בעונת החורף הבאה הוצג היום לרשות שדות התעופה (על ידי חברה בינ"ל) מחקר על הזדמנויות ותכנית שיווקית לפיתוח נתיבי טיסה עבור נמל התעופה החדש על שם אילן ואסף רמון שבתמנע אילת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר