"חשבתי שהכניסו לי אלכוהול למשקה כי שרף לי, עכשיו אני חושש מנכות"

ארטיום ווסטרוילוב יצא לבילוי עם חברתו במסעדת ג'ירף - שהסתיים באשפוזו עם כוויות בוושט, לאחר שכוס לימונדה שהוגשה לו התגלתה כחומר רעיל • רשת ג'ירף: "מחבקים את הנפגעים באירוע"

ווסטרוילוב בביה"ח // צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב // ווסטרוילוב בביה"ח // צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב

"הזמנתי לימונדה לפני האוכל. הכוס לא נראתה חשודה בכלל, עם קוביות קרח ולימון. לקחתי שלוק כזה בריא - והרגשתי שמשהו לא בסדר", כך שיחזר ארטיום ווסטרוילוב ממיטתו בבית החולים איכילוב את הרגע שבו שתה בטעות חומר ממיס שומנים שהוגש לו במסעדת ג'ירף בתל אביב.

ווסטרוילוב מאושפז במצב קל עם כוויות בחלל הפה ובוושט, לצד מנהל המשמרת ששתה גם הוא מהחומר הרעיל. "חשבתי שאולי הכניסו לי אלכוהול לשם כי התחיל לשרוף לי. נתתי לחברה שלי לטעום, היא טעמה קצת עם השפתיים ואמרה שזה לא בסדר". בהמשך הוא תיאר איך התגלתה הטעות המסוכנת: "הלכתי למנהל של המסעדה ואמרתי לו 'תטעם'. הוא שתה שלוק ואמר לברמן 'מה מזגת?' הברמן הרים את הקנקן וראה שזה מסיר שומנים. אני התחלתי להקיא שם את הנשמה ולהתבלבל. הוא הזמין אמבולנס ומאז אני שוכב פה. לא יכול לשתות, לאכול ולבלוע". ווסטרויולוב שיתף בפחד שמא כוס הלימונדה התמימה למראה תעלה לו בבריאותו לטווח הארוך: "החשש שלי הוא שתהיה לי נכות לכל החיים. מי היה מאמין שאני אלך עם חברה שלי לערב בילוי הכי רגוע בעולם ואגמור פה". הוא סיכם: "לא נראה לי שאשתה לימונדה בזמן הקרוב".

ד"ר אליעד קרין, רופא בכיר בחטיבה הכירורגית איכילוב שטיפל בנפגעים, סיפר כי "ביום חמישי בערב הגיעו שני מטופלים לאחר ששתו סודה קאוסטית, בסיס חזק שמיועד להסיר שומנים. הם הגיעו למיון כשהם סובלים מכוויות קשות בחלל הפה ובבית הבליעה. בהמשך ביצענו בדיקה שהראתה שיש נזק לוושט ולקיבה". לדבריו, החומר הרעיל עלול לגרור נכות לכל החיים.

מג'ירף נמסר: "רשת ג'ירף מחבקת את הנפגעים באירוע המצער. הרשת, באמצעות מנהלת בכירה הנמצאת מסביב לשעון בביה"ח, מלווה את הנפגעים ומטפלת בכל צורך שיכול להקל את תהליך ההחלמה, ותמשיך ללוות אותם בכל הדרוש עד להחלמתם".

בהכנת הידיעה השתתפו מיטל יסעור בית־אור, אבי כהן, היאלי יעקבי־הנדלסמן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר