ועד הטייסים: "הטייס הראשי עלול להתפטר"

מזהירים: "בלעדיו - החוק אינו מתיר להפעיל טיסות" • בוועד טוענים כי גובשו הסכמות עם ההנהלה, אבל המנכ"ל לא קיבל אישור להן • בהנהלה נערכים לאייש את תפקידי המאיימים בהתפטרות ומבהירים: "לא היה הסכם"

מטוסי אל על בנתב"ג // צילום ארכיון: קוקו // מטוסי אל על בנתב"ג // צילום ארכיון: קוקו

שוב ניסיון להפעיל לחץ על הנהלת חברת אל על: לטענת ועד הטייסים של החברה, הטייס הראשי של אל על, דורון קרני, שמונה לתפקידו בינואר, עלול להתפטר ביום רביעי. 

לפי תקנות הטיס, כדי לקבל רישיון להפעלת טיסות מסחריות חייבת כל חברת תעופה לאייש את תפקיד הטייס הראשי - התפקיד המקצועי הבכיר בחברה. 

לטענת ועד הטייסים, קרני מתכוון להצטרף להתפטרות המחאה של מנהלי ציי המטוסים 744, 767, 737, הטייסים הראשיים 744, 737, טייס ראשי הדרכה 737, מדריך ראשי 737, ממונה טכני 737, מנהל הדרכה, מנהל תכנון, מנהל בטיחות ותפעול מבצ"א ומנהל מבצעים. אלה הודיעו לפני שלושה חודשים, במשבר של חודש נובמבר, כי יסיימו את תפקידם לאות אי אמון בהנהלת החברה ובמדיניות המנחה אותה. התפטרותם אמורה להיכנס לתוקף ביום רביעי.

"סכנה לעתיד החברה"

מוועד טייסי אל על נמסר: "אנחנו מגיעים למצב שבו בתוך כמה ימים לא יישאר מנהל אחד באגף מבצעי אוויר. מצב זה יגרום בהכרח להתפטרות הטייס הראשי של החברה, שבלעדיו החוק אינו מתיר להפעיל טיסות".  

עוד טוענים בוועד כי "עובדי ומנהלי החברה מתקשים לתפוס כיצד הנהלת אל על בוחרת לסכן את עתיד החברה, כשהאבסורד הגדול ביותר הוא שבשבוע שעבר גובשו הסכמות בחסות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שהיו אמורות לסיים את המשבר. אלא שמנכ"ל החברה דוד מימון לא קיבל אישור להסכמות, ובמקום לחזור עם תשובות, חזר עם דרישות חדשות - ריטואל מוכר שחוזר בכל משא ומתן". 

בתגובה הודיעה הנהלת אל על כי "החברה פועלת לאייש את תפקידי הפיקוח של המפקחים המתפטרים באגף מבצעי אוויר". 

עוד נמסר מההנהלה כי "נציגות טייסי אל על שבה ומטעה את הציבור פעם אחר פעם. רק במוחו הקודח של ניר צוק, יו"ר נציגות הטייסים, נחתם הסכם בין ההנהלה לנציגות. מעולם לא הגענו להסכמות בנושא המאמנים הבוחנים". בהנהלה מבהירים כי "בשיחה בין מנכ"ל אל על ליו"ר ההסתדרות חודדו אי ההסכמות, ואבי ניסנקורן חזר והדגיש את הפערים בנושאים הנמצאים במחלוקת". 

מנסים להפעיל לחץ

בהנהלה מדגישים עוד כי "הפרסום לכאורה שהגענו להסכם נועד בראש ובראשונה להפעיל לחץ על ההנהלה לקבל את עמדת הנציגות וליצור מצג שווא כאילו לכאורה נחתם הסכם". לטענת ההנהלה, "מנכ"ל החברה מעולם לא נדרש לקבל אישור מדירקטוריון החברה, שהרי לא היה מה לאשר, כי לא היה הסכם".

ממשרד התחבורה נמסר כי "רשות שדות התעופה עומדת בקשר עם אל על כדי לוודא שהיא נערכת למילוי מקומם של בעלי התפקידים הרלוונטיים, ככל שיידרש".

נזכיר כי בדצמבר האחרון הושגו הסכמות בין הוועד להנהלה, אולם עדיין אין הסכמה לגבי תנאי ההעסקה והפרישה של טייסים שעברו את גיל 65, ושעליהם נאסר להטיס מטוסי נוסעים, בהתאם לאמנת התעופה הבינלאומית שישראל חתומה עליה. 

בשבוע שעבר הובילה אי ההסכמה בנושא לחידוש ביטולי הטיסות, עד לצו שהוציא בית הדין לעבודה ואשר הורה לטייסים לשוב לעבודה סדירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר