Facebook Lite, הגרסה הקלה יותר של אפליקציית פייסבוק, שפיתוחה נעשה בעיקר במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל, הכפילה את מספר המשתמשים בתוך פחות משנה ומשרתת כיום יותר מ-200 מיליון אנשים ביותר מ-50 שפות ברחבי העולם. כך הודיעה היום (רביעי) חברת פייסבוק.
האפליקציה פופולארית כיום במדינות רבות, בהן הודו, ברזיל, אינדונזיה, מקסיקו והפיליפינים ואתמול היא הושקה במדינות נוספות, בהן ישראל, איטליה, איחוד האמירויות ודרום קוריאה. בהמשך היא תושק במדינות נוספות.
Facebook Lite נועדה לספק חוויית שימוש מיטבית בפייסבוק גם על גבי רשתות אינטרנט איטיות או במכשירים פחות מתקדמים או במקרה של חבילות גלישה מוגבלות. התוכנה משתמשת בפחות דאטה, מותקנת ונפתחת במהירות. היא פועלת על גבי כל סוגי מכשירי האנדרואיד ותומכת בכל סוגי הרשתות לרבות 2G.
בשנה האחרונה שיפר צוות הפיתוח בישראל, המונה כ-40 מהנדסים ומנהלי מוצר, את ביצועי האפליקציה לקבלת חוויה מהירה ויציבה יותר. משתמשים יכולים עתה להיכנס ולצאת בקלות לחשבון הפייסבוק שלהם, כאשר הם חולקים את מכשיר הסלולר שלהם עם אנשים נוספים.

צוות FaceBook Lite // צילום: יוסי זליגר
לדברי ג'ואי שמחון, מנהל מרכז המו"פ של פייסבוק בישראל, המונה כיום יותר מ-100 עובדים, "הכפלת מספר המשתמשים בתוך שנה הוא הישג אדיר עבור הצוות הישראלי, אשר מוביל פרויקט מרכזי זה. זוהי הזדמנות גם עבור מהנדסים צעירים וותיקים להשפיע על עשרות מיליוני אנשים בעולם, ולהמשיך להשפיע על אנשים נוספים ככל שהמוצר ימשיך ויתפוס תאוצה".
מנהל המוצר צח הדר, סיפר כי "האתגר של מהנדסים המעורבים בפיתוח הוא הרצון לספק חוויה עשירה, תוך התחשבות במגבלות של משתמשים, כמו חיבור מוגבל לאינטרנט, חבילות אינטרנט רזות או טלפונים סלולריים מדור ישן, שמהווים אמצעי תקשורת מרכזי עבור מיליוני אנשים בעולם. בין היתר, הצוות מעת לעת נפגש עם משתמשים, מתנסה ברשתות חלשות בשטח ובמכשירים חלשים כדי להבין באופן בלתי אמצעי את הצרכים של אנשים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו