הרשת החברתית פייסבוק הצליחה להפתיע לחיוב את המשקיעים, כאשר דיווחה שלשום בלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי והמסכם של 2016. החברה רשמה רווח של כ־3.57 מיליארד דולר ברבעון האחרון של השנה, זינוק עצום של 128% ביחס לרבעון המקביל ב־2015.
בניכוי הוצאות חד־פעמיות, מדובר ברווח של 1.41 דולרים למניה, גבוה בהרבה מתחזית האנליסטים לרווח של 1.31 דולרים למניה.
בין הסיבות הבולטות לנתונים העסקיים המוצלחים היה זינוק חד בהכנסות החברה ממכירת פרסומות. הכנסות פייסבוק הכוללות הסתכמו בכ־8.8 מיליארד דולרים ברבעון המסכם של 2016. מדובר בזינוק של כ־78% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמדו על כ־5.8 מיליארד דולרים. גם כאן עקפה פייסבוק את ציפיות האנליסטים. מרבית ההכנסות של החברה הגיעו מפרסומות. ברבעון הרביעי מכרה החברה פרסומות בכ־8.63 מיליארד דולר, קפיצה של 53%.
באשר לפילוח סוגי ההכנסות, הרי שהכנסות פייסבוק ממכירת פרסומות דרך מכשירים ניידים היוו את הרוב המוחץ. 84% מהכנסותיה מפרסומות הגיעו ממכשירים כמו טלפונים חכמים וטאבלטים. מספר המשתמשים הפעילים ברשת החברתית עלה בכ־17% והסתכם בכ־1.86 מיליארד בני אדם שנכנסים באופן אקטיבי מדי חודש להשתמש בפייסבוק. מדי יום נכנסים לפייסבוק כ־1.23 מיליארד אנשים.
יצוין כי למרות התוצאות החיוביות, המסחר במניות החברה נפתח במגמה חיובית שעברה לעליות, אולם שעתיים לאחר המסחר איבדה המניה מומנטום ועברה להיסחר בירידה של כאחוז.