בסוף השבוע הבא (3-2 בפברואר) יתקיים באילת פסטיבל למוסיקה קאמרית. אחת המשתתפות בפסטיבל היא הכנרת הרוסייה ויקטוריה מולובה, שחוזרת לנגן בישראל לאחר כ־20 שנה.
מולובה, מהמוסיקאיות המבוקשות בעולם, ניגנה בעבר בישראל עם התזמורת הפילהרמונית. בשבוע הבא היא תנגן את הקונצ'רטו השלישי של מוצרט.
מולובה ערקה מרוסיה הסובייטית ב־1983, כשהיתה בסיור קונצרטים בפינלנד. היא הצליחה להערים על איש הקג"ב שליווה אותה וברחה לשבדיה. את כינור הסטרדיווריוס הנדיר שקיבלה מרשויות בריה"מ, השאירה על מיטת חדר המלון בפינלנד.
בשיחת טלפון מאוסטריה היא מספרת על התקופה המסעירה ההיא. "הייתי בת מזל גדולה שהצלחתי לברוח", היא אומרת. לכינור אינה מתגעגעת. "ניגנתי על הסטרדיווריוס הסובייטי רק שלוש שנים, ותמיד ידעתי שהוא לא הכינור שלי ממש. כשברחתי הותרתי אותו מאחוריי. כיום מישהו אחר מנגן עליו".
"ישראל היא מקום נהדר. יש לי הרבה חברים ישראלים", אומרת מולובה ומייד מונה שמות של מוסיקאים ישראלים שהיא אוהבת, ובהם הפסנתרן והמנצח דוד גריילסאמר שיופיע איתה באילת עם תזמורת קאמרטה ג'נבה.
לאחרונה נקלעה מולובה לסערת טוויטר קטנה כשמתחה ביקורת על קהל שצילם אותה ללא הפסקה במהלך קונצרט בסין. "זה מצחיק", היא אומרת, "ניגנתי את השאקונה של באך, הייתי מאוד מרוכזת, וכשסיימתי ראיתי שכל הקהל מחזיק בידיו את הסלולרי ומצלם. זה הצחיק אותי. אחר כך במלון הייתי משועממת וצייצתי משהו. היו אנשים שקראו את הציוץ וכעסו עלי, אבל לא התכוונתי להכעיס. בכל אופן, הנגינה שלי לא מושפעת מכל זה. לא אכפת לי משיעולים או ממחיאות כפיים שלא במקומות ה'נכונים'".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו