סקר TGI: ישראל היום ממשיך להיות העיתון הנקרא בישראל

סקר TGI שהתפרסם הבוקר קבע: עיתון ישראל היום הוא העיתון עם שיעורי החשיפה הגבוהים ביותר בישראל, בפער מובהק מהמתחרה • בסוף שבוע נוצר שיווין בשוק בין שני העיתונים הגדולים

התפרסם דו"ח ה-TGI לחציון השני של 2016 // צילום: לירון אלמוג // התפרסם דו"ח ה-TGI לחציון השני של 2016 // צילום: לירון אלמוג

סקר TGI שהתפרסם הבוקר (רביעי) הציג את שיעורי החשיפה של העיתונות בשנת 2016. מהנתונים ניתן ללמוד שישראל היום ממשיך להוביל בימי אמצע השבוע, בשיעור חשיפה שנתי של 39.2% ובפער מובהק סטטיסטית מהמתחרה (34.4%). עוד עולה מנתוני הסקר כי מעריב שמר על כוחו עם שיעור חשיפה של 4.2% ואילו עיתון הארץ ירד בשיעור של כ-17% משיעור חשיפה של 5.2% בשנת 2015 ל-4.3% בשנת 2016

נתוני החשיפה למהדורת סוף השבוע מצביעים על מגמת התחזקות נוספת של ישראל היום, ומגיעים ל-37.5%. בכך נוצר למעשה שוויון סטטיסטי בין מהדורות סוף השבוע, ושני העיתונים מובילים יחד את השוק בסופי השבוע. עיתון הארץ, כמו באמצע השבוע, ירד גם בסוף השבוע בשיעור שנתי של כ- 16% לחשיפה של 5.3% ואילו מעריב שמר על כוחו עם חשיפה של כ- 6%. בגזרת העיתונים הדתיים, העיתון מקור ראשון ממשיך להתחזק עם עלייה של כ- 11% ל- 3.6% חשיפה.

סקר TGI בודק גם את שיעורי ההאזנה לרדיו. במסגרת זו נרשמה "ירידה מובהקת בשיעור ההאזנה לרדיו ביולי-דצמבר 16 לעומת החציון הקודם (ינואר – יוני 16) מ70.7% ל67.4%".

בניתוח של 3 הקבוצות – תחנות קול ישראל, תחנות גל"צ וגלגל"צ והתחנות האזוריות המשווקות על ידי שפ"א, הירידה של תחנות גל"צ הינה מובהקת סטטיסטית בעוד הירידה בתחנות קול ישראל ושפ"א אינה מובהקת. בתחנות גל"צ שיעור ההאזנה (בניטרול חפיפה) עומד בחציון השני של 2016 על 43.1% ביום חול ממוצע לעומת 47.6% בחציון הראשון של השנה.  גם התחנות של קול ישראל ותחנות האזוריות המשווקות על יד שפ"א רשמו ירידה בשיעורי ההאזנה באותה תקופה. תחנות קול ישראל ירדו מ-37.8% ל-36.0% ותחנות האזוריות המשווקות על ידי שפ"א ירדו מ-34.6% ל-32.8%. 

"למרות האמור לעיל", נאמר בדו"ח הסקר, "בבחינה ברמה שנתית, אין שינויים מובהקים סטטיסטית ואפילו קיימת עלייה קלה בשיעור ההאזנה לתחנות גל"צ לעומת סך כל 2015 (מ-44.9% ל-45.5%)".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר