התשובה של עיריית הרצליה במלחמתה בעומסי התחבורה: רכבל אווירי, שבילי אופניים והשכרת אופניים בכ־40 מוקדים ברחבי העיר.
מדי בוקר מתעוררים תושבי הרצליה למציאות מייאשת: הפקק בדרך לצומת הסירה. אלא שראש העירייה משה פדלון נחוש להילחם בעומסים ופועל לקידום פרויקט שאפתני שבמרכזו הקמת רכבל עילי מתחנת הרכבת עד למרינה.
בימים אלו פועלת עיריית הרצליה בשיתוף פעולה עם חברת skyTran לקדם מיזם חדשני וייחודי שפותח בנאס"א של רכבל אווירי המבוסס על טכנולוגיית ריחוף מגנטי ובכך לשנות את מערך התחבורה הציבורית בתוך כמה שנים.
על פי ההערכה, כ־14 אלף איש יוכלו להשתמש בשירות מדי שעה. בשלב השני של הפרויקט ישולבו תחנות במסלול הנסיעה בסמוך למשרדים ומוקדים מרכזיים באזור התעשייה, בדרך לתחנה האחרונה, שתמוקם במרינה. "בחודש ספטמבר נעשה את הקילומטר הראשון של המודל בגודלו הטבעי ואז ניתן יהיה לצאת לדרך", אמרה מ"מ ראש העירייה מאיה כץ.

משמאל לימין: מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, ראש העירייה משה פדלון, ומ״מ ראש העירייה מאיה כץ
הרכבל ינוע על גבי מסילות מיוחדות בגודל עמודי תאורת רחוב, שמותקנות מעל תשתית הכביש. בכל קרון יוצבו שני מקומות ישיבה הנעים במהירות של עד 240 קמ"ש בטכנולוגיית ריחוף מגנטי בעלת צריכת חשמל נמוכה. פדלון אמר: "מדובר בחזון עתידי לשיפור פני העיר, ואין לי ספק שבזכותו ובזכות פרויקטים נוספים הרצליה מהווה חוד חנית בתחומי הטכנולוגיה".
יו"ר מינהלת אזור התעשייה, גרי גוזלן, שיזם את הפרויקט, אמר: "מיזם הרכבל האווירי נועד לתת מענה תחבורתי מהפכני, יעיל וסביבתי לתנועת עשרות אלפי האנשים הנמצאים באזור התעשייה מדי יום. מדובר בצעד לחיזוק אזור התעשייה בהרצליה". מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, סיכם: "מדובר בפרויקט ייחודי מתוך ראייה עתידית ואלטרנטיבית בתחום התחבורה הציבורית".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו