עיסקת חבילה

אוהבים לקבל דואר: הישראלים הזמינו 52 מיליון חבילות מחו"ל ב־2016 - 30% יותר לעומת 2015 • אתרי הקניות הפופולריים ביותר: עלי אקספרס ו־ebay • יותר ממחצית מהחבילות מכילות ביגוד; 40% מהמשלוחים - מסין

אולם מיון של הדואר בת"א. בנובמבר נשבר שיא ונמסרו 7 מיליון חבילות  //  צילום ארכיון: יוסי זליגר // אולם מיון של הדואר בת"א. בנובמבר נשבר שיא ונמסרו 7 מיליון חבילות  //  צילום ארכיון: יוסי זליגר ,
אולם מיון של הדואר בת"א. בנובמבר נשבר שיא ונמסרו 7 מיליון חבילות // צילום ארכיון: יוסי זליגר // אולם מיון של הדואר בת"א. בנובמבר נשבר שיא ונמסרו 7 מיליון חבילות // צילום ארכיון: יוסי זליגר

הישראלים אוהבים להזמין חבילות מחו"ל: כ־52 מיליון חבילות במשקל כולל של 8,200 טונות הוזמנו בשנת 2016. כלומר, בכל שנייה חולקו בישראל 1.6 חבילות. כך עולה מנתוני דואר ישראל. 

ב־2016 חל גידול של כ־30% במספר החבילות שהוזמנו מחו"ל לעומת 2015, אז עמד מספר זה על כ־41 מיליון חבילות. לשם השוואה, ב־2006 הוזמנו בישראל מחו"ל כ־19 מיליון חבילות, כך שמדובר בגידול של 170% על פני עשור. בדצמבר 2016 הוזמנו 6.2 מיליון חבילות, ובנובמבר נשבר שיא ונמסרו ללקוחות כ־7 מיליון חבילות. 

שיאנית ההזמנות ביחס לגודל האוכלוסייה היא ראשון לציון, עם כ־390 אלף חבילות בשנה. תל אביב לעומתה היא שיאנית ההזמנות מבחינה כמותית, עם יותר מ־650 אלף חבילות שהוזמנו השנה, אך מדורגת רק במקום החמישי בטבלה ביחס לגודל האוכלוסייה. 

מסקר שערכה חברת דואר ישראל בדצמבר באמצעות מכון המחקר "Shiluv I²R" בקרב כ־501 נשאלים מהאוכלוסייה הבוגרת, שהם מדגם מייצג מתוך פאנל גולשי האינטרנט iPanel, עולה כי 42% מהקונים ברשת קונים גם באתרים ישראליים וגם באתרי קניות בינלאומיים. 18% אמרו שהם מזמינים רק מאתרים בינלאומיים, 6% - רק באתרים ישראליים, 27% אמרו שהם קונים יותר באתרים בינלאומיים מישראליים ו־7% אמרו שהם קונים יותר באתרים ישראליים מבאתרים בינלאומיים.

כמו כן, בסקר שערכה דואר ישראל באמצעות מכון "Shiluv I²R" לקראת חגי הקניות נמצא כי אתרי הקניות הפופולריים ביותר בקרב הישראלים הם עלי אקספרס ו־ebay, ואחריהם מדורגים אמזון ונקסט. נוסף על כך, כ־40% מהחבילות המוזמנות לישראל מגיעות מסין, ואחריה - מארה"ב ומאנגליה. יותר ממחצית מהחבילות מכילות ביגוד.

מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין אמר כי "כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצב מהיר ביותר משנה לשנה, וזאת מאחר שהציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קנייה באמצעות הרכישות המקוונות". עוד הוסיף כי כדי להתמודד עם הגידול בהזמנות "פתחנו 300 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, וזאת נוסף על 700 היחידות הקיימות". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר