חברת סנאפצ'ט רכשה את הסטארט־אפ הישראלי סימאג'ין מדיה מכפר יהושע במחיר שבין 30 ל־40 מיליון דולר, ותהפוך אותו למרכז הפיתוח הישראלי שלה.
סנאפצ'ט מהעיירה וניס בדרום קליפורניה, המפעילה אפליקציה בשם זה, מתכוננת להנפקה בבורסה האמריקנית לפי ערך משוער של 25 מיליארד דולר. בחברת סימאג'ין, שהוקמה בשנת 2012, הושקעו עד היום 3 מיליוני דולרים. החברה הישראלית מונה כ־20 עובדים, וככל הנראה מספרם יגדל בקרוב לכ־80.
סימאג'ין מדיה פיתחה טכנולוגיה של מציאות רבודה, המאפשרת למשתמשי סלולר להוסיף לתמונה מהמציאות גופים שונים, למשל הנחת רהיטים וחפצים נוספים בתמונה של חדר ריק, והכל בלחיצה אחת.
לפי הערכות בעמק הסיליקון, סנאפצ'ט מנסה באמצעות המציאות הרבודה למצוא נישה שבה יהיה לה יתרון על פני רשתות חברתיות אחרות, והרכישה של סימאג'ין היא הראשונה בסידרה של רכישות נוספות של חברות בתחום המציאות הרבודה. מטרתן המרכזית היא להפוך את התוכנה לחלק בלתי נפרד מחוויית הקניות ברשת.
לידיעה לא התקבל אישור משתי החברות, אולם בחודשים האחרונים עומדת סנאפצ'ט בפני תחרות גוברת מצד פייסבוק, שהוסיפה לאפליקציה הסלולרית שלה וליישומון אינסטגרם שבבעלותה, תכונות שהיו עד אז בלעדיות לסנאפצ'ט. לדעת המומחים, שילוב של מציאות רבודה יסייע למשוך משתמשים לעבור לסנאפצ'ט.
סימאג'ין מדיה הוקמה ב־2012 על ידי יוני נבו, ניר דאובה ועוז אגרי, ואליהם הצטרף בשלב מאוחר יותר עמירם אברהם. היא החלה את דרכה במימון חממת הסטארט־אפים אקספלור דרים דיסקבר, שיושבת ביקנעם. לפי דו"ח רשם החברות, החממה היא בעלת המניות הגדולה של סימאג'ין.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו