זינוק במספר האקדמאים שהופכים למורים // צילום: דודי ועקנין // זינוק במספר האקדמאים שהופכים למורים // צילום: דודי ועקנין

איכות בכיתה: זינוק במספר האקדמאים שהופכים למורים

יותר ויותר אקדמאים עושים הסבה להוראה, מה שמביא מורים איכותיים יותר לכיתות

בתוך שלוש שנים: זינוק במספר האקדמאים שבחרו לעשות הסבה להוראה. מערכת החינוך מציינת היום את יום המורה, והיא בהחלט יכולה לרשום נקודת זכות. יותר ויותר אקדמאים עושים הסבה להוראה, מה שמביא מורים איכותיים יותר לכיתות. 

מנתונים חדשים ובלעדיים של משרד החינוך עולה כי בשלוש השנים האחרונות חל גידול חד של כ־30 אחוזים במספר האקדמאים שעושים הסבה להוראה. על פי הנתונים, כ־8,100 אקדמאים עושים השנה (תשע"ז) הסבה אקדמית ולומדים לתעודת להוראה, לעומת 7,694 אקדמאים בשנת תשע"ו ו־5,600 אקדמאים בלבד בשנת תשע"ה. כ־60 אחוזים מכלל הסטודנטים להוראה שנמצאים בשנה א' הם סטודנטים שעשו הסבה אקדמית. הכשרה של אקדמאי אורכת כשנתיים, בעוד הכשרה של סטודנט רגיל אורכת כ־3.5 שנים בממוצע.

ומאיפה הם מגיעים? התחום המוביל הוא מדעי החברה, שממנו הגיעו 1,646 סטודנטים, אחריו מדעי ההתנהגות עם 815 סטודנטים ותקשורת עם 554 סטודנטים.

איל רם, סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל עובדי ההוראה במשרד החינוך, אומר כי "הגידול במספר האקדמאים שעושים הסבה להוראה נובע בין השאר מרפורמות השכר, 'אופק חדש' ו'עוז לתמורה', שהביאו לגידול של עשרות אחוזים בשכר המורים. המשרד פיתח בשנים האחרונות מסלולים מואצים ותכניות ייעודיות להכשרה בהוראה להייטקסיטים, בעלי תואר שני וכן אקדמאיים בעלי ניסיון. ישנם אקדמאים רבים שמחפשים קריירה שנייה לאחר גיל 45 ובוחרים להגיע להוראה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו