עשתה לכולם בית ספר

סגירת המעגל המרגשת של דניאלה פרץ: הפכה למנהלת של ביה"ס "הראל" בבת ים, שבו למדה בילדותה • "חלק מההורים של היום היו תלמידים שלי"

דניאלה פרץ עם התלמידה אופק אלמליח // צילום: גדעון מרקוביץ' // דניאלה פרץ עם התלמידה אופק אלמליח // צילום: גדעון מרקוביץ'

התלמידה העולה שהפכה למנהלת: ספק אם תצליחו למצוא סגירת מעגל מרגשת מזאת. 45 שנים אחרי, דניאלה פרץ (50) מנהלת את בית הספר שבו למדה בילדותה.

ברחבי הארץ יציינו היום את "יום המורה", יום שכולו הערכה למחנכים, למנהלים ולמורים. יום המורה מתקיים זו השנה הרביעית בפריסה הרחבה אי פעם. קרוב ל־200 רשויות מכלל מגזרי האוכלוסייה בישראל ישתתפו בחגיגות.

יום המורה יצוין היום כאמור באלפי מוסדות חינוך, ובהם גם בית הספר היסודי "הראל" בבת ים. מנהלת בית הספר דניאלה פרץ עלתה לישראל בשנת 1970 ממרוקו, היישר לבת ים. כתלמידת כיתה א' היא למדה בבית הספר "הראל", ולאחר סיום תואר ראשון בחינוך לגיל הרך הפכה בגיל 21 למורה בבית הספר שבו למדה. 

כיום, 45 שנים אחרי שנכנסה אליו לראשונה, היא משמשת מנהלת בית הספר שבו למדה וחונכה. "אני זוכרת שחנכו את השם של בית הספר", מספרת פרץ, "הייתי ילדה בכיתה ב' ומנחם בגין הגיע, כל השכונה הגיעה באותו יום". לדבריה, היא זוכה להערכה רבה. "התלמידים מעריכים אותי ואוהבים אותי מאוד. חלק מההורים היו תלמידים שלי ויש נכדים של תושבי השכונה שגדלתי עם הסבים והסבתות שלהם", היא מספרת. במסגרת "יום המורה 2016" העניקה אופק אלמליח, תלמידת כיתה א' בבית הספר, למנהלת דניאלה פרץ פרח ומכתב. 

באיגרת למוסדות החינוך כתבה מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן כי "יום המורה כבר אינו עוד יום בלוח השנה של מדינת ישראל. הוא הפך ליום של סמל וליום שבו החברה הישראלית מביעה אמון במוריה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר