לא הכול בחמישה שקלים: סופר קופיקס משנה כיוון

פיילוט חדש ברשת - או סימן לקשיים כלכליים? • סופר קופיקס תעלה על המדפים דגני בוקר, יינות, תחליבי רחצה ועוד, שיימכרו ב־25-10 שקלים

סניף של סופר קופיקס // צילום ארכיון: יהושע יוסף // סניף של סופר קופיקס // צילום ארכיון: יהושע יוסף

קופיקס בדרך לשינוי משמעותי. רשת הקמעונאות סופר קופיקס, שמכרה עד כה את כל המוצרים במחיר אחיד של חמישה שקלים,  פתחה אתמול בפיילוט שבו החלה למכור מוצרים גם במחירים גבוהים יותר. 

בכל רשת אחרת היה מדובר אולי בשינוי אזוטרי, אך ברשת ששמה לה למטרה לקבע את המחיר על הסכום הסימבולי של חמישה שקלים בלבד, לא מדובר בעניין של מה בכך. השינוי המדובר נוגע לכמה מוצרים שיימכרו במחירים שנעים בין 10 ל־25 שקלים, ובהם חבילות של דגני בוקר מסוגים שונים, יינות, תחליבי רחצה ועוד.

מדו"חות הרשת לרבעון הראשון של 2016, שפורסמו לאחרונה, עולה כי פעילות המרכולים מתקשה להיות רווחית. בנוסף, ספקים גדולים סירבו להוריד מחירים או לשווק אריזות מיוחדות עבור הרשת. כל אלה מעידים, אולי, על הקושי בשמירה על מחיר אחיד ונמוך בגובה חמישה שקלים, תוך המשך רווחיות.  

בקופיקס אישרו ל"ישראל היום" כי מדובר בצעד ראשוני בשלושה סניפים. "מדובר בעשרה מוצרים, שהלקוחות דרשו את זמינותם", הסביר גורם בכיר ברשת, "כדי שהלקוחות לא יפצלו את הקנייה". לדבריו, "אין שינוי במחירי המוצרים הקיימים ברשת", כלומר מדובר במוצרים שיוכנסו לסל המוצרים הרחב יותר. מרשת קופיקס נמסר כי "במספר סניפים מצומצם יחל פיילוט לבדיקת האפשרות להרחבת מגוון המוצרים, גם אלה הנמכרים במעל לחמישה שקלים, אך עדיין במחיר משתלם לצרכן. הרחבת קו המוצרים נועדה לאפשר לקונים ליהנות מקנייה רחבה במקום אחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר