לב החדשנות: המכשיר שיסייע בהחייאה

מכשירי עיסוי לב אוטומטיים מצטרפים לניידות מד"א • מאפשר לפנות מטופל תוך כדי תנועה • מצטיין גם בביצוע עיסוי הלב ובניגוד לאדם - אינו מתעייף לעולם

צוות מד"א מתרגל עם המכשיר החדש // צילום: מיקי פריידמן, דוברות מד"א // צוות מד"א מתרגל עם המכשיר החדש // צילום: מיקי פריידמן, דוברות מד"א

טכנולוגיה חדשה מתווספת בימים אלו לניידות טיפול נמרץ של מד"א: מכשירי עיסוי לב אוטומטיים, המסייעים במהלך ביצוען של פעולות החייאה.

תפקיד העיסוי להזרים דם למוח ולחלקי גוף חיוניים, כדי שלא יינזקו בזמן שהלב אינו פועם. את עיסוי הלב יש לבצע לכל אורך ההחייאה, כאשר לפעמים מדובר בדקות ארוכות מאוד. לכן, במצב של החייאה ממושכת או מיעוט בכוח אדם, השימוש במכשיר עיסוי לב יכול לסייע מאוד בהחייאה. המכשיר מבצע את העיסויים באופן מושלם הן מבחינת העומק והקצב, וביתרון בולט על האדם - אינו מתעייף לעולם.

לשימוש במכשיר - שהוא נייד ופועל על סוללות וטעינה ברכב - יתרון נוסף בכך שהוא מאפשר פינוי של המטופל לבית החולים. בשנתיים האחרונות התרבו עדויות מדעיות כי בתנאים מסוימים רצוי להעביר את המטופל תוך כדי ביצוע החייאה לבית החולים, ללא עיכוב בשטח. המעסה האוטומטי מאפשר ביצוע החייאה איכותית ובטוחה תוך כדי תנועה. פינוי מטופלים תוך כדי החייאה לא היה יכול להתאפשר ללא שימוש במכשיר העיסוי האוטומטי, שמוצב כעת בכלל הניידות לטיפול נמרץ של מד"א.

במחקרים שביקשו לבדוק את יעילות ואיכות השימוש במכשיר עיסוי בהחייאה לא נמצא יתרון מובהק למכשיר העיסוי בהשוואה לעיסוי ידני, אך כאמור השימוש בו משמעותי לצורך פינוי לבית חולים.

ד"ר רפי סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א, אמר כי "הכנסתו של מכשיר העיסויים האוטומטי החדש מאפשרת לנו לבצע דברים שלפני כן לא היינו יכולים לבצע, ולעשות אותם טוב יותר. איכות ההחייאה ויתרונותיו הבולטים של המכשיר, יסייעו לחובשים ולפרמדיקים של מד"א בהצלת חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "מד"א כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מקפיד להתחדש ולהתקדם עם הטכנולוגיות המתפתחות, ואין לי ספק שהצבתם של מכשירי העיסויים האוטומטיים בניידות לטיפול נמרץ בימים אלו, תסייע בהצלת חייהם של רבים. אנו רואים חשיבות רבה בחדשנות ונעשה את כל המאמצים לגייס את כלל האמצעים שייעלו את הטיפול ויביאו גם להצלת חיים שעומדת לנגד עינינו בכל רגע". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר