מימין: מכשיר להכנת פסטה של פיליפס, 1,990 ש'; משמאל למעלה: כד מידה אלקטרוני, 139 ש' בגולף אנד קו; למטה: משטח להפשרה, 202 ש' בוואלה שופס צילום: יונתן בלום // מימין: מכשיר להכנת פסטה של פיליפס, 1,990 ש'; משמאל למעלה: כד מידה אלקטרוני, 139 ש' בגולף אנד קו; למטה: משטח להפשרה, 202 ש' בוואלה שופס צילום: יונתן בלום

מהאולפן למטבח: החפיצים השווים של תוכניות הבישול

מבול תוכניות הבישול גורם לנו לא רק להיחשף לטעמים חדשים, אלא גם לשיטות בישול חדשניות • הגאדג'טים הללו יקלו את הכנת הארוחה הבאה שלכם

מגוון תוכניות הבישול, החשיפה לסוגים שונים של מסעדות והשמירה על אורח חיים בריא גורמים לצרכנים לחפש גאדג'טים שיקלו את העבודה במטבח. היום אפשר למצוא ברשתות ובחנויות השונות מגוון של אביזרים קטנים שיכולים להיות לעזר במטבח, אך לעיתים הם גם יכולים "להיתקע" על השיש כאבן שאין לה הופכין. לכן כדאי לחשוב אם מדובר באמצעי יעיל לעבודות במטבח או שמא בגימיק שיווקי בלבד.

לדברי סיגל כספי, מנהלת מסחרית של רשת גולף אנד קו, "בשנים האחרונות ניכרת עלייה בעניין של הצרכנים במוצרי המטבח, בייחוד עם העיסוק בתוכניות הבישול השונות. העיסוק בהכנת האוכל ובאופן הגשתו לא רק הביא לחידושי לשון כמו צִלחוּת, אלא גם תרם לעלייה במכירות של ציוד מקצועי יותר ומדויק יותר לעבודות המטבח מצד אחד, ולתשומת לב לרכישות שישדרגו את אופן ההגשה מצד שני".

כף צִלחוּת של ארקוסטיל, 69.90 ש', שבלונה לעיצוב חלה, 5 ש' ברשת הסטוק, פקק סיליקון לבקבוק, 10 ש' ברשת הסטוק, פורס תפוח, 15 ש' ברשת הסטוק

למטבח נרכשים סכינים מקצועיות כמו סכיני שף וסכיני סנטוקו, משקלי מטבח דיגיטליים ברמת דיוק גבוהה, תבניות אפייה ייעודיות, כלי הגשה אישיים ועוד. בגולף נמכר משקל דיגיטלי בצורת כד, שמאפשר מדידה של הנפח ושל המשקל לחמישה סוגי מרכיבים: מים, שמן, חלב, קמח וסוכר. הכד קל לניקוי ומשמש גם למזיגה קלה ונוחה של המרכיבים. 

בישול בקלות

לדברי עופר ברק, מנכ"ל רשת הסטוק, חלה עלייה ניכרת בביקוש של הלקוחות לגאדג'טים בתחום הבישול והאפייה, שהיו בעבר נחלתם של אנשי המקצוע בלבד: "הטרנדים הבולטים בתחום הם בבסיס מוצרים שהופכים את הבישול במטבח לחוויה קלה, מהנה ופרקטית יותר. המוצרים הנמכרים ביותר בקטגוריה הם פורסי הפירות שהפכו ללהיט ויראלי, כגון פורס אבטיח, אננס או תפוח, קוצצי הסלט שנכנסו לכל מטבח בישראל ושבלונות לעיצוב חלה".

למעלה מימין: מסלסל ירקות של ארקוסטיל, 59.90 ש', למטה: קרש חיתוך מתקפל של נעמן, 129 ש'  //  צילום: שירה רז, מברשת ניקוי לסכינים, 44.90 ש' בסוהו

לדבריו, העלייה הגדולה בביקוש נובעת מהפופולריות הרבה שלהן זוכות תוכניות הבישול בטלוויזיה ובאינטרנט, יחד עם הסרטונים הוויראליים ששוטפים את הרשת. "בעקבות העלייה בביקוש שמנו דגש על מוצרי הבישול והאפייה, במחירים נגישים שיאפשרו לכל צרכן לרכוש אותם, לצד שמירה על עדכניות ושיווק המוצרים המובילים והטרנדיים ביותר. כך, למשל, שבלונה לעיצוב חלה/לחמניות עולה 5 שקלים, טיימר ביצה המשנה את צבעו לפי מידת העשייה בתגובה לחום באמצעות חיישן מובנה עולה 20 שקלים, פקק סיליקון לבקבוק שישמור על טריות המוצר עם אחיזה נוחה וקלה עולה 10 שקלים, ועוד".

לדברי אילן עזרא, מנהל השיווק בחברת מילניום מרקטינג, יבואנית המותג ARCOSTEEL, "אנו חשים בביקוש הולך וגובר של הצרכן הישראלי לפתרונות מתוחכמים בתחום הבישול והאביזרים למטבח. לצד מגמות קולינריות כגון אמנות ההגשה שמחלחלת גם אל המטבח הביתי, או התזונה הטבעונית שצוברת עוד ועוד חסידים, נוצר הצורך ביצירתיות ובמתן פתרונות אלטרנטיביים לכלי הבישול המסורתיים בהתאם לטרנדים הקולינריים. בין המוצרים הבולטים בתחום קיימים כלי עזר לעיצוב הצלחת, לצד מכשירים היוצרים אופציות נוספות לקהל הטבעוני".

מימין: שייקר בטעינת USB של אתר צ'יינה ביי, 57 ש', טיימר ביצה, 20 ש' ברשת הסטוק, למטה: סט אפייה, מ־22.90 ש' בגולף אנד קו  //  צילום: ינתן בלום, סט סינון לאידוי ירוק, 99.90 ש' בסוהו 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו