7 טיפים לניקיון האבק בבית

היובש והרוחות הם אסון לחולי הניקיון • קבלו כמה דרכים איך להעלים את הלכלוך ולנקות את הבית

גם לנו נמאס מהאבק // צילום: Gettyimages // גם לנו נמאס מהאבק

אבק, אבק ושוב אבק. ככה הבית שלי נראה בימים האחרונים. אתם רק יכולים לתאר לעצמכם כמה התעטשויות מתרחשות בביתי בימים האחרונים, ולא רק ממני, גם מהילדה וכמובן שמהבעל. ולא, שלא תחשבו שלא ניקיתי- אבל זה פשוט בלתי אפשרי, זה מרגיש כמו כלב שרודף סביב הזנב של עצמו בניסיון לתפוס אותו.

מאסתי. והבנתי שכנראה אני עושה משהו לא בסדר בניקיון שלי. אז השבוע הגשם צפוי להגיע בשעה טובה, ולנקות את האבק מבחוץ. אבל מה יהיה בתוך הבית?

קודם כל, רגע לפני שאתם מתחילים, תזכרו שאבק הוא כמו שלג, הוא נופל מלמעלה למטה. אז לפני שאתם שוטפים את הרצפה או מנקים אבק בשולחנות -  תתחילו מלמעלה.

קבלו 7 טיפים: איך לנקות את האבק:

1. יש לכם אבק בתקרה, ויותר נורא מזה בפינות?

קשרו בעזרת גומייה בקצה ההפוך, בידית של מגב מטלית מיקורפייבר ובקצה השני לפפו מטלית. במגב עצמו נקו משטחים כגון הקירות והתקרה ובעזרת הידית, תוכלו לנקות את הפינות בתקרה.

2. מאוורר תקרה מאובק

באמת, איך נגיע לנקות שם ביסודיות? פשוט. שמים ציפית על אחד מהכנפיים שלו ומפעילים אותו. זה כבר יעשה את העבודה.

3. אבק על הטלוויזיה 

נמאס מהניקיון החוזר של מסך הטלוויזיה ומסביבו. זאת בגלל שפלסטיק בפרט מושך סביבו המון אבק. אז איך נפטרים מזה לתקופה? מנקים תחילה עם סמרטוט ומעט מרכך כביסה. לאחר מכן מעבירים מטלית יבשה. זה יעזור לתקופה.

4. סדקים זעירים

אם יש לכם חפצים כמו מנורות שולחן, דמויות פורצלן, עבודות גילופי עץ וכו' יותר קל ובטוח לנקות אותם בעזרת מברשת. זה הרגע המתאים להשתמש במברשת האיפור שאף פעם לא השתמשת בה. 


שיסתלק אווינבו, האבק // צילום: Gettyimages

5. חפצים קטנים

לעיתים יש לנו דברים קטנים שזקוקים לשאיבה, או שאנו מפחדים שהם ייכנסו לנו לתוך השואב. פשוט עוטפים את שואב האבק הידני בגרב, וכך זה שואב רק את האבק.

6. גרביים, לא רק לרגליים

ואם בגרביים עסקינן, בטוח שיש לכם בארון גרב שאבד לו הבן זוג במכונת כביסה. קחו את הגרב, לבשו על כף היד ופשוט נקו איתו. בד הגרב ינקה אבק יותר טוב מכל סמרטוט אחר.

7. מגבונים, גם אם אין לכם תינוקות

בין אם יש לכם תינוק בבית או לא, מגבונים מהסוג הטוב, הם חזקים ועמידים וביכולתם לנקות אבק טוב בעיקר ממקלדת המחשב, מפתחות ודברים בסגנון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר