פייסבוק מרחיבה את האפשרויות שלה לגולשיה, וכעת ניתן יהיה לא לבחור לא רק מי יהיו החברים החדשים שלנו, אלא לבחור לאיזה קבוצות כדאי לנו להצטרף.
השבוע השלימה פייסבוק את פריסת Groups Discover, ובעברית "גלה/י קבוצות", מאפיין המציע למשתמשים קבוצות שעשויות לעניין אותם בדומה לאופן שבו ניתן לבדוק פרופילי פייסבוק של אנשים שהמשתמש עשוי להכיר.
משתמשים יכולים לגלות קבוצות ב-27 קטגוריות שונות – ובהן הורות, בריאות וכושר, מכירה וקנייה ועוד. המשתמשים יהיו מודעים ביתר קלות לקבוצות סגורות ופתוחות, ויוכלו לבחור קבוצות שמעניינות אותם ולהצטרף אליהם.
כדי לאפשר את הפעלת גילוי הקבוצות, באמצעות יישומון פייסבוק לניידים או דרך המחשב, באפשרויות הנוספות יש לבחור בקבוצות, משם גלה/י, ולאחר מכן ניתן לראות קבוצות מוצעות למשתמש בהתאם לפרופיל שלו ולפי העדפותיו. זאת על סמך תחומי העניין של המשתמש, מיקום, חברים משותפים בקבוצה, חברות בקבוצות דומות ועוד.
לפי רישומי פייסבוק, היום משתמשים יותר ממיליארד גולשים בקבוצות של פייסבוק. קבוצות גדולות אינן עדיפות בכל מצב, שכן ריבוי הגולשים באותה קבוצה מקשה על מעקב אחרי התכנים המתגוללים במהירות, ואין ביקורת על התכנים. רצוי יותר להתמקד בקבוצות שיש להן ניהול המבטיח שיח תרבותי, בלי פרסומות של הגולשים, המעמיסות על העמוד ובלי תכנים של גורמים מסחריים, שמשתמשים בקבוצות כבמה לפרסומת עצמית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו