איך להתגבר על האקס בחמש דרכים

פרידה מבן או בת הזוג זה דבר קשה וכואב, שגורם לנו לעשות לא מעט טעויות • חמישה טיפים שאסור לכם לשכוח

לא להתקשר לאקס ובטח לא לסמס לו // צילום: Gettyimages // לא להתקשר לאקס ובטח לא לסמס לו

אקסים. לכולנו יש אותם וחלקנו עדיין בוכים בגללם, או חושבים עליהם, או אובססיביים סביבם, או חושבים שלעולם לא נוכל למצוא משהו טוב יותר. מחקו את המיותר, או הקיפו את כל התשובות הנכונות.

אבל אני, אני בחורה שכלתנית. זה לא שאין לי רגש, מבטיחה שיש. אבל ברגעי האמת, השכל שלי יודע לקחת פיקוד ולחשוב בהיגיון, ככה שאני די טובה בהתגברות על אקסים. אז הנה הטיפים שלי - תנו ללב לנוח, והתגברו על האקס - כי הגיע הזמן, לא?

1. אגו. ותודה לפרויד שהבאנו עד הלום

אגו הוא הכלי מספר אחת בהתגברות על האקס. האגו הוא מנגנון הגנה, ואם מתישהו צריך מנגנון הגנה, זה אחרי פרידה. הוא עוזר לשמור על עצמנו תחת שליטה, להפעיל שיקול דעת, לשמור על פרופורציות, להישאר חזקים, לתפוס מעצמנו ולהאמין בעצמנו.

אז לאחר פרידה, שמרו על החברים שלכם קרוב, ועל האגו שלכם קרוב יותר. ברור שמותר לבכות ולהיות עצובים, אבל לא להפסיק להזכיר לעצמכם מה אתם שווים, לא לתת לעצמכם להתפרק לגמרי. שהאקס שלכם ישמע שאתם שבר כלי? שכולם יגידו איזה מסכנים אתם? שירחמו עליכם? ממש לא. אתם תסתובבו עם ראש מורם למעלה וגם אם קשה לכם, אתם ממשיכים הלאה. אתם חזקים ויהיה בסדר מחשבה יוצרת מציאות. אז תנו לאגו שלכם לעשות את שלו.

2. פרופורציות

כשאנחנו נפרדים ממישהו שאנחנו אוהבים, יש לנו נטייה לאבד פרופורציות. אנחנו זוכרים רק את הדברים הטובים במערכת היחסים, אנחנו חושבים שלעולם לא נמצא מישהו טוב יותר, אנחנו מרחמים על עצמנו, אנחנו שוקעים בקלות לתוך העצבות והדיכאון וחושבים שזה סוף העולם ואנחנו לבד. אז תדמיינו שאני תופסת אתכם בשתי הכתפיים, מנערת אתכם חזק, נותנת לכם שתי סטירות וצועקת: snap out of it!

יש עוד הרבה דגים בים. הזמן מרפא הכל. עדיף לאהוב ולכאוב מאשר לא לאהוב לעולם. סתם. שכחו מכל הקלישאות, ופשוט תכנסו לפרופורציות. כולם חווים פרידות, זה מבאס לגמרי, אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. קחו ממערכת היחסים עם האקס את הדברים הטובים, אל תתעלמו מהדברים הרעים, תלמדו על עצמכם מה אתם מחפשים בבני הזוג העתידיים שלכם, תזכרו גם את הדברים שלא אהבתם, תצאו מחוזקים ומגובשים ומוכנים יותר למערכת היחסים הבאה שתבוא. והיא תבוא.

3. אל תשוו דייטים שלכם לאקס

קופצים למים וחוזרים לדייטים? כל הכבוד. רק אל תעשו את הטעות ותתחילו להשוות, כי לא תצאו מזה בחיים. הבן אדם שיושב מולכם הוא לא האקס שלכם וטוב שכך. עם האקס שלכם זה לא עבד, שכחתם? אז דווקא תיהנו מהשוני, תחקרו את החדש, תחקרו את עצמכם ואת ההעדפות שלכם דרך הדייט ואל תכנסו בכלל להבדלים ולקווי הדמיון. תנו קרדיט למי שמולכם להוכיח את עצמו עבור מי שהוא. 

4. אל תיצרו קשר

הדרך הכי טובה והיחידה להיגמל היא בבת אחת, חד משמעית. אל תיצרו קשר עם האקס ואל תשתפו פעולה אם ינסה ליצור עמכם קשר. יש סיכוי גבוה מאוד, שהוא ירצה לשמור אתכן על אש קטנה ויש סיכוי אפילו יותר גבוה, שאתם תרגישו פשוט חייבים לשמוע את הקול שלו שוב או לסגור מעגל או שקר כלשהו אחר. אז תפעילו את האגו מהסעיף הראשון, תשמרו על עצמכם חזקים ופשוט תמנעו, חד וחלק. זה לא יוביל לשום מקום טוב, זה סתם יאריך את הקושי להתגבר, זה יסרבל את הפרידה, יתסבך אתכם, בקיצור - ביג נו נו.

רוצים לצאת מהפרידה הזאת מהר ובשלום? תתנתקו. רחוק מהעין רחוק מהלב. בא לכם לסמס? תסמסו לחברים במקום. אפילו תמנו חבר אחד שיהיה השומר שלכם, ואליו תמיד תתקשרו או תסמסו ברגעי חולשה. שהחבר ידע שהוא המלאך השומר שלכם ואני מבטיחה לכם שהוא יהיה שם בשבילכם ויכניס אתכם לפרופורציות (ראו סעיף 2).

5. פרידה זה הזמן הכי טוב להתחיל משהו חדש בחיים

סוף הוא תמיד התחלה חדשה. אני מפוצצת היום בקלישאות, אבל באמת, עכשיו זה ה-זמן להתחיל לעשות דברים חדשים בחיים. זה יכול להיות משהו שהאקס שלכם שנא למשל. אם יש דברים שאתם אוהבים לעשות אבל האקס שלכם לא אהב, עכשיו זה הזמן להתחיל לעשות אותם. בלי קשר, עכשיו שיש לכם יותר זמן פנוי, תמצאו משהו אחד חדש לעשות תחביב, עיסוק, תתחילו ללכת לחדר כושר, או לעשות פילאטיס, או ללמוד לנגן סוף סוף על גיטרה, או ללכת לחוג אוריגמי (היי, כל אחד ומה שעושה לו את זה, לא שופטים).

שלא תגידו שלא יוצאים דברים טובים מהפרידה הזאת. 

*סעיף בונוס - ריבאונד סקס. תמיד יכול לעזור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר