שלושה שבועות בלבד לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, כל העיניים נשואות לעימות השלישי והאחרון בין דונלד טראמפ להילארי קלינטון, שיתקיים ביום רביעי בלאס וגאס.
סקר של ה"וושינגטון פוסט" משלשום מראה כי בניגוד לרושם שנוצר, הקלטת מ־2005 שבה התבטא בבוטות נגד נשים, לא השפיעה באופן ניכר על עמדת הבוחרים לגביו. הסקר מראה כי קלינטון מובילה על יריבה ב־4 אחוזים ׁׁ(47 אחוזי תמיכה, לעומת 43 לטראמפ). הסוקרים ציינו כי לקלטת היתה "השפעה מינימלית" על התמיכה בו, אף כי רוב ברור מהבוחרים לא היה שבע רצון מתגובתו.
עם זאת, סקרים אחרים מראים כי קלינטון פתחה פער משמעותי: לפי סקר של NBC, היא מובילה ב־11 אחוזים על טראמפ (48 אחוזי תמיכה לה, לעומת 37 לטראמפ), ובממוצע סקרים שערכה רשת CNN היא מובילה ב־8 אחוזים. גם מדינות המפתח נוטות ברובן לתמוך בה, אך בצפון קרוליינה ובנבדה הקרב צמוד, ובמדינה הקריטית אוהיו המועמד הרפובליקני אף מוביל ב־4 אחוזים.
בימים האחרונים המשיך טראמפ לתקוף את כלי התקשורת בארה"ב בטענה שעשו נגדו יד אחת. הוא טען כי היתרון של קלינטון הוא חלק מ"ניסיון התקשורת לקבוע מראש את תוצאות הבחירות", וכי העדויות של נשים שטענו כי תקף אותן מינית גרמו לאובדן תמיכתן של מצביעות רבות - "בשל אירועים מומצאים".
בתוך כך, דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט ליגלג על דרישת טראמפ לבצע בדיקת סמים למועמדים לפני העימות. "איך מי שהשמיע קולות של הסנפה בשני העימותים מאשים את קלינטון בנטילת סמים?" תהה.
הילארי מצמצת את הפער בשיח ברשת
חברת הסטארט אפ הישראלית, Spot.IM, ביצעה ניטור של אזכורי שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית ומצאה כי 57% מהגולשים יצרו שיח על המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ. הנתונים האחרונים מצביעים על צמצום הפערים בשיח ברשת. בעבר חלש טראמפ על כשני שליש (66%) מהשיח. חברת Spot.IM בחנה כ-4,600 אתרים ברחבי הרשת וביניהם אתרי החדשות הגדולים בארצות הברית ובעולם.
לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM: "ניטור תוכן הטוקבטים שערכנו בדק על איזה מועמד לנשיאות יש לגולשים מוטיבציה להגיב לטוב או לרע. לא נכנסנו לאפיון תוכן הטוקבקים אם הם חיוביים, שליליים או מאוזנים. נראה שהקהל האמריקאי פחות להוט לדבר עליו ולאזכר את שמו לטובה או לרעה."