ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג הורתה לכל מפיצי המוצרים ולחברות הסלולר להפסיק את מכירת מכשיר הגלקסי נוט 7. ההודעה החדשה הועברה אמש (שני) בכל רחבי העולם, זאת בעקבות תקלה שגורמת לסוללות המכשיר להתפוצץ. עוד ביקשה סמסונג מכלל לקוחותיה שברשותם מכשיר גלקסי נוט 7 "לכבות המכשיר ולהפסיק את השימוש בו". ההודעה הזו היא האחרונה בסדרה של הודעות סותרות שגרמו לבלבול רב בקרב הלקוחות והמשקיעים של החברה.
בשבת האחרונה עוד קיוו קברניטי החברה כי הפסקת מכירת המכשירים תהיה זמנית עד שתיפתר התקלה שגמרה לעשרות מכשירים נוט 7 לעלות באש בעקבות התחממות הסוללה בחודשים אוגוסט וספטמבר. אז עוד האמינו בסמסונג כי ניתן להמשיך ולשווק את הגרסה החדשה של המכשיר, גרסה בה הורכבה סוללה שנחשבת לבטוחה יותר מקודמתה. מספר שעות מאוחר יותר, סמסונג כבר הודיעה על גניזת המכשיר המתקדם ביותר שלה.
למרות ההחלפה לסוללה בטוחה יותר, נמשכים הדיווחים על פיצוץ מכשירים. גלקסי נוט 7 שרוף // צילום: רויטרס
רשמית, הפסקת המכירות וייצור המכשיר עדיין "זמניים" ונועדה לאפשר להנהלת החברה "לחקור לעומק" את המקרים האחרונים בהם התפוצצו מכשירים מדגם זה. אך לדאבונם של מנהלי החברה, שמונה בני אדם ברחבי העולם הודיעו בשבוע שעבר כי המכשיר שלהם עלה לפתע בלהבות. בעקבות ההודעה של סמסונג, משקיעים רבים החלו למכור את מניותיהם בחברה, מה שגרם לצלילת המניה ביותר מ-6.8 אחוזים. בסך הכל המניה רשמה ירידה של 10 אחוזים מאז יום שישי האחרון.
כעת בוחנים אנליסטים את העלויות הכרוכות בהפסקה רשמית של ייצור ושיווק המכשיר: בתסריט הגרוע ביותר, שנראה כעת סביר לחלוטין, סמסונג תצטרך להשקיע יותר מ-800 מיליון אירו על מנת לארגן קמפיין ריקול עבור מכשירי הסמסונג נוט 7, ו-1.6 מיליארד אירו על מנת לפצות הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהפסקת ייצור ומכירת המכשיר. למרות ההפסדים הכבדים שנגרמו לחברה, מומחי טכנולוגיה לא צופים פגיעה בתדמית המכשירים האחרים של החברה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו