עברו יותר ממאה שנים מאז הנרי פורד הציע ללקוחותיו לבחור כל צבע עבור רכב חדש – ובלבד שיהיה שחור. בימינו, לבן הוא הצבע שישראלים הכי אוהבים (נכון לשנת 2015) ו-37% מכלל הישראלים שרכשו רכב חדש בשנה שעברה בחרו בלבן.
הלבן הגדיל את כוחו בתוך שנתיים מ-25% בשנת 2013 ל-37% אשתקד. צבע כסף/אפור שנחשב להכי פופולארי במאה ה-20, נדחק למקום השני עם 27.9% מכלל הישראלים שרכשו רכב חדש אשתקד.
יתרה מכך, בקרב צעירים עד גיל 25, רכבים בצבע כסף/אפור נדחקו למקום השלישי עם 19.8% בלבד ו-17.3% בקרב נשים צעירות, כך עולה מנתונים שפורסמו במשותף על ידי איגוד יבואני הרכב ורשות המסים.
שחור עולה – ולא עוצרים באדום
אמנם בשנה שעברה חלה ירידה של 2% ברכישת רכבים בצבעים ססגוניים ל-19% אשתקד, לעומת 21% בשנת 2014 – אבל מנגד, חלה האצה ברכישת רכבים חדשים ובעיקר בקרב צעירים עד גיל 25 - הן גברים והן נשים - בצבעים שחור ואדום.
בקרב כלל הישראלים שרכשו אשתקד רכב חדש, 13.3% בחרו בצבע שחור (דורג במקום ה-3 במדד הפופולאריות) ו-7.5% בחרו בצבע אדום (מקום 4). ברכב חדש בצבע כחול-תכלת בחרו 7.4% מהישראלים והוא דורג במקום החמישי. בצבע קרם-בז' בחרו 3.5%. בצבע ירוק בחרו 1% ובצבע צהוב - 0.6%.
בקרב צעירים עד גיל 25 - הגברים הולכים על שחור, ותופסים תאוצה גם הצבעים כחול-תכלת ואדום. הנשים הולכות על שחור וגם על אדום וכחול-תכלת.
הפסיכולוגים אומרים שצבע הרכב החדש אומר הרבה על בעליו: מבוגרים ואנשים "אפורים" הולכים יותר על לבן ואפור/כסף והצעירים ו"הנועזים" בוחרים שחור ואדום. 39.2% מהגברים הצעירים בחרו בלבן, אך 19.8% מהגברים בקבוצת גיל זו בחרו בשחור, 8% בכחול-תכלת ו-4.9% באדום. אצל הנשים הצעירות עד גיל 25 בחרו 21.8% בשחור, 12.4% באדום ו-6.7% בחרו בכחול-תכלת. ונתון מעניין, 6.8% מהשנים בגילאי 66 ומעלה, שרכשו בשנת 2015 רכב חדש, בחרו בצבע האדום, ואומרים כי מדובר בנשים נועזות וצעירות בנפשן.
צהוב וירוק – צבעים נדירים
רכבים בצבעים צהוב וירוק מאד נדירים, ובעבר שייכו את בעליהם לקבוצה מסוימת באוכלוסייה (פושטקים). בכלל, 1% מהישראלים שרכשו ב-2015 רכב חדש, בחרו בירוק ו-0.6% בצהוב. בקרב הצעירים עד גיל 25: 0.4% בחרו בירוק ו-0.4% בצהוב. בקרב נשים - 0.6% בחרו בצהוב ו-0.5% בירוק.
בנוסף, 1.8% מכלל הישראלים שרכשו רכב חדש אשתקד בחרו בשלל צבעים ססגוניים אחרים. מדובר בעיקר ברכבים ביבוא אישי וברכבי ספורט.