כולם אוהבים להריח טוב, והזלפת בושם קטנה מעולם לא הזיקה, אז לקראת השנה החדשה הלכנו לבדוק מהם הבשמים שהצרכן הישראלי אוהב, למי הוא קונה אותם וכמה?
בנוסף, בחרנו לכם מבין שלל הבשמים החדשים שיצאו לאחרונה 12 סוגים לנשים ולגברים, שכדאי לכם להתחדש ואפילו ביותר מאחד לכבוד החג.
אז מי קונה יותר בשמים ?
לקראת החגים אנו עדים לעלייה במכירות הבישום למעלה מ-50%, בהשוואה לחודש רגיל. בין אם מדובר בקניה כמתנה לחג עבור בן או בת הזוג ואפילו כפינוק אישי.
מנתוני הרשתות השונות עולה כי, נשים קונות יותר בשמים לפני החג מאשר גברים.
וכמה הצרכן הישראלי מוכן להוציא מכיסו על בושם ? מהנתונים עולה כי הישראלי מוכן לשלם כ-300 ש"ח בממוצע על בושם.
הבשמים החמים על המדף
בגזרה הנשית-הבשמים המובילים:
לדברי הרצליה אשכנזי, מנהלת שיווק וסחר קוסמטיקה בסופר-פארם, ומירב אליהו, סמנכ"לית השיווק והסחר של רשת אפריל בין הבשמים המובילים ניתן למצוא את:
1. good girl של קרולינה הררה, שמכר למעלה מ 5000 יחידות בתקופה של חודש וחצי על המדף.
2. tommy girl, המתאים לקהל היעד הצעיר של גילאי 12-30 שהיה מבוקש גם כן.
3. בגזרת הבשמים הוותיקים נמצא לה וי אה בל של לנקום,
4. אופוריה, הפופולארי מאוד, שמשיק בימים אלו את אופוריה דיפ המוצלח.
5. בשמי שאנל תמיד נחשבים לקלאסיים ועל-זמניים וכעת מושק שאנל 5 לאו, שיותר עכשווי, מעודכן, ומתאים לאקלים הישראלי.
בגזרה הגברית-הבשמים המובילים:
1. מון בלאן
2. וואן מיליון
3. קאוולי
4. אברקומבי
5. טום פורד
6. פאקו רבאן
נתון מעניין נוסף, הוא שצרכנים רבים מחפשים לתת מתנה לחג מארזים הכוללים: בושם בתוספת קרם גוף/ סבון רחצה/דאודורנט בריח תואם, בעיקר כשמדובר במחיר מוזל או במחיר של הבושם הבודד, נותן תחושה לצרכן כי רכש מתנה יותר משמעותית וכדאית.
1. CHANEL N°5 L'EAU, בושם לאישה
מדובר בגרסה חדשה וקלילה לבושם האייקוני שאנל 5. בגרסה החדשה, התווים הדריים ועציי , שילוב של פרש, פרחוני קליל.

קליל ופרחוני, מספר חמש שאנל // צילום" יח"צ
ניסינו: תחילה הבושם מריח קצת מתאים לקהל 'מבוגר', אך אחרי כמה שניות, יש לו טוויסט מעניין. הניחוח משתנה מקצה לקצה , הופך להיות קליל ומיוחד. כמו ששאנל יודעים לעשות.
מחיר: 615 ₪ לתכולה של 50 מ"ל , 835 ₪ לתכולה 100 מ"ל. או דה טואלט . להשיג ברשתות הפארם.
2. AERIN – Iris Meadow, בושם לאישה
שמו של הבושם מעיד על הניחוח. לפי היצרן 'כמו ללכת בשדה פתוח עם פרחי בר , תווים פרחוניים עשירים ביחד עם תווי עצים חמימים'. מדובר בניחוח איריס ויסמין בשילוב עץ ארז.
ניסינו: מדובר בניחוח פרחוני, עדין וקלאסי. הניחוח התאים לגופם של הרבה נשים שציינו כי היו מאמצים אותו כבושם יומיומי.
מחיר: 450 ₪ לתכולה של 50 מ"ל , 650 ₪ לתכולה של 100 מ"ל .או דה פרפיום .להשיג ברשת אפריל והמשביר לצרכן.

AERIN פרחוני, עדין וקלאסי // צילום: יח"צ
3. TOM FORD – Orshid soleil , בושם לאישה
הבושם החדש מתבסס על אקורד הסחלב השחור שהמעצב טום פורד יצר באמצעות מומחה לגידול סחלבים, ניחוח ייחודי. בשילוב תפוז מריר, עץ ברוש, אדי סחלב שחור, ציפורן וחבצלות.
ניסינו: מדובר בניחוח שהבסיס שלו וניל פצ'ולי אך יש בניחוח טוויסט של תבלינים חמימים. ניחוח חזק. יש לשים ממנו מעט. הניחוח לא התאים לכל אחת. בעיקר לא לצעירות.
מחיר: 470 ₪ לתכולה של 50 מ"ל , 680 ₪ לתכולה של 100 מ"ל . או דה פרפיום , להשיג ברשת אפריל.

TF Orchid Soleil וניל פצ'ולי ותבלינים חמימים // צילום: יח"צ חו"ל
4. GOOD GIRL - קרולינה הררה, בושם לאישה
בושם מרשים בנראות שלו, אשר כבר באריזה הגדולה והקטיפתית מעורר סקרנות. בית קרולינה הררה השיק את הבושם בבקבוק בצורת נעל סטילטו מלוטשת, בצבע כחול לילה בוהק עם עקב מוזהב גבוה . עיצוב מיוחד, נשי וסקסי ביותר , כך עוד לפני שמריחים את הבושם המראה נותן תחושה של מסתוריות וסקסיות נשית .
ניסינו: ניחוח צעיר וטרנדי. אומנם, מדובר בבושם או דה פרפיום, אך הוא עדין מדי ולכן לא מחזיק מעמד לאורך זמן. לכן, הוא מתאים לקהל הצעיר, לשימוש בשעות הבוקר כשמחפשים ניחוח פרחוני, יסמין עדין.
מחיר: 549 ₪ לתכולה של 50 מ"ל , 739 ₪ לתכולה 80 של מ"ל . או דה פרפיום. להשיג ברשתות הפארם

5. KENZO - JEU d’AMOUR L’ELIXIR, בושם לאישה
הבושם החדש של קנזו, מגיע בבקבוק בגוון ארגמן מסתורי. הניחוח פרחוני אוריינטלי מסוגנן שכולל: פטל שחור, מנדרינה, יסמין ווניל פצ'ולי.
ניסינו: מדובר בניחוח מאוד מתקתק נוטה לפירותי. נערות ובנות צעירות מאוד אהבו את הניחוח, למרות שמדובר באו דה פרפיום, הבושם לא חזק. מתאים כבושם לשעות היום.
המחיר: 347-579 ₪ / תכולה 50 מ"ל או דה פרפיום. להשיג ברשתות השיווק והפארם

KENZO הבושם החדש לאישה // צילום: יח"צ חו"ל
6. DIOR - Miss Dior Absolutely Blooming, בושם לאישה
בושם פרחוני עם שילוב של פירותיות, ניחוח רענן ונועז. תווים עליונים, פירותיים של תות שדה, פטל ורימון. מתווסף אליהם, אקורד של אוכמניות והם מודגשים על ידי נגיעות של גרגירי פלפל וורודים. בלב הבושם נמצאים וורדים מסוג ורד הסנטיפוליה עם ניחוח הדבש והפלפל. הניחוח מסתיים בתו בסיס של מאסק לבן, המתפתח ומגיע עד לתווים העליונים הפירותיים.
ניסינו: מדובר בבושם אלגנטי, לנשים בשלות בשנות ה30 ומעלה. ניחוח שהוא שילוב של פירות ופרחים, יחד עם קמצוץ תבלין. עם הזמן, הוא הולך ומתעדן מתאים לשעות הערב.
המחיר: 415 ₪ לתכולה 50 מ"ל , או דה פרפיום . להשיג ברשתות הפארם.
מיס דיור // צילום: יח"צ
7. DIESEL – BAD, בושם לגבר
הבושם החדש לגבר של דיזל, הוא בושם מתוחכם ונועז. בושם המשלב אקורדים של טבק חמים וקוויאר חדשני כדי ליצור ניחוח ממכר, מרגש ורענן של עצי יער. יש בניחוח תווי פירות הדר ותבלינים כגון ברגמוט, הל ולבנדר.
ניסינו: מדובר באחד הבשמים הסקסיים שהושקו לאחרונה, שנותן דגש על ניחוח תבלינים בשילוב טבק ועציים. מדובר בניחוח שצריך להמתין חצי שעה, על מנת להריח את הניחוח האמיתי. יש סיכוי שיהיה מבוקש יותר בחורף, בקרב הדור הצעיר שיאמץ אותו בחיבה רבה.
מחיר: 468 ₪ לתכולה של 75 מ"ל , 525 ₪ לתכולה של 125 מ"ל . או דה טואלט, להשיג ברשתות הפארם.

בושם דיזל באד לגבר מבית דיזל // צילום: יח"צ
8. L’ENVOL CARTIER, בושם לגבר
בית היוקרה קרטייה, השיק בושם ראשון מסוגו. ניחוח אווירי – עצי (AIRY - WOODY) בבושם, L’ENVOL, יצר ניחוח מאסק מיסטי, עם נוכחות דומיננטית של עץ הגאיאק החזק והגברי. לשני ניגודים הללו, הוסיפו תווי דבש רכים, המשפרים את הניחוח עוד יותר.
ניסינו: מדובר בניחוח אורינטלי, תבליני מאוד. דומיננטי בתחילה ועם הזמן הוא הופך להיות בניחוח פרשי סבוני ועדין יותר. מתאים לעונת הסתיו ובעיקר לשעות הערב. כשם המותג מתאים לקהל מבוגר.
מחיר: 400 ₪ לתכולה של 50 מ"ל , 560 ₪ לתכולה של 80 מ"ל . או דה פרפיום . להשיג בלעדית ,ברשת אפריל.

קרטייה לאנבול // צילום: באדיבות סטודיו קרטייה
9. TRUSSARDI - UOMO THE RED , בושם לגבר
בית האופנה האיטלקי השיק בושם, באריזה מהודרת בגווני אדום ושחור, בניחוח פרחוני ספייסי. תו עליון לימון, אגוז מוסקט וקוניאק , תו בסיס טונקה ופצ'ולי והתוצאה בושם אלגנטי – גברי .
ניסינו:מדובר בבושם עם ניחוח חזק, המתאים לאירועי ערב, מאחר והניחוח שלו דומיננטי. מתאים לשכבת גיל בשנות ה30 גברי ואלגנטי. למרות שהוא או דה טואלט, הוא החזיק מעמד רוב הערב ולא התנדף במהירות .
מחיר: 499 ₪ לתכולה של 100 מ"ל . או דה טואלט . להשיג ברשתות הפארם.

טרוסרדי אומו דה ראד // צילום: סטודיו ITF
10. GENTELMEN ONLY GIVENCHY ASSOLUTE, בושם לגבר
אחד הבשמים המעניינים שהושקו לאחרונה הוא הבושם של ג'בנשי. שמשלב ניחוח מתוחכם ועוצמתי . תווים מודגשים של ברגמוט עם שלישייה של תבלינים חמים (זעפרן, אגוז מוסקט וקינמון) ורמז לוניל עבור השובל החושני.
ניסינו: מדובר בניחוח שלרובם היה קשה להתעלם ממנו. יש לו נוכחות, ניחוח עשיר וחמים. מתאים מאוד לערב ועונת הסתיו.
מחיר: 375 ₪ לתכולה של 100 מ"ל . או דה פרפיום. להשיג ברשתות הפארם
11. L’HOMME ULTIME, איב סאן לורן – בושם לגבר
איב סאן לורן יוצא עם ניחוח חדש , המתמקד בתווים עציים הנחשבים לתווים הגבריים ביותר – בין אם ארז, גואיאק, וטיבר או פצ'ולי , ומעניקים למעשה הצהרה ריחנית של גבריות. עם שילוב מדוקדק של עצים ותווים פירותיים.
ניסינו: מדובר בבושם עם ניחוח מיוחד ושונה, מהבשמים הקודמים של המותג. פחות חריף ועדין יותר. יחד עם זאת, הוא מתאים לגבר האלגנטי בגילאי 30 ומעלה ולשימוש בשעות הערב.
מחיר: 606 ₪ לתכולה של 100 מ"ל או דה פרפיום . להשיג ברשתות הפארם

12. JIMMY CHOO MAN INTENSE , בושם לגבר
ג'ימי צ'וי, השיק לאחרונה בושם נועז ומתוחכם עם ניחוח לבנדר ופרחי פצ'ולי שמהווים את הבסיס ליצירה החדשה. מדובר בבושם מעניין, עם נגיעות פלפל שחור, דבש מלונים מוסיף רעננות מימית ופולי טונקה .
ניסינו: ניחוח ייחודי מתחכם. מצד אחד יש בו חריפות ומצד שני יש בו קמצוץ של מתיקות.
מחיר: 299 ₪ לתכולה של 100 מ"ל . או דה טואלט . להשיג ברשתות הפארם
.jpg)