מבצר של הנאה

מבצר של הנאה // צילום: גיל אליהו / ג'יני // מבצר של הנאה // צילום: גיל אליהו / ג'יני

"מה לדעתך כדאי לעשות עם הילדים בסוף השבוע"? שואלים אותי חברים, מכרים וקולגות בכל יום חמישי, ואני משתדלת לתת מענה ראוי לבילוי שהייתי נהנית לערוך עם ילדיי שלי. במדור אמליץ לכם על בילוי משפחתי אחד וממוקד שלדעתי, כדאי לכם לערוך עם יקיריכם. אשתדל להמליץ על מקומות שלא דורשים מכם היערכות מיוחדת או השקעה כספית גדולה. סוף שבוע משפחתי נהדר שיהיה לכם!

•   •   •

מבצר של הנאה

מבצר יחיעם נמצא בתחום קיבוץ יחיעם אשר בגליל המערבי. יסודותיו של המבצר המרשים נעוצים בתקופה הצלבנית, והוא שימש חווה חקלאית מימי הצלבנים. החווה נמכרה למסדר צלבני גרמני שחבריו ביצרו את המקום, ומשם הם חלשו על האזור והגנו על עכו. לאחר תבוסת הצלבנים נהרס המבצר ונשאר בחורבנו מאות שנים. 

רוב המבנים שנותרו כיום במבצר הם מתקופתו של ד'אהר אל־עמר, שייח' בדואי שהשתלט על הגליל בשנות ה־60 של המאה ה־18. 

בהמשך שימש המבצר למקום מגורים של ראשוני מתיישבי קיבוץ יחיעם, שעלו על הקרקע בשנת 1946. הקירות העצומים שימשו להם מגן במלחמת העצמאות, כאשר היו נתונים במצור, ועמדות המגינים שוחזרו ואפשר לסייר בתוכן. שווה לסיים את הביקור בלגימת בירה צוננת במבשלת בירה "מלכה" הנמצאת למרגלות המבצר. 

איך להגיע? הגן הלאומי נמצא בתחום קיבוץ יחיעם, מרחק כ־8 ק"מ נסיעה מצומת כברי. מתי? ימים א'־ה' ובשבת מ־08:00 עד 17:00, בשישי ובערבי חג מ־08:00 עד 16:00. אתר: www.parks.org.il, טל' 9856004 04-.  כמה? מחיר כניסה למבוגר: 14 שקלים, ילד: 7 שקלים.

נגישות לנכים: באתר שבילים ושירותי נכים והוא מותאם לכל סוגי המוגבלים, כולל מתניידים בכיסאות גלגלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר