מחזיקה ב-5 אחוזים מרשת קרולינה למקה. בר רפאלי | צילום: אייל נבו

העסקה שמרעידה את תאי ההלבשה

עסקת ענק בענף האופנה הישראלי • קסטרו רכשה 26.4 אחוזים מקבוצת החברות הודי'ס, טופ 10, קרולינה למקה ואקססוריז • הרווח הנקי של הודי'ס ב-2015 עמד על 34.6 מיליון שקלים • וגם בר רפאלי בעסק

קסטרו נכנסת להשקעה בקבוצת מותגי אופנה מקומיים. הרשת דיווחה הבוקר כי היא רוכשת 26.4 אחוזים מקבוצת חברות אופנה שכוללת את הרשתות הוד'יס, טופ טן, קרולינה למקה ואקססורייז. לקסטרו ניתנה הזכות להגדיל את החזקתה ל-50% בתוך שנתיים בכפוף לתנאים שונים. העסקה הכוללת במידה ותושלם לרכישת המחצית מהבעלות על קבוצת החברות, מגלמת להן שווי של מעל ל-350 מיליון שקל.  יוסי גביזון, מבעלי קבוצת החברות, ימשיך לכהן כמנכ"ל.

לעסקה יש גם פן ציבורי נוצץ - דוגמנית העל בר רפאלי מחזיקה ככל הידוע בנתח של כ-5% מרשת קרולינה למקה, אחת החברות שקסטרו הופכת לשותפה שלהן, והיא צפויה לקבל תשלום על חלקה היחסי בעסקה. בנוסף, רפאלי היא הפרזנטורית של רשת האופנה הוד'יס.

כחלק מהעסקה חשפה רשת קסטרו נתונים על קבוצת החברות הנרכשות. 4 הרשתות גלגלו מחזור כספי של כ-482 מיליון שקל ב-2015. הרווח הנקי שרשמו עמד על 34.6 מיליון שקל, זינוק של 101% ביחס לשנה הקודמת. במחצית הראשונה של 2016, עמד המחזור על כ-249 מיליון שקל, המשקף קצב מכירות שנתי של חצי  מיליארד שקל. הרווח הנקי עמד במחצית הראשונה על 12.4 מיליון שקל.

יוסי גביזון, אתי רוטר וגבי רוטר // צילום: יהושע יוסף

 

הרווח הנקי של קרולינה למקה ב-2015 עמד על 7.2 מיליון שקלים

קסטרו חשפה את נתוני הרשתות וגילתה כי רשת משקפי השמש קרולינה למקה, שבנתח ממנה מחזיקה רפאלי, גלגלה מחזור מכירות שנתי של 112.8 מיליון שקל ב-2015 והציגה רווח נקי של 7.2 מיליון שקל בסיכום שנתי,  שזינק ב-75.9% ביחס ל-2014. רשת הודיס, שמוכרת בגדים ב-77 חנויות ברחבי הארץ, גלגלה מחזור של 230.7 מיליון שקל ב-2015 ורשמה רווח של 17.9 מיליון שקל, כ-7.8% מהמחזור ועליה של 99.5% ביחס לשנה הקודמת. עם זאת הרווח שלה במחצית הראשונה של 2016 עומד על 2.4 מיליון שקל.

"ניסינו לפני 3 שנים לרכוש את קבוצת המותגים וזה לא הצליח" // צילום אילוסטרציה: יהושע יוסף

בשיחה עם "ישראל היום" מסביר גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, את ההיגיון שמאחורי העסקה: "לפני 5 שנים ניסחנו מסמך אסטרטגי בו קבענו יעדי צמיחה", הוא מציין. תחת המותג של קסטרו הוקם כחלק מאותה תוכנית מותג הילדים שהפך לדבריו להצלחה. "ומעבר לכך קבענו שניכנס לפעילויות בתחומי האופנה והלייפסטייל". 

אין מדובר בפעם הראשונה שקסטרו מנסה לרכוש את קבוצת המותגים. 

"ניסינו כבר לפני 3 שנים וזה לא הצליח. החלטנו במשותף להפסיק לנסות וכעת ניסינו שוב". לדבריו, הכדאיות העסקית של העסקה היתה רבה, ולראייה המכפיל של רשת החנויות הנרכשת הוא 5.4 לרווחי ה-EBITDA שלהן ב-2015. 

אם תגדילו את החזקותיהם בתוך שנתיים האם תוציאו את ההנהלה הקיימת?

"חס וחלילה. ההנהלה בראשות יוסי גביזון הוכיחה בשנים האחרונות שהם יודעים להרויח כסף במותגים האלה. ממש אין בכוונתנו להחליף אותם. אנחנו נעזור להם אם נדרש." האם הם יצאו לחו"ל עם המותגים שלהם? "יש להם כיום 2 חנויות של קרולינה למקה בברצלונה ועוד 2 בלונדון. קרולינה למקה זה מותג שבשל ליציאה לחו"ל לדעתי."

 

"קסטרו - שותף אסטרטגי"

יוסי גביזון, מנכ"ל קבוצת החברות; הודיס, טופ טן, קרולינה למקה ואקססורייז ומבעלי השליטה בקבוצה, אמר לאחר הדיווח על העסקה כי "כל חברי בקבוצת החברות רואים בקסטרו שותף אסטרטגי לשנים רבות. אנו גאים על העסקה ועל שיתוף הפעולה העתידי עם קבוצת קסטרו. אין לי ספק ששילוב ביננו לקבוצת קסטרו הוא שילוב מנצח". 

במסגרת העסקה ישולמו לחברות הנרכשות 21.25 מיליון שקלים תמורת הקצאת המניות, 53.75 מיליון שקלים במזומן לבעלי המניות המוכרים תמורת הרכישה ובנוסף, תקצה החברה לחלק מבעלי המניות המוכרים 266,500 מניות רגילות של החברה. 

עוד דיווחה קסטרו כי קבוצת החברות העניקה לקסטרו אופציה לרכישת מניות נוספות, אשר תהוונה, יחד עם המניות הנמכרות, מחצית מהון המניות. תמורת המניות הנרכשות תחת האופציה, תשלם החברה במועד מימוש האופציה סך כולל של 100 מיליון שקלים, מתוכו 21.25 מיליון שקלים לחברה ו- 78.75 מיליון שקלים לבעלי המניות המוכרים. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו