בכיר במשרד ההגנה: "התקלות ב־F-35 - רחוקות מפתרון"

לאחר שחיל האוויר האמריקני הכריז עליו "מבצעי חלקית" - במשרד מודיעים: אוזל הזמן והכסף לשיפורים

F-35 // צילום: בת' סטיל, לוקהיד מרטין

"תוכנית מטוס הקרב העתידי F-35 אינה נמצאת במסלול של הצלחה, ובמקום זאת היא נעה לקראת כישלון ביצועי" - כך כתב ב־9 באוגוסט מייקל גילמור, מנהל הניסויים המבצעיים במשרד ההגנה האמריקני, בתזכיר שהגיע לסוכנות בלומברג. 

במזכר, שמוען לרמטכ"ל צבא ארה"ב ולמזכירת חיל האוויר האמריקני, כתב גילמור כי "אוזל הזמן ואוזל הכסף להשלים את טיסות המבחן וליישם את השינויים הדרושים". הוא מוסיף כי "טיסות המבחן מתקדמות, אבל לא בקצב המתוכנן. יכולות התוכנה המורכבות רק עתה מתווספות, ובעיות חדשות הדורשות תיקון ומבחני וידוא ממשיכות להתגלות בקצב מהיר".

צילום: לוקהד מרטין

פרסום התזכיר הוא סימן לאחד האתגרים הצפויים לנשיא ולשר ההגנה הבאים בארה"ב. השניים אמורים להחליט בשנת 2019 אם להתחיל בייצור מלא של המטוס היקר, שלב שהיצרנית לוקהיד מרטין רוצה בו מאוד. החלטה דומה אמורה להתקבל אצל בעלות בריתה של ארה"ב שהזמינו את המטוס, ובהן ישראל.

הפרסום מגיע שבוע לאחר שחיל האוויר האמריקני הודיע כי הדגם שלו מוכן לפעילויות קרביות, אך בהיקף מוגבל בלבד. "יש סיכון משמעותי שהשגת יכולת קרב מלאה לא תהיה לפני שהפיתוח יסתיים", נמסר. בחיל האוויר הוסיפו כי רוב המגבלות של המטוס שזוהו עד עתה הן בתחום התוכנה, "בדגש על שילוב מקורות מידע, לוחמה אלקטרונית וניהול נשק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר