לגו בתפריט: החנות פועלת במסגרת אירועי ה־LEGO FUN, הכוללים פעילויות לילדים. בחנות נמכרות ערכות לגו מיוחדות, ובמקביל דמויות לגו אהובות מבלות ומצטלמות עם הילדים איפה: גני התערוכה בתל אביב מתי: עד יום ראשון // לגו בתפריט: החנות פועלת במסגרת אירועי ה־LEGO FUN, הכוללים פעילויות לילדים. בחנות נמכרות ערכות לגו מיוחדות, ובמקביל דמויות לגו אהובות מבלות ומצטלמות עם הילדים איפה: גני התערוכה בתל אביב מתי: עד יום ראשון

כוכבות פופ לרגע

הן מציעות מגוון מוצרים ומהדורות מוגבלות, אבל אסור לכם למצמץ • הקיץ הוא עונת פריחתן של חנויות הפופ־אפ, שנעלמות כלעומת שקמו • בחרנו עבורכם כמה מהמוצלחות שבהן • לקרוא מהר, לפני שייגמר

יש סיכוי שלא שמעתם את המונח הזה מעולם, ויש סיכוי שהוא חלק מתרבות הקנייה שלכם בשנים האחרונות. חנויות פופ־אפ צצות לתקופות קצובות של כמה ימים, שבועות או חודשים - ואז נעלמות. בחודשי הקיץ הן מחכות לנו בכל פינה, ורגע לפני סיומו החלטנו לעשות סיבוב ולבדוק את המיוחדות והמשתלמות שבהן.

"חנות פופ־אפ מאופיינת לרוב בעיצוב חדשני ומרענן ובעלות הקמה נמוכה", מסבירה ענבר בזק, יועצת לשיווק ולמיתוג ומרצה לשיווק באוניברסיטת חיפה. לדבריה, "לעיתים הן גם מציעות מהדורות מוגבלות ודגמים שיוצרו מחוץ לקולקציה הרגילה, וזה מה שהופך אותן למרגשות במיוחד - הידיעה שאולי מחר הן כבר לא יהיו". 

במקור, טרנד הפופ־אפ נולד בתחילת שנות האלפיים כרעיון ניסיוני למותגים קטנים שלא יכלו להרשות לעצמם עלויות של חנות קבועה, אך בשנים האחרונות הוא משמש גם מותגים גדולים שמחפשים דרך להפתיע ולרגש את קהל לקוחותיהם. 

"חנויות הפופ־אפ יצוצו לרוב בחופשות או בתקופות החגים, בירידים ובמועדים שבהם תנועת הקהל במרכזי המסחר גדלה", מוסיפה בזק.

טוב לכולם? לא תמיד

האם גם הצרכנים מרוויחים מהמגמה? נראה שכן. לצד הריגוש שבחנות ארעית לזמן קצר, גם מגוון המוצרים מושך את קהל הלקוחות. דוגמה לכך היא ה"מגנום בר" שפעל עד לאחרונה, זו השנה השנייה, בנמל תל אביב והציע שלגונים בהרכבה עצמית. הפעם חבר המותג לשף מאיר אדוני, שיצר תפריט שלגוני גורמה שחביב על הילדים והמבוגרים גם יחד. 

חנות הפופ־אפ של לגו מציעה פעילות אינטראקטיבית ומשחקי לגו במהדורות ייחודיות. החנות הוקמה במסגרת אירועי LEGO FUN, שמתקיימים עד סוף אוגוסט בגני התערוכה בתל אביב. 

מנגד, לעיתים משמשות חנויות הפופ־אפ אקט שיווקי לחשיפת המותג לקהלים חדשים, ולא בהכרח משתלמות כלכלית עבורנו, הלקוחות. 

"חנויות פופ־אפ יכולות לשמש גם כלי עזר לסקרי שוק לפני השקעה משמעותית של המותג בחנות קבועה חדשה", מסבירה בזק, "למשל, מותג חדש שנכנס לארץ, ואינו רוצה להשקיע בשכירות ארוכת טווח ובהשקעות גדולות, יכול להקים כמה חנויות פופ־אפ במרכזי קניות מובילים ולבחון את המכירות לאורך חודשים ספורים". 

דוגמה לכך היא מותג האיפור סמאשבוקס, שמאפשר לנערות ולנשים בחופשת הקיץ להעביר את הזמן בחנויות הפופ־אפ החדשות בקניון מלחה בירושלים ובקניון עזריאלי בתל אביב. "המותג נמכר עד היום ברשת אפריל בלבד", אומר ערן קראוס, מנכ"ל סמאשבוקס בישראל, "חנויות הפופ־אפ ישמשו סנוניות עצמאיות ראשונות של המותג, ובהן נוכל לחשוף את המוצרים ואת טכניקות האיפור של המותג באמצעות צוות מאפרים מקצועי".

אז נכון שחנויות הפופ־אפ שצצו בקיץ ייעלמו, אבל תסמכו על החברות והמותגים שאחרות יצוצו במקומן עם בוא הגשם הראשון.

ורדינון

בתפריט: קולקציות כלי מיטה חדשות ובלעדיות, כריות פרימיום שיוצגו לראשונה בחנויות הפופ־אפ, מבצעים והנחות מיוחדות איפה: קניוני עזריאלי במודיעין ובחולון, ובגרנד קניון בחיפה מתי: עד סוף ספטמבר

אירוקה

בתפריט: שבע חנויות פופ־אפ של הרשת פרושות בימים אלה ברחבי הארץ בשיתוף חברת לוקסאוטיקה, ומציעות קולקציות משקפי שמש שונות, ובהן אוקלי ורייבן. החנויות מציעות גם עמדות אינטראקטיביות ומבצעים למותגים הפופולריים והאהובים מתי: עד סוף החודש

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו