הידעת? פורנו מקטין לך את המוח

צפייה בפורנו יכולה לא רק לפגוע בחיי הנישואין אלא להפוך אותך לאדם דתי • מה עוד היא מעוללת לחייך?

מה צפייה בפורנו יכולה לגרום לך? // צילום: גטי אימג'ס // מה צפייה בפורנו יכולה לגרום לך? // צילום: גטי אימג'ס

יותר ויותר נערים וגברים בגילאי ה-20 בעולם המערבי, ניגשים בארה"ב לרופאים ותרפיסטים בשל תפקוד מיני לוקה. הסיבה המרכזית לכך, לפי מאמר ב"אינדיפנדנט" הבריטי, היא שמוחם של הצעירים מגורה כתוצאה מצפייה בפורנוגרפיה, כך מצא הסרט התיעודי הבריטי החדש "מביאים את הפורנו".

ככל שהרשת מאפשרת גישה קלה יותר לחומר מיני מפורש, כך החברה מרגישה בנוח לקיים שיחות בנושא, לכן התחום האקדמי שבוחן את ההשפעות של הפורנו על הנפש האנושית פרחה בזמן האחרון.

 

1. מקטין את המוח שלך

מכון "מקס פלאנק" מצא קשר בין הצפייה בפורנו וצמצום בגודל המוח. יש לציין כי טרם ברור אם הצפייה בפורנו היא הגורמת לשינויים במוח, או שמא ישנם סוגים מסוימים של מוחות אשר מושפעים באופן יוצא דופן מצפייה בפורנו.

פורנו: יכול להקטין את המוח שלך // צילום: גטי אימג'ס

 

2. סיפוק בטווח הקצר – שיפגע בטווח הרחוק

כתב העת "The Journal of Sex Reaserach" מצא בשנה שעברה שאנשים שנוהגים לדחות סיפוקים כשזה מגיע לאוכל האהוב עליהם או לפינוקים נוספים, באחוזים גבוהים, נוהגים לוותר גם על צפייה בפורנו.

המחקר גם מצא כי אנשים שנמנעו מפורנו נהגו פחות לקבל החלטות אימפולסיביות בחייהם. לכן, התגמול של פעולות כמו קיום יחסי מין ואכילת מזון אהוב הופכים לבעלי ערך יותר כאשר ישנה ציפייה לכך.

 

3. ומה הקשר לדת?

מחקר שנערך באוניברסיטת אוקלהומה מצא כי צפייה בפורנו מפחית את הדתיות לאורך זמן, אבל אם תצפה בהרבה חומרים פורנוגרפיים, יחסיך לדת צפויים להפוך לחיוביים יותר. החוקרים שיערו כי הסיבה לכך היא התגברות רגשות של אשמה.

 

4. צפייה בפורנו יכול להעיד שאתה לא שוביניסט

בקרב צופי פורנו ישנה סבירות גבוהה יותר לשאת דעות שוויוניות יותר על מיניות ומגדר, זאת לפי מחקר שפורסם בשנה שעברה בכתב העת "Journal of Research Sex". המחקר העלה כי בקרב אנשים שצופים בפורנו יש יותר סיכוי להתייחסות לאישה כשווה, ולא רק לראות בהן כאובייקט מיני. 

כמו כן, טיילור קוהן, מנהלת המחקר, סייגה דברים אלה ואמרה שמי שמשתף פעולה בסוג כזה של מחקר, ומודה שהוא צופה בפורנו, סביר להניח שהוא "בא מהבית" עם גישה שוויונית כלפי נשים.

 

5. מזיק לנישואים טריים

גברים שצופים בפורנו עשויים לפגוע בהערכה העצמית של בנות זוגם. תופעות אלה נפוצות במיוחד בשלבים המוקדמים של יחסים ונישואים.

לפי מחקר של "הקרן למחשבים והתנהגות אנושית" נמצא כי בקרב נשואים טריים גדל הסיכוי שנשים ידווחו שהן לא מרוצות מחיי המין שלהן במצב בו בן הזוג שלהן נוטה לצפות בתכנים פורנוגרפיים. במקרה ההפוך לא נמצאה השפעה דומה.

מחקר של כתב העת "Sex Roles" מצא גם שנשים ביחסים עם גברים שצופים בחומר מיני מפורש, נמצאו פחות מאושרות מאלה שביחסים עם גברים שלא צורכים פורנוגרפיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר