
במכללה האקדמית לחינוך אורנים, בחרנו להשקיע ולקדם את הסטודנטים לתואר ראשון בחינוך, בעלי ההישגים הגבוהים באמצעות תכנית לימודים ייחודית ויוקרתית:
לסטודנטים מצטיינים (רג”ב)
ד”ר ורדית מקלר, העומדת בראש התכנית מסבירה כי ייחודה של התכנית עבור משתתפיה היא בהתנסויות מגוונות וחווית לימודים ייחודית עם קבוצה סטודנטים איכותית
התכנית מיועדת למעוניינים להשפיע על דור העתיד, לאוהבי אתגרים המחפשים להיות חלק מקבוצה מובילה ומשמעותית בתחום החינוך.
בתכנית לומדים יחד באווירה מיוחדת, סטודנטים מכל תכניות הלימוד במשך שלוש שנים במקום בארבע שנים. תכנית המצטיינים הינה תכנית פורצת דרך שמכשירה את הסטודנטים למורים איכותיים ומובילים במערכת החינוך. מורים מקצועיים, בעלי תחושת שליחות, בעלי אופקים רחבים השואפים לבצע שינוי ולהשפיע.
בחלק של התכנית הנקרא רג”ב בשטח מתמודדים הסטודנטים כבר בשנה הראשונה עם שאלות כגון “מה הופך אותי למורה? מחנך? ומנהיג?” מהי מהות החינוך? תפיסות חינוכיות, תפיסות תפקיד, מקצועיות והובלה. כל זאת דרך תהליך בירור אישי ולמידה קבוצתית בשילוב מפגשים עם קהילת המחנכים והמתחנכים סביבם ופרויקט חינוכי שבו לוקחת הקבוצה כולה חלק.
בחלק אחר של התכנית הנקרא: רג”ב בעשייה, נחשפים הלומדים לחדשנות חינוכית בעולם החינוך ויוזמות בתחום החינוך. במטרה לפתח יכולות מגוונות של עשייה חינוכית (כישורים לעבודת צוות, שיתוף פעולה וקבלת האחר, בניית חזון ומימושו, פיתוח יכולות תקשורת בינאישית, פיתוח חשיבה יצירתית ופיתוח מיומנויות רפלקטיביות) מכשירים את הלומדים לאנשי מעשה בתחום החינוכי והחברתי, מעוררים מוטיבציה ורצון ליזמות ואקטיביזם חינוכי חברתי.
בסטארטאפ הפדגוגי הנקרא רג”ב בלמידה לומדים ומתנסים סטודנטים ומרצים גם יחד בפדגוגיה המכשירה אותם להתנהל בסביבה המשתנה של בית הספר מאחר ובית הספר המסורתי נמצא בתהליך של שינוי מהפכני בתפקידו ואופן פעולתו והמורה בימינו כבר אינו מקור הידע והסמכות ועליו להסתגל ואף ליצור מחדש את תפקידו ותפקיד בית הספר.
בוגרי התכנית מצליחים בעבודתם ומהווים מנוף לקידום איכות ההוראה בבתי הספר ובמערכת החינוך כולה.
המאמר נכתב בחסות מכללת אורנים (www.oranim.ac.il)
שיווק באינטרנט - סאו סימפל בע”מ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו