"לאחר קטטה, גמלה בלבו של הנאשם החלטה לגרום למותו של אוהד הפועל ת"א"

כך על פי כתב האישום כנגד אוהד בית"ר ירושלים, עומר גולן, המואשם בניסיון הרצח של יורי סדלצקי • כתבי אישום חמורים כנגד 18 אוהדי בית"ר נוספים: "'לה פמיליה' ארגון שמטרתו לזרוע אלימות ו-ונדליזם, מתוך אידאולוגיה אנרכיסטית וגזענית של שנאת המגזר הערבי"

שלט של לה פמיליה במשחק בית"ר מול אומוניה ניקוסיה. "כפו את האידאולוגיה הגזענית על הנהלת בית"ר" // שלט של לה פמיליה. "כפו את האידאולוגיה הגזענית על הנהלת בית"ר"

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בעיר שלושה כתבי אישום כנגד 19 אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. הנאשמים מואשמים, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום,  בעבירות אלימות, עבירות נשק ועבירות נוספות.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד שרית שמש, "בשנת 2005 החליטו חבורת אוהדים להקים ארגון אוהדים שמטרתו לזרוע אלימות וונדליזם, מתוך אידאולוגיה אנרכיסטית וגזענית של שנאת המגזר הערבי, במגרשי הכדורגל, באירועי ספורט שונים ונגד אוהדי קבוצות כדורגל יריבות. ארגון האוהדים נקרא על ידי מקימיו ומנהיגיו - 'לה פמיליה'.

"עם הקמתו של הארגון, נקבעו מטרותיו ע"י מקימי ומנהיגי לה פמיליה, בין היתר, בהטמעת המושג הגזעני 'בית"ר הטהורה', וכן בהמנון אשר התווה את ייעודו של ארגון האוהדים: 'כה אמרתי לך הדבר, היכונו לימים הקרבים ובאים, בהם יוקם הצבא החזק ביותר שנראה עלי אדמות, אשר יגן בעדך וימחק מעל פני האדמה את כל העומד בדרכו, צבא גרילה גזעני ואכזר, צבא שיקרא אוהדי בית"ר למענך – לה פמיליה – הנה זה בא'".

על פי המשטרה, "ל'לה פמיליה' השתייכו במהלך השנים חברים מכל רחבי הארץ, אשר פעלו למען מטרות הארגון בהפצת האידאולוגיה הגזענית והאלימה, באופן מילולי וע"י הנפת שלטים במהלך משחקי הכדורגל של בית"ר או באירועי ספורט שונים, במעטה של 'עידוד' בית"ר ירושלים. מנהיגי הארגון ואנשי הביצוע כינו עצמם 'הקומץ' ופעלו בצוותא בביצוע עבירות שונות ובכללן עבירות אלימות חמורות כלפי אוהדי קבוצות הספורט היריבות - הפועל ת"א, מכבי ת"א, מכבי חיפה, בני סכנין, הפועל ב"ש ועוד - עבירות בנשק, היזק לרכוש ועבירות לפי חוק איסור אלימות בספורט. 

"כמו כן פעלו חברי הקומץ גם בכדי לכפות את האידאולוגיה הגזענית על הנהלת בית"ר, בכך שאסרו על הבאת שחקנים ממוצא ערבי לקבוצה, שרו שירים גזעניים במהלך משחקי כדורגל, ועוד. שעה שדעתם לא נשמעה, פעלו חברי הקומץ לגרום להנהלה נזקים כלכליים, כך שהקבוצה תיענש ויוטלו עליה קנסות, דבר שיקשה על הפעילות הספורטיבית, ובכך הצליחו לכפות על הנהלת בית"ר ירושלים לעשות כדברם. על מנת לממש את מטרותיו הפליליות של הארגון, רכשו והחזיקו חברי הקומץ כלי נשק שונים וכלי תקיפה שונים. כחלק מהפעילות הפלילית של הארגון נהגו חברי הקומץ להתארגן לקראת ביצוע עבירות אלימות ולאסוף אינפורמציה על מיקומם של אוהדי הקבוצות היריבות, ותכנון מארב רב משתתפים תוך הצטיידות בכלי תקיפה שונים, כשהם לבושים בשחור ורעולי פנים. הנאשמים ואחרים, השתייכו לחברי הקומץ ופעלו לקידום מטרותיו הפליליות, בביצוע עבירות כמפורט בכתב האישום, על פי מעמדם בארגון".

כך, לפי האישום הראשון בכתב האישום, לאחר שפרצה קטטה בין עומר גולן - נאשם 4 - לבין אוהד קבוצת הפועל ת"א, מפני שגולן סבר שאותו אוהד מחק כתובות גרפיטי של לה פמיליה שהוא צייר, גמלה בלבו החלטה לגרום למותו של אוהד קבוצת הפועל ת"א. לפי המשטרה: "בתאריך 3.10.15, במסגרת פעילות הקומץ, קשרו קשר חלק מהנאשמים ואחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה, לארוב לאוהדי הפועל ת"א בסמוך לבלומפילד, לפצוע או לגרום לאוהדי הפועל חבלה חמורה באמצעות נשק קר. בסמוך לשעה 19:30, הגיעו הקושרים למקום מפגש כשרובם רעולי פנים ולבושים בבגדים כהים. הקושרים או מי מהם נשאו אלות בייסבול, מקלות מעץ, אבנים, סכינים, בקבוקי זכוכית, מברגים, צינורות ועוד. 

 

"נאשם 4 נשא 'פטיש תופסנים' מברזל, שאותו החזיק מתחת למכנסיו. נאשם 4 הראה את הפטיש לנאשם 3 (רום גבריאל) ולנאשם 5 (יואב נחשון) ולאחר מכן הראה את הפטיש לא.כ, לנאשם 6 (קטין) ולי.ג ואמר להם שבכוונתו להרוג את האוהד 'היום'. נאשם 4 הטמין את הפטיש מתחת לרכבו של נאשם 2. בסמוך לשעה 20:30 הורה נאשם 2 (מתן שמעון) לקושרים להתקדם לכיוון רחוב פלורנטין בו נמצא מחסן לאחסון ציוד של קבוצת הפועל, שם המתינו לאוהדי הפועל עד אשר התקרבו למקום. 

"הנאשמים ויתר הקושרים התקדמו לעברם והחלו לתקוף את אוהדי הפועל באמצעות כלי התקיפה, כמו גם באמצעות אגרופים ובעיטות בכל חלקי גופם, השליכו עליהם אבנים וכסאות שהיו ברחוב. נאשם 2 חבט בעוצמה, באמצעות לבנה בראשו של אחד האוהדים, ונאור תקף את אוהדי הפועל באמצעות צינורות הברזל. נאשם 7 (אבי אלקיים) הפיל את המתלונן ארצה והיכה אותו ביחד עם נאשם 2 ונאור בכל חלקי גופו.

"נאשם 4 רץ לרכבו של נאשם 2, הוציא את הפטיש מתחת לרכב, אחז בו, רץ בחזרה למקום התקיפה וחבט בעוצמה רבה באמצעות הפטיש בחלקו בעל השיניים המשוננות בראשו של המתלונן בכוונה לגרום למותו. י.ג וא.כ המשיכו לתקוף את המתלונן, י.ג היכה בו באמצעות מקל וא.כ השליך על המתלונן אבן גדולה, כל זאת כאשר היה שרוע על הקרקע כשהפטיש נעוץ בראשו ודם רב ניגר מראשו. כשהבינו הנאשמים ויתר הקושרים כי כוחות המשטרה הוזעקו למקום, ברחו בריצה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים הובהל המתלונן לבית החולים ונותח בראשו".  

לפי כתב האישום, במספר הזדמנויות נוספות קשרו מי מהנאשמים לפגוע באוהדי הפועל ת"א. כך, לפי אחד האישומים, אסי בסנו (נאשם 1), גבריאל, גולן, נאשם 6, אלקיים, יוסי זכות - נאשם 8, נאור, א.כ, אליעד משה, ואחרים הבחינו בקבוצה גדולה של אוהדים, קיללו אותם  והשליכו לעברם בקבוקים מזכוכית, ואף התנפלו על אחד האוהדים, תקפו אותו בכל חלקי גופו ושדדו אותו. עוד לפי כתב האישום, במספר הזדמנויות קנה, סחר או החזיק שלא כדין ברימוני יד וחומר נפץ.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר