ביוניליוור מחפשים מוצא מהמשבר, לאחר שהתגלה כי משטח נגוע בסלמונלה יצא מהמפעל לצרכנים, וכעת בודקים האם אחד העובדים פעל במזיד והדביק פתק עם ברקוד תקין על אחד המשטחים הפגומים. בחברה "שוקלים לפנות למשטרה".
ביוניליוור מסרו אתמול: "אנחנו בודקים האם מישהו פעל במזיד או שהדבר נעשה בתום לב. 643 משטחים נגועים הוכנסו להסגר ועליהם ברקוד 'תקול' שאינו מאפשר למערכת ההפצה למשטחים לצאת מהמפעל. לאחר ההתפתחויות האחרונות, ראינו שחסר משטח אחד שנשלח למרלו"ג בפתח תקווה. הלכנו לשם, וראינו שיש על המשטח ברקוד תקין, דבר שאיפשר למשטח לצאת החוצה. חזרנו למפעל וראינו שבאחד המשטחים שעליהם מוצרים טובים גזור הברקוד, ואין עליו שום ברקוד. לא יודעים עדיין מי עשה את זה. אנו רוצים להאמין שזה היה בתום לב, רשלנות".
מנכ"לית יוניליוור ישראל, ענת גבריאל, הוציאה ביום שישי הודעה לתקשורת שבה היא "מתנצלת מעומק ליבי על האירועים האחרונים. תמיד בטחתם בנו, ואני רוצה לשוב ולהדגיש בפניכם את מחויבותנו לספק לכם מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובשקיפות מלאה".
היא הוסיפה והתנצלה "על שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסידרה הפגומה לא הגיע לשוק". לדבריה, "התקבל דיווח מצרכנית שממנו התברר לנו כי מוצרים פגומים יצאו משטח ההסגר, ואנו חוקרים לעומק כיצד מוצרים אלו הגיעו למדפים, למרות הצעדים שנקטנו כדי למנוע זאת". עוד מסרה גבריאל: "אנו פועלים לאיסוף המוצרים שהופצו ונוקטים כל האמצעים על מנת להסיר מהמדפים את המוצרים הפגומים. אנו נפיק את הלקחים הנדרשים ונרענן את כל הנהלים בהתאם לתוצאות הבדיקה".
ברשתות המזון החלו כבר ביום חמישי בערב בבדיקת המחסנים והמדפים, בחיפוש אחר מוצרים עם הסימון מיום ייצור 27.6.2016 הנגועים בסלמונלה. "השמועות החלו לטפטף בשעות המאוחרות ביום חמישי, זמן שיא של קניות. נאלצתי לשים עובדים לבדוק את האריזות ועבדו עד אחרי חצות. ממש מלחיץ", אמר אחד הקמעונאים. "למזלי, לא נמצאו אריזות נגועות, לא הייתי רוצה שהצרכנים אצלי יקנו חלילה מוצר פגום".
הציבור שערך קניות ברשתות המזון בסוף השבוע הגיב בחומרה להתפתחויות הדרמטיות בנושא. "אני כבר לא יודע איך חברה בסדר גודל כזה מרשה לעצמה להתנהל ככה", אמר אלי מרמלה, "במשך שבוע שלם מכחישה, מסתירה מידע ומאכילה את הציבור שקרים. מישהו צריך לתת על זה את הדעת. מדובר בבריאות הציבור, ריבונו של עולם".
מבדיקה שערכנו, ברוב הרשתות יצאו במבצעים מפתים על דגני תלמה בניסיון למשוך את הציבור לקנות. כך למשל, ברשת חצי חינם "קוקומן" נמכר ב־13.90 שקלים ו"אלופים" ב־19.90 שקלים. בשופרסל "קוקומן" ו"אלופים" מוצעים ב־14.90 שקלים. "חצופים, יוצאים במבצעים כדי שנקנה. גם אם ייתנו לי במתנה אריזה, אני לא מתכוונת לקחת", אמרה עופרה מראשון לציון.
כזכור, חברת יוניליוור הודתה ביום חמישי בערב כי אריזות קורנפלקס של תלמה מסוג "אלופים" ו"קוקומן" שבהן נמצא זיהום סלמונלה יצאו אל השוק, אף שהכחישו זאת קודם לכן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו