שוב בלבול ביוניליוור: סלמונלה בייצור קוקומן

ממידע שמסרה עולה כי דגני קוקומן ולא דליפקאן הם אלה שהתגלה בהם זיהום • יוניליוור: מעולם לא מסרנו מידע אחר, התקשורת החליטה לבד על המוצרים שנפגעו

קוקומן ולא דליפקאן  //  צילום: גדעון מרקוביץ' // קוקומן ולא דליפקאן ,
קוקומן ולא דליפקאן // צילום: גדעון מרקוביץ' // קוקומן ולא דליפקאן

משבר הקורנפלקס נמשך, וניתן לומר שהוא אף עולה מדרגה: ענקית המזון יוניליוור הודיעה אתמול כי המוצרים שהתגלו בהם חיידקי הסלמונלה וייצורם נעצר הם קורנפלקס של אלופים וקורנפלקס קוקומן. מדובר במידע חדש, שכן עד עתה דווח בכלי התקשורת כי לצד הקורנפלקס ה"קלאסי", דווקא סוג הדליפקאן הוא זה שאותרה בו התקלה החריגה.

המוצרים שנפגעו, על פי החברה, הם קורנפלקס של אלופים 750 גרם שיוצר ב־26 וב־27 ביוני; קורנפלקס בד"ץ 750 גרם עם תאריכי הייצור 23 ו־27 ביוני, והרי ההפתעה: קורנפלקס מסוג קוקומן צדפים 750 גרם, שיוצר ב־29 וב־30 ביוני. בכל המוצרים הנ"ל מדובר באלה עם סימון המכונה B.

הביקורת שנשמעה כלפי החברה מאז החל המשבר היא סביב היעדר מתן מידע מהימן ומלא בזמן אמת על המקרה. גם אחרי הפרסום סירבו ביוניליוור למסור פרטים הקשורים לאריזות הקורנפלקס הפגומות, כגון מספר אצווה, ותאריך ייצור ושיווק כפי שמופיע על האריזות. עם חשיפת המידע שיזמה אתמול בבוקר יוניליוור הופתעו לקוחות רבים פעם נוספת. 

כך תזהו את תאריך הייצור והמכונה

ורם בכיר במשרד הבריאות מסר אתמול כי המשרד אילץ את יוניליוור לפרסם את המידע, אולם ביוניליוור מכחישים זאת ומציינים: "ההודעה על פרטי המוצרים היתה בתיאום עם משרד הבריאות מתוך ראייה וניסיון להרגיע את הסערה סביב הנושא".

אל מול התהייה בנושא המידע המוטעה באשר לסוגים שנפגעו, נמסר אתמול מיוניליוור כי הם לא פרסמו כל מידע בנושא, וכי ההחלטה כי מדובר בדליפקאן היא קביעה עצמאית של התקשורת, כך לטענת החברה. לשאלה מדוע במשך הימים האחרונים החברה לא טרחה לעדכן שהתקשורת מפרסמת מידע שגוי, התשובה היתה: "לא ראינו לנכון להיכנס לזה. ציינו כל הזמן שהמוצרים שנמצאים על המדפים בטוחים לשימוש ואנו ממשיכים לומר כך גם כעת - כי אין שום מוצר מזוהם שיצא מהמפעל". 

עדיין לא ברור מתי יושמדו עשרות אלפי אריזות הקורנפלקס המזוהמות.

“הציבור לא מטומטם”

במקביל למידע החדש, ממשיכה פרשת הקורנפלקס, שיצרה בקרב לקוחות רבים משבר אמון עם המותג הוותיק, להשפיע על קבלת ההחלטות היומיומיות ברשתות השיווק. על פי הנתונים שהגיעו לידינו, הצרכנים עדיין קונים פחות ממוצרי חברת יוניליוור והמכירות בימים האחרונים צונחות. הודעות ההתנצלות של החברה ללקוחות לא מועילות, לפחות לא בינתיים.

"ההתנהלות של תלמה בנושא מעוררת בי אנטגוניזם, ואני לא יודעת אם אשוב בכלל לרכוש מוצרים שלהם", אמרה אתמול אחת מהקונות ברשתות השיווק, אחרי פרסום המידע החדש. לדברים הצטרף שלמה כהן שערך קניות גם כן במקום. הוא אמר כי "יוניליוור ממשיכה לשקר. הציבור כבר לא מטומטם ולא ישלם. תצטרכו הרבה כדי שנחזור לתת בכם אמון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר