רוצה לנסות לבד הפעם

דניאל ברקת (40) היה הסולן של "הפיל הכחול", שהיתה אחראית ללהיט "יסמין" • עכשיו הוא משחרר סינגל לבד לקראת אלבום סולו

ברקת // צילום: עומר לוי // ברקת // צילום: עומר לוי

לפני כשש שנים השתלט על הרדיו להיט ענק ששמו "יסמין". "יש לי רק דבר אחד לומר לך ומכל הלב, את הכי טובה בעולם", זימזמו כולם בכל מקום. לשיר היתה אחראית להקת הפיל הכחול.

סולן הלהקה היה דניאל ברקת, שכתב את "יסמין" והלחין אותו עם חבר אחר בלהקה, לירון אטיה, שהוא גם בן דודו. אלא ששנה אחרי שנראה היה שהלהקה כובשת את הפלייליסט, החליט ברקת שהוא עוזב את הלהקה. עכשיו, בגיל 40, הוא מנסה את כוחו לבד ומוציא סינגל חדש, שחציו בצרפתית וחציו בעברית. הסינגל, "קולות", הוא הראשון מתוך אלבום בכורה שברקת עובד עליו.

"הייתי עם הפיל הכחול שלוש שנים וחצי, ואחרי האלבום הראשון נפרדו דרכינו. הופענו הרבה, והשיר 'יסמין' היה באמת להיט גדול. כלהקה זה היה תענוג".

ודווקא אז החלטת שאתה לא ממשיך איתם?

"זה לא שהיה רגע ספציפי שבו הבנתי שדרכינו נפרדות, זה היה תהליך. אני חיפאי, חברי הלהקה האחרים כולם מאשקלון. באותה תקופה גרתי בקיבוץ ליד אשקלון, אבל בשלב מסוים הבנתי שאני רוצה להיות קרוב לבית. היינו לפני עבודה על אלבום שני, שהיה ברור לי שתימשך לפחות שנתיים, והחלטתי שאני לא רוצה את זה. היום אנחנו לא כל כך בקשר".

אז מה עשית בחמש השנים האחרונות?

"בהתחלה, שנתיים שלמות לא נגעתי במוסיקה. החלטתי על הפסקה. אחרי שנתיים זה חזר. חזרתי לאט לאט והתחלתי להקליט בבית, גם לבד וגם עם חברים. לפני שנה הוצאתי סינגל אחד בצורה עצמאית, שהקלטתי עם חבר. הוא יצא ונשמע לא הכי טוב. עשיתי טעויות כשחשבתי שאני יכול לעשות את המאסטר ואת המיקס לבד, ולמדתי מזה המון. עכשיו יש לי כבר 12 שירים מוכנים כמעט לגמרי. המטרה הסופית היא אלבום". 

למה השיר "קולות" חצי בצרפתית?

"עיתונאית מצרפת הציעה לי לשלב צרפתית בשיר. היא תירגמה את החלק בצרפתית, ואף שאני לא דובר את השפה - זה יצא נחמד".

אז עכשיו המטרה היא קריירת סולו?

"אני לא יודע. ברור לי שאמשיך לעשות מוסיקה, ואני מתפלל שאנשים ישמעו אותה ויאהבו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר