עונת בגרויות הקיץ הסתיימה היום (חמישי) בלי תקלות מיוחדות, כך אומרים במשרד החינוך. לאורך התקופה נבחנו כ-220 אלף תלמידים מכיתות י"א וי"ב במקצועות לימוד כמו מתמטיקה אנגלית אזרחות וכדומה. הבחינות האחרונות התקיימו היום, במועדים הנוספים והמיוחדים שנקבעו במדעי המחשב ובהיסטוריה.
לראשונה התקיימו בגרויות הקיץ במתכונת "תוכנית ההיבחנות החדשה" אצל תלמידי כיתות יא'. במסגרת התוכנית, הציון לבגרות הורכב מ-70% בחינה בכתב ו-30% מטלות חקר שהציון עליהם ניתן על ידי בית הספר. במשרד החינוך טוענים כי במסגרת התכנית ובאמצעות ההערכות החלופיות, בתי הספר מקנים בידי התלמידים כלים שיש בהם כדי לפתח כישורי חשיבה, יכולת עבודה בצוות והתמודדות עם ערוצי מידע מרובים.
עם זאת התוכנית זוכה לביקורת בטענה שתוריד את רמת הבגרויות, תעלה את הממוצע בשל הרצון לציונים טובים בקרב בתלמידים מצד בית הספר ויש הטוענים כי יהיו לכך השלכות על קבלת התלמידים ללימודים גבוהים.
לאור הדלפות של בחינות בשנים האחרונות הרחיב משרד החינוך את השימוש בכספות מתקדמות לאבטחת הבחינות בבתי הספר, ובכך נמנעו מקרים של הדלפות בחינה. לקראת מועד הבחינות, התקין משרד החינוך כספות ב-300 בתי ספר הפזורים ברחבי הארץ. בשנת הלימודים תשע"ז יושלם המהלך עד להתקנת כספות בכלל בתי הספר הניגשים לבגרות. הכספות מאובטחות במערכות התרעה והיתרון הגדול שלהן הוא בכך שלא ניתן לפתוח את שקי הבחינה טרם מועד הבחינה.
לקלוט 400 מורים ערבים
בתוך כך, התקיים היום כנס שילוב ושוויון בין יהודים וערבים בישראל בקריה האקדמית אונו. הכנס, שנערך בשיתוך עמותת "יוזמות קרן אברהם" לקידום שוויון בין יהודים וערבים בישראל, עסק בסוגיית ייצוגיות האוכלוסייה הערבית באקדמיה ובמגזר הציבורי בחברה הישראלית.
עבדאללה חטיב, ראש אגף חינוך הערבי במשרד החינוך, אמר כי בכוונת המשרד לקלוט כ-400 מורים חדשים מהמגזר. בנושא שילוב מורים ערביים בבתי ספר ומוסדות החינוך אמר חטיב כי "מחובתנו לפעול לפתרונות מהירים יותר עבור אותם בוגרי הוראה אשר נמצאים מחוץ למעגל העבודה ולעשות את מירב המאמצים לשלבם. באמצעות התקצוב הדיפרנציאלי נצליח לגייס מורים מהחינוך הערבי ונוכל לקלוט 400 מורים חדשים ולמצוא תעסוקה למורים המובטלים".
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
התחלנו בהטמעת תכנית של תקצוב דיפרנציאלי ותוספת שעות לתלמידים שמגיעים ממצב סוציו אקונומי קשה מתוכן 30 אלף שעות מוקדשות למגזר הערבי – ודרך התכנית אנו מתכננים לקלוט 400 מורים חדשים למערכת החינוך הערבית. התכנית הזו מצטרפת לתכנית השמה ל-500 מורים חדשים למערכת החינוך העברית וגם את המספר הזה אנחנו רוצים להעלות.
דלית שטאובר, מהפקולטה לחינוך בקריה האקדמית אונו, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, הדגישה כי ישראל מכה על חטא על שלא ידעה ליצור שוויון הזדמנויות ולהנגיש עבור האוכלוסייה הערבית את האפשרות ללמוד באקדמיה ולרכוש השכלה. "מדינת ישראל הפסידה מאות מיליוני שקלים בכך שפלח אוכלוסייה נרחב נפלט משוק העבודה מאחר ולא ניתנו לו הכלים הנכונים לרכוש השכלה אקדמית גבוהה ולהשתלב בשוק העבודה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו