מוצרים ב"מהדורץ קיץ". במבה "חצי חצי" - מוקה-וניל //צילום: יח"צ אסם // מוצרים ב"מהדורץ קיץ". במבה "חצי חצי" - מוקה-וניל

חידוש מרענן

העונה החמה היא סיבה לחגיגה עבור החברות המשיקות מוצרים רבים ב"מהדורת קיץ" • האם מדובר בהברקה או בעוד דרך להוציא מהצרכן כסף? • ואולי גם אתם משתתפים בניסוי?

בתקופה זו של השנה משיקות חברות רבות מוצרים הנושאים בגאווה את צמד המילים המבטיח "מהדורת קיץ". מותגי בישום יפתיעו בגרסאות לניחוחות אהובים, חברות חטיפים, גלידות ומוצרי חלב יציעו טעמים חדשים למותגים וחברות משקאות לא יפספסו הזדמנות לערוך לנו היכרות עם משקה קיץ חדש. 

יוגורט יופלה בטעמי עוגת גבינה וסיידר תפוחים - תנובה. ניסינו: ליופלה שני טעמים חדשים במהדורת קיץ: עוגת גבינה וסיידר תפוחים. היוגורט קרמי, טעם התפוח עדין וכמות חתיכות הפרי נדיבות וכיפיות. יוגורט עוגת הגבינה עשוי במתיקות מעודנת. המחיר: 6-4.5 שקלים

 

"מהדורת קיץ מוגבלת אמורה לספק בראש ובראשונה חדשנות וערך מוסף", אומרת טל אפשטיין, אסטרטגית מיתוג בחברת Firma. לדבריה, "מאחורי הפיתוח עומדת המחשבה איך ליצור אצל הצרכן חשק לקנות את המוצר החדש, ועם זאת, אם המוצר לא מביא איתו בשורה וחידוש, הצרכן ירגיש מרומה. לכן חברות משקיעות המון בפיתוח טעמים, ניחוחות, מרקמים ודגמים חדשים של מוצרים ידועים ואהובים". 

במבה חצי חצי בטעם מוקה וניל - אסם. ניסינו: את צמד החמד שמככב בגלידות שילבו הפעם בתוך הבמבה. ערבוביית טעמי המתוק־מלוח זכתה להתלהבות רבה, טעמו של הווניל כמעט לא הורגש. המחיר: 5.5-4.5 שקלים

 

חלק ממבחן שוק

החברות הגדולות אולי לא יודו בכך, אבל מאחורי המילים "מהדורה מוגבלת" מסתתר לא פעם מבחן שוק. מבלי שהצרכנים יידעו, הם משמשים קבוצת מיקוד גדולה במבחן סודי ורחב היקף. מבחנים מהסוג הזה מאפשרים לחברות לוותר על גרסאות או טעמים של מוצרים שלא מוצאים חן בעיני הצרכן, מבלי להודות בכישלון שלהן. 

מילקשייק - יטבתה. ניסינו: בתפריט המחלבה הדרומית שני טעמי מילקשייק חדשים: תותים עם שמנת ובננה פאדג'־שוקולד. טעם התותים והשמנת מתוק ועדין, והשוקו־בננה זכה להתלהבות בשל שילוב הטעמים המנצח, אם כי הבננה השתלטה מעט בדומיננטיות על כל העסק. המחיר: 8-6 שקלים

 

"יש לא מעט חברות שנוהגות כך, אולם זה לא משהו מחייב", מציינת אפשטיין, "פיתוח מוצר עולה הרבה כסף, וחברות לא תמיד ישקיעו משאבים בניסוי מעבדה רחב שכזה. השקה של מהדורות מוגבלות היא הזדמנות מצוינת ליצור אצל הצרכן סקרנות לגבי מותג אהוב שרוצה להתרענן ולחדש. לכן המהדורות המוגבלות תמיד יישענו על מותג אהוב ופופולרי, שיכלול גירסה חדשה וקיצית". 

בושם לגבר Light Blue Beauty of Capri - דולצ'ה וגבנה. ניסינו: הבושם האייקוני מושק בגירסה קיצית המשלבת ניחוחות פירות הדר, רוח ים ועצים רעננים. השילוב יוצר רעננות שתסייע לעבור את ימי הקיץ בשלום, המחיר קצת פחות. המחיר: 590 שקלים

 

בחברות השונות מהמרים לא פעם על מוצרים חדשים, ואלו זוכים לביקוש כה רב עד שלעיתים נדמה כי הם גונבים את ההצגה למוצר המקורי. "אחת לתקופה אנו נוהגים להפתיע את הצרכנים עם גרסאות שונות, טעימות ומגוונות של המותגים האהובים", אומרת טל בן פורת, מנהלת שיווק בחטיבת הממתקים של שטראוס. לדבריה, "הצרכן הישראלי אוהב ומעריך גיוון ותעוזה, אך הוא גם לקוח נאמן שיודע להעריך מותגים ותיקים וטובים". 

יש גם כאלה שנעזרים במחקרים וברשתות החברתיות כדי לוודא מה הצרכן מעדיף. "מחקרים שאנחנו מקיימים באופן קבוע בקרב צרכני מותגים אהובים, דוגמת 'מגנום' או 'כריות', ושיחות עימם ברשתות החברתיות, מצביעים על חיפוש מתמיד אחרי ריגוש, גיוון ופתיחות להתנסות בטעמים חדשים ומקוריים", מסביר יונתן אלבום, מנהל שיווק מוצרי תלמה ביוניליוור ישראל.

תיוני לימונית ולואיזה לתה קר - ויסוצקי. ניסינו: הכוונה טובה והתה קר ומרווה, אבל בפועל מתקבל תה שטעמו תפל והממתיק המלאכותי דומיננטי מדי. המחיר: 15-13 שקלים

 

לדבריו, "מהדורות מוגבלות, שאותן אנחנו משיקים לעיתים קרובות, עונות על צרכים המאפיינים אכילה חטיפית, אך אינן מחליפות את הטעמים הקבועים והאהובים. אנחנו רואים שהצרכנים אוהבים מהדורות מוגבלות וחדשניות, וגם שהן באות בנוסף - ולא במקום. ההוכחה העיקרית לכך היא שמהדורות אלו נחטפות מהמדף". 

בתחום היופי, שכולל מוצרי קוסמטיקה, איפור ובישום, המהדורות שמפציעות על המדפים בתחילת יוני קשובות כמעט תמיד לטרנדים השולטים בעולם האופנה.

כריות - דגני בוקר בטעם קפה - תלמה מבית יוניליוור. ניסינו: איך שלא נהפוך את זה, מדובר בחטיף. הוא ממכר וטעם הקפה מלהיב, אבל חבל שיש יותר "כרית" ופחות מילוי. המחיר: 24-19 שקלים

"מוצרי איפור בגוונים טרנדיים מושקים בקיץ במהדורות מוגבלות ובמספר יחידות מצומצם, ועיצובם הופך אותם לפריט אספנות של ממש", אומרת גליה תורן חן, יועצת אסטרטגית למותגי יופי. לדבריה, "כשמדובר בבשמים, במהדורת קיץ נגלה גרסאות למותגים שנחשבים לקלאסיקה ויש להם קהל נאמן שיתמסר לניחוח החדש, בידיעה שיש כמות מוגבלת של בקבוקים מהבושם האהוב".

אז לא שאנחנו רוצים להרוס את קרנבל הקיץ הממותג הזה, אבל מהדורות הקיץ, שאמורות לרגש אותנו ולגרום לנו לרוץ לחנויות, גורמות לנו לעיתים אכזבה רבה. הרבה פעמים זה קורה כשהן נעלמות מהמדפים אחרי שכבר התרגלנו אליהן. בכל זאת, בדקנו כמה מהמוצרים שיעלו על המדפים בקיץ הנוכחי.

בושם לאישה DKNY SUMMER - דונה קארן. ניסינו: הבושם כולל ניחוחות פירותיים ופרחי קיץ, המפיצים מתיקות קלילה ומעניקים תחושת רעננות. המחיר: 169 שקלים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו