היוזמה עזרה: בעקבות פניית "ישראל היום" למינהלת הליגה ולרכבת ישראל, סוכם כי הרכבת תעמיד רכבת מיוחדת לרשות אוהדי הקבוצות בתום גמר הפיינל פור מחר. זאת לאחר שרכבת כזאת לא תוכננה מלכתחילה, וזאת למרות שרכבת ישראל היא אחת הספונסרים של המשחקים. יש לציין כי רכבת ישראל נעתרה לבקשה על אף היעדר היתכנות כלכלית לרכבת שכזו, מתוך רצון לבוא לקראת קהל האוהדים.
ממנהלת הליגה נמסר: "מנהלת הליגה ורכבת ישראל אירגנו רכבת אוהדים מיוחדת, שתצא מתחנת הרכבת במלחה ירושלים לאחר סיום טקס הנפת הצלחת ותגיע לתחנת הרכבת סבידור בתל-אביב. הרכבת הינה ישירה ולא תעצור בתחנות ביניים בדרך. הרכבת הינה על בסיס מקום פנוי וכבר עכשיו ניתן לרכוש כרטיסים לרכבת זו בקופת רכבת סבידור בת"א וקופת רכבת משה דיין בראשון לציון. הרכבת תחכה לאוהדים עם סיום טקס הנפת הצלחת ועד לאחרון האוהדים או אחרון הכיסאות הפנויים ברכבת. הנסיעה הלוך לכיוון ירושלים תישאר כרגיל על פי הרכבות הסדירות. מומלץ להקדים ולרכוש כרטיסים מראש. מנהלת הליגה מודה לרכבת ישראל על שיתוף הפעולה וההתחשבות, לטובת אוהדי הכדורסל בישראל".
"למשחקי הכדורסל נוסעים לרכבת" – זה הסלוגן שאיתו רצות מינהלת ליגת העל בכדורסל ורכבת ישראל, שהיא ספונסרית ושותפה בכירה של המנהלת בשנים האחרונות. בפסקי הזמן מתקיימים פעילויות בחסות הרכבת, ואפילו צלחת האליפות הגיעה לירושלים בנסיעה מתוקשרת ברכבת ישראל. אלא שעד לפניית "ישראל היום", לא תוכננה הוספת רכבת לרשות האוהדים לאחר משחק הגמר.
ארגון אוהדי הפועל ירושלים באזור המרכז, "מחוץ לחומות", הציף היום את הנושא, ובהמשך העניין הפך לשיחת היום גם בפורומים של אוהדי מכבי ראשל"צ.
"ישראל היום", כאמור, פנה הן למינהלת הליגה והן לרכבת ישראל, ובעקבות הפנייה נמסר מהמנהלת כי נעשים מאמצים להוסיף רכבת בסיום המשחק. ברכבת ישראל אמרו כי עד הבוקר (ד') לא נעשתה כל פנייה להוספת רכבת מעבר לשעות הפעילות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו