דווין דה-רוק ג'ונסון וקווין הארט בסרט חדש // צילום: מתוך הסרט "סוכן וחצי" // דווין דה-רוק ג'ונסון וקווין הארט בסרט חדש

הגודל לא קובע: דה-רוק מאכזב

בסוף השבוע יוצא לאקרנים הסרט החדש של דווין "דה רוק" ג'ונסון • דלית כהן הלכה לבדוק וחזרה עם מסקנה מעניינת

הערב עולה לאקרנים הסרט החדש של דווין "דה רוק" ג'ונסון הנקרא "סוכן וחצי". לאחר צפייה בסרט, הגעתי למסקנה שיש שחקנים שצריכים לקבל תפקידים עם כמה שפחות דיבורים. "דה-רוק", מצטערת, אך אתה ממש לא מספק את הסחורה.

נכון שכיף ללכת לבתי הקולנוע כבילוי ולא כל סרט צריך להשאיר בנו חותם עמוק, אפשר גם ללכת לסרט אקשן/קומדיה קליל במטרה להתנקות מחיי היומיום ופשוט להצטנן באולם. אך, במקרה של "סוכן וחצי", אני ממליצה לכם או למות מחום בבית, או פשוט לחיות בשלווה עם העובדה שיש עוד סרט בכיכובו של "דה-רוק" שלא תצפו בו על המסך הגדול.

דווין דה-רוק ג'ונסון בסרט החדש "סוכן וחצי"
דווין דה-רוק ג'ונסון בסרט החדש "סוכן וחצי"

"דה-רוק" בתפקיד מאכזב בסרט עם פוטנציאל // צילום: מתוך הסרט "סוכן וחצי"

במאי הסרט, רוסון מרשל ת'רבר, בחר ללהק את "דה-רוק" ואת קווין הארט בסרט השייך לז'אנר של סרטי אקשן משטרתיים מצחיקים, אך עשה זאת בצורה גרועה. קווין הארט ממלא תפקיד של רואה חשבון משועמם בחייו, אשר היה בתקופת התיכון סוג של נער רב כישרונות. מאחר והיו ציפיות רבות ממנו, הוא מרגיש סוג של אכזבה שהוא לא תורם לאנושות. הוא גם נאבק לתרום משהו לסרט.

במקביל, "דה-רוק" מגלם דמות בשם בוב סטון, נער הסובל מהשמנת יתר וללא חברים, שסובל מבריונות בבית הספר. בסופו של דבר, לאחר כ-20 שנה הוא עובר שינוי גדול בחייו והופך להיות סוכן CIA.

השניים יוצאים למסע הזוי ולא ברור של ריגול וחשיפת בגידות. אפילו קטעי האקשן בסרט נראים פשוטים וחסרי תקציב, שלא לדבר על חוסר יכולתו של "דה-רוק" להפגין מגוון של רגשות משחק על המסך. 

מעבר להר השרירים וראשו הענק, הוא נראה אותו דבר, בין אם הוא בסצנת אקשן ובין אם הוא מנסה להעביר, ללא הצלחה, מונולוג דרמטי. 

קווין הארט לא מצליח להרים את הסרט ליד הסלע
קווין הארט לא מצליח להרים את הסרט ליד הסלע

הארט לא מצליח למנף את הסרט ליד הסלע // צילום: מתוך הסרט "סוכן וחצי"

קווין הארט, איכשהוא, היחיד שמצליח להנחיל קצת הומור בסרט, אך נוכחותו פשוט נבלעת בתוך השחקן שלצידו, שהוא הסלע הענק. לרוב, הארט מקבל בחירות מאוד מוצלחות בסרטים בהם הוא מככב, אך מסתבר שפה, זה פשוט לא עובד. 

העלילה פשוטה, אך איננה ברורה. לפעמים עוברים מסצנה לסצנה ללא הסבר מה קרה באמצע והקהל פשוט נשאר עם חוסר הבנה והומור רדוד מידי. לפתע מגיחות הופעות אורח של שחקנים לא קשורים, כמו אהרון פול שפשוט טובים מידי לסרט כה נמוך, מבלי לפגוע בקווין הארט כמובן. 

"דה-רוק" לאחרונה אמר בתקשורת כי הוא אינו שולל לפנות לחיים הפוליטיים, אך אני ממליצה לו בחום להישאר עם תפקידים קטנים כמו הדמות שלו הובס בסרטים "מהיר ועצבני". ולגבי סרטיו הבאים כמו משמר המפרץ, שאזאם וג'ומנג'י, נצטרך רק לקוות ששם הרמה תהיה קצת יותר גבוהה.

שחקנים: דווין ג'ונסון, קווין הארט, איימי ריאן, אהרון פול, דניאל ניקולט

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו