"ללכת בדרכך"-סרט שישבור לכם את הלב

בסוף השבוע מחכה לכם סיפור אהבה מרגש וסוחט דמעות • הסרט "ללכת בדרכך" לא לבעלי לב חלש

"ללכת בדרכך", סיפור אהבה סוחט דמעות // צילום: יח"צ // "ללכת בדרכך", סיפור אהבה סוחט דמעות

הסרט "ללכת בדרכך" מבוסס על רב מכר מאת ג'וג'ו מויס ומספר את סיפורו של וויל טריינר (סאם קלאפלין), בחור צעיר ממשפחה עשירה, שלאחר תאונת דרכים הפך למשותק ומעביר את זמנו בכסא גלגלים. חייו התהפכו לחלוטין והוא הפך לצעיר ממורמר. אמיליה קלארק, בדמותה של לואיזה קלארק, נכנסת לחייו ובאופן לא מפתיע הם מתאהבים. 

עד כה, הכל טוב יפה ונשמע כמו סיפור אהבה גנרי שקל לאהוב. אך, מה קורה לאחר הנשיקה? איך ממשיכים הלאה עם צעיר משותק ומתוסכל? לא אעשה ספויילרים-אבל אם אתם הולכים לסרט, קחו איתכם ממחטות. כי למרות שהסיפור אינו מפתיע ואף דביק, אי אפשר לעמוד בפני סיפור אהבה מרגש.

"ללכת בדרכך"  סרט חדש עם אמיליה קלארק
"ללכת בדרכך" סרט חדש עם אמיליה קלארק

תהיתם פעם מה קורה לאחר הנשיקה הראשונה? // צילום: יח"צ

מאוד קל בשנים האחרונות לייצר סרט מסחרי בהפצה בינלאומית שיצליח לשבות את הקהל. כמה אפקטים, קצת אנימציה ממוחשבת, כמה שחקני זוכי אוסקר והנה יש להיט. זה יותר קשה לגרום לקהל להתאהב בסיפור אהבה פשוט. אז נכון, כבר ראינו סרטי אהבה מהז'אנר הזה כמו "ללכת שבי אחריו", אבל הסרט "ללכת בדרכך", הוא מסוג הסרטים הדביקים שאוהבים לאהוב. הוא הזכיר לי שפשטוּת זה מצרך נדיר. 

אלפרד טניסון הוא משורר אנגלי שחי במאה ה-19, משפט אחד משיריו הגדולים מלווה אותנו עד היום: "עדיף לאהוב ולאבד, מאשר לא לאהוב בכלל". האומנם? הסרט "ללכת בדרכך", יגרום לכם לחשוב פעמיים. 

בכל זאת, הרשו לי נא להוסיף הסתייגות: משהו בסרט לא עובד. בסאם קלאפלין, המוכר לנו ממשחקי רעב, שם הוא שיחק את דמותו של פיניק, מאוד קל להתאהב על המסך. קלאפלין מלא חן ומצליח להעביר דמות עמוקה למרות שהוא מרותק במשך כל הסרט לכסא גלגלים. 

אמליה קלארק בתפקיד ראשי  בסרט "ללכת בדרכך"
אמליה קלארק בתפקיד ראשי בסרט "ללכת בדרכך"

אמיליה קלארק בתפקיד הראשי לא מספקת את הסחורה // צילום: יח"צ

לעומתו, גברת אמיליה לא מספקת את אותו הדבר. הליהוק של הבחורה הצעירה, בעלת חוש ההומור וההרפתקנית, פשוט לא תופס על גברת חאליסי. העלילה מתרחשת בטירה של משפחת טריינר מחוץ ללונדון, ציפיתי שהיא תרגיש בבית. טעיתי. 

הופקדה עליה האחריות להנפיח חיים בסרט, משהו שיצא מהמסך וישחק לי על הרגש. לצערי, היא נכשלה. אמיליה, אני מפנה אותך לשחקן עומאר סיי מהסרט "מחוברים לחיים"-דמותו של סיי כדריס, יכלה להעניק לך כמה הערות לתיקון.

אפילו נוכחותו של השחקן המשובח, צ'ארלס דאנס, חברה לסט ב"משחקי הכס", לא עזר. לורד טיווין לאניסטר בכבודו ובעצמו, לא הצליח להוציא מאמיליה קלארק משהו עוצמתי כמו שאנחנו רגילים לקבל ממנה. וחבל.

במאית: תיאה שרוק

שחקנים: אמיליה קלארק, סאם קלאפלין, צ'ארלס דאנס, ג'נט מק'תיר

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר