זינוק חד ברווחי שופרסל

הרשת פרסמה נתונים לרבעון הראשון ב-2016 • הרווחים המריאו ב-300% ועמדו על 53 מיליון שקלים • ההכנסות: 2.9 מיליארד

מקרה רמאות או טעויות בחיוב? (המחשה), צילום: יהושע יוסף

זינוק חד בתוצאות הכספיות של רשת הקמעונאות שופרסל. הרשת פירסמה היום (ראשון) את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של 2016. החברה רשמה רווח נקי של 53 מיליון שקל, אל מול רווח של 13 מיליון שקל אשתקד, כאשר מדובר בזינוק של מעל ל-300%.

הכנסות הרשת גדלו ל-2.9 מיליארד שקל אל מול 2.8 מיליארד אשתקד, אך הסיפור ברשתות קמעונאיות מסתתר לא אחת בהשוואת חנויות זהות, כלומר כשמנטרלים סניפים חדשים שנפתחו במהלך השנה החולפת. בחישוב כזה, מתברר כי נרשם גידול של 3.6% במכירות שופרסל, ובנטרול השפעות עונתיות כמו למשל זו של חג הפסח, הזינוק היה חד אף יותר ועמד על 7.8%.

נראה ששופרסל מתחזקת מאוד, במיוחד לנוכח המשבר בו נמצאת הרשת השנייה בגודלה בארץ, רשת מגה, שנמצאת בהקפאת הליכים ובהליך של מכירתה לבעל בית חדש. עדות נוספת לזינוק בביצועי החברה מגיע גם מהמכירות שלה למטר רבוע. על פי נתונים שהציגה שופרסל, אותם מכירות גדלו מ-5,370 שקל למ"ר ל-5,730 שקל השנה, זינוק של 6.7%. 

מנכ"ל הרשת, איציק אברכהן, אמר ל"ישראל היום" כי ההתחזקות ברבעון הגיעה "בלי קשר לאירועים סביב רשת מגה". אברכהן הוסיף כי שופרסל טיפלה בנושא המחיר לנוכח מסקנותיה מהמחאה החברתית ולדבריו הרשת משקיעה מאמצים ניכרים במחלקות הטריות כיום.

יו"ר החברה, ישראל ברמן, הוסיף כי "עיקרי האסטרטגיה של החברה כוללים את הובלת שוק קמעונאות המזון באמצעות הצעת מחירים הוגנים ללקוח, לצד יצירת יתרון תחרותי מבדל באמצעות חיזוק המחלקות הטריות, צמיחה מואצת בתחומי הדיגיטל ובערוצי הקניות המקוונים (שופרסל ONLINE), פיתוח המותג הפרטי, מצוינות מסחרית וניהול שרשרת אספקה מתקדמת ויעילה. לצד זאת, החברה המשיכה ביישום תכניתה לצמצום שטחי המסחר שלה ובתהליכי ההתייעלות התפעולית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר