ה"פימוג'ים" // צילום: פייסבוק // ה"פימוג'ים" // צילום: פייסבוק

חדש בגוגל: 13 "פימוג'ים" - אימוג'ים לייצוג נשים

"האם לא הגיע הזמן שהאימוג'ים גם ישקפו את המציאות, שבה נשים נמצאות בתפקידי מפתח בכל תחומי החיים ובכל מקצוע?"

נשים המועסקות בגוגל הציעו להוסיף סידרה של "פימוג'ים" - אימוג'ים (רגשונים) של נשים לקידום השוויון בין המינים במקומות עבודה, כולל נשים מהנדסות, כימאיות ועוד. 

הצוות של גוגל עיצב 13 דמויות חדשות והציג אותן ביום שלישי שעבר בקונסורציום של הקוד האחיד, קבוצה בעמק הסיליקון שבה ועדת משנה מפקחת על יצירה של אימוג'ים חדשים. 

"בכל מקום שתסתכלו, נשים זוכות לנִראות גדולה יותר ולהכרה חסרת תקדים", כתבו ארבע עובדות של גוגל בהצעה, "האם לא הגיע הזמן שהאימוג'ים גם ישקפו את המציאות, שבה נשים נמצאות בתפקידי מפתח בכל תחומי החיים ובכל מקצוע?"

זוהי אינה הפעם הראשונה בה סוגיית ייצוג הנשים הלוקה בחסר בתחום האימוג'יז עולה לכותרות: בתחילת חודש מארס השנה, העלתה חברת מוצרי ההגיינה הנשית "allways" קמפיין תחת הכותרת LikeAGirl# בו קראה החברה להרים קול מחאה נגד הייצוג הסטריאוטיפי של נשים, כפי שהם עולים באיומוג'יז של אפליקציית Whatsapp. 

"לחברה יש נטייה להעביר מסרים מרומזים העלולים להגביל את הבנות לסטראוטיפים. כמי שלמדה בלשנות חברתית, אני יודעת שלבחירת מלים תמימה לכאורה עלולה להיות השפעה מרחיקת לכת על נערות", הסבירה אז לוסי ווקר, בימאית סרטים דוקומנטריים שעבדה בשיתוף עם allways. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו