שינויים בהרגלי הצריכה של הישראלים, ובייחוד במשטר הרגולטורי, השפיעו גם על משק החלב הישראלי ובפרט על חברת תנובה, הגורם הדומיננטי ביותר בו.
לפי חברת "סטורנקסט", המספקת נתונים ללקוחותיה בתחום הקמעונאות, רשמה תנובה ירידה חדה בשיעור של 13.1% במכירות שלה בשוק החלב בין החודשים ינואר לאפריל 2016, שהסתכמו ב־269 מיליון שקלים.
למרות הירידה בתוצאות שטראוס, מכירות החברה בתחום החלב כמעט לא השתנו בארבעת החודשים הראשונים של השנה והסתכמו ב־131 מיליון שקלים, לעומת כ־132 מיליון שקלים אשתקד. טרה רשמה רמת מכירות זהה בארבעת החודשים הראשונים, של כ־68 מיליון שקלים. סך המכירות בתחום מוצרי החלב ירדו בכ־6.7% לכ־510 מיליון שקלים בתקופה זו.
לפי הערכות של גורמים במשק החלב, הפגיעה בתנובה נובעת מהתגברות התחרות לנוכח שורת רפורמות במשק החלב שאיפשרו הקלות בייבוא גבינות צהובות, כניסת מותג פרטי בתחום החלב וגורמים נוספים. תנובה עצמה הציגה תוכנית רה־ארגון גדולה בתיאום עם בעלת השליטה הסינית שלה "ברייט פוד".
מתנובה נמסר כי "שוק החלב מתאפיין מתחילת השנה בירידה בהיקפים הכספיים בשל ירידת מחירי המוצרים המפוקחים ביולי אשתקד ובינואר השנה - דבר המשפיע בעיקר על תנובה, שסל מוצריה מתאפיין ברובו ממוצרים מפוקחים". בשטראוס ובטרה בחרו שלא להתייחס לנתונים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו