כדי שלא תגיעו למצב כזה - 9 דברים לעשות כשעוברים דירה // צילום: gettyimages // כדי שלא תגיעו למצב כזה - 9 דברים לעשות כשעוברים דירה

עוברים דירה? 9 דברים שחייבים לעשות

מעבר דירה הוא עסק מפרך ומתיש, ולא רק בגלל שצריך לארוז את החיים בארגזי קרטון • טיפים מועילים להקלה מיידית

החיפושים הסתיימו, החוזים נחתמו – עוברים לבית חדש. איזה כיף! 

עצמו את העיניים ודמיינו לרגע את יום המעבר – ריח של צבע טרי, חלומות חדשים, תקוות חדשות, תחושת התחדשות באוויר, שכונה חדשה, אנרגיות חדשות, צמרות עצים בחלונות, בית קפה קסום ממש מתחת לבית...   

נשמע נפלא נכון? אחלה. המציאות, כך מסתבר, קצת פחות נפלאה. מצטערת להיות האיש הרע בסיפור, אבל במרבית המקרים, החוויות והתחושות ביום המעבר, רחוקות שנות אור מאלו שתיארתי מעלה. מעבר דירה הוא עסק מפרך ומתיש, ולא רק בגלל המשימה הבלתי אפשרית לארוז את חייכם בארגזי קרטון, ולפעמים בהתראה של כמה ימים. 

קבלו כמה טיפים יעילים, למעבר דירה במינימום כאב ראש: 

1. במקרה הכינותי מראש

כדאי מאוד להתחיל לאסוף מספיק זמן מראש, ציוד שישמש אותכם באריזה: 

ארגזי קרטון בגדלים שונים, שקיות ניילון חזקות וגדולות, עטיפות "פצפצים" וערימות עיתונים שישמשו לעטיפת כלי הבית והמטבח השבירים. אל תמהרו להיפטר ממגבות וסדינים ישנים, גם אלו יכולים להציל חפצים שברירים מהמעבר המטלטל. הורידו מהבוידעם תיקים גדולים ומזוודות, שגם אותם תוכלו למלא בבגדים ובחפצים שונים. 

2. תעבירו הלאה

זה הזמן לסדר, למיין, ולהפטר מכל הג'אנק שאספנו בדירה הנוכחית, ואולי מעוד ג'אנק שהעזנו לקחת איתנו עוד מהבית הקודם. אוסף מגזינים שמעלה אבק, דיסקים ישנים שלעולם לא נשמע שוב, בגדים שאין סיכוי שנחזור ללבוש, רהיטים ישנים ומכשירי חשמל מיותרים – קחו לעצמכם רגע להפרד, והדיחו מחייכם ומביתכם את כל מה שאין לכם בו שימוש. אם יש פריטי ריהוט או מוצרי חשמל שחבל לכם לזרוק, צלמו אותם והעלו לקבוצות פייסבוק רלוונטיות – תוך זמן קצר תקבלו לא מעט הצעות מאנשים שישמחו להקל עליכם ולאסוף אותם מכם, ואולי על הדרך גם תרוויחו כמה שקלים.

3. אל תחכו לרגע האחרון

אם נודה באמת, במרבית הפריטים בבית אין לנו שימוש יומיומי; הסרוויס הפרחוני שקיבלתם מסבתא, אלבומי התמונות מהטיול הגדול, בגדי החורף שתופסים חצי ארון – נצלו כל זמן פנוי שעומד לרשותכם - מהרגע שאתם יודעים על המעבר, והתחילו לארוז בנחת. כתבו בטוש בולט על גבי כל ארגז מה הוא מכיל ולאיזה חדר בבית הוא שייך ומקמו את הארגזים באיזו פינה בבית, שלא יפריעו לכם בהמשך. אם תכולת הארגז שבירה, כדאי לציין זאת על הארגז ולקוות שאלוהי הפרטים הקטנים והסרוויס יהיה לצידכם.

4. הובלה

הכינו רשימה מסודרת של תכולת הדירה שלכם ואספו המלצות מחברים ומהרשת למובילים מקצועיים, אמינים ותקתקנים. התקשרו אליהם כדי לקבל הצעת מחיר, בדקו שהם פנויים בתאריך המעבר וודאו שהמחיר שהוצע לכם כולל גם מע"מ וטיפים לסבלים, כדי שתמנעו מהפתעות לא סימפטיות אחר כך. כדאי לבקש להיות ההובלה הראשונה שלהם ביום המעבר, אבל לקחת בחשבון עיכובים ושינויים בלו"ז. זה מרגיז, אבל זה קורה. 

5. טכנאים ובעלי מקצוע

כדאי לקחת בחשבון שייקח קצת זמן עד שדירתכם החדשה תרגיש לכם כמו בית של ממש. אבל גם אם תקחו לכם עוד כמה ימים או שבועות לפרוק, להתרגל לשינוי ולהתמקם סופית, כדאי שתעשו את זה כשאתם מחוברים לאינטרנט, צופים בטלויזיה ומכינים לכם איזה סיר ספגטי טוב. כדי שכל אלה יקרו – סמנו לעצמכם ביומן, שבועיים לפני המעבר, להתקשר לחברות האינטרנט, הטלוויזיה והגז, לעדכן אותם על המעבר הצפוי ולהזמין לביתכם טכנאים שיגיעו ביום המעבר.   

6. לא קונים לפני שעוברים

ראיתם מנורה שממש תתאים לסלון החדש? מצאתם פתרון אחסון מדהים לחדר האמבטיה או עציץ מושלם למרפסת? יופי! בקרוב תצטרכו לעטוף, לאסוף, לניילן, לארוז ולהוביל הכל לבית החדש. מסקנה: לא קונים עד שעוברים (והנה חסכתי לכם קצת כסף ומנעתי עוד ריב מיותר. בכיף).  

7. אל תעשו תכניות לערב האחרון

גם אם סיימתם כבר לארוז הכל ובזמן (אין סיכוי! זה לא באמת קורה) וזממתם להעביר את השעות הקרובות במנוחה או בחגיגה (איך תחגגו סתם ככה בלי כלום, הרי אמרתם שהכל ארוז כבר, לא..?), כדאי לקפוץ לבקר בכתובתכם החדשה ולוודא שהבית מוכן לקראת כניסתכם מחר – השליכו לפח מה שאפשר ונקו את השאר.

8. הכינו תיק מיוחד ליום המעבר

מומלץ לארוז תיק שיהיה עליכם ביום המעבר, עם כל הדברים החשובים ויקרי הערך שלא תרצו למסור לידי המובילים: ארנק, תעודות, תכשיטים, תרופות, מחשב נייד וכו' (ממש כמו לצאת לחופשה קצרה רק בלי כל הקטע של השיזוף. או החופשה). 

כדאי גם להקצות מזוודה קטנה או ארגז, בו תארזו את כל הדברים שישמשו אתכם ב-24 השעות הראשונות בכתובת החדשה - מבלי שתצטרכו לפתוח את כל הארגזים, לחפש לפשפש ולהתייאש, כשלא תמצאו את מברשת השיניים שלכם.

9. ארזתם לבד?

אם אתם עמוסים מאוד בעבודה או בטיפול בילדים, אם אתם בתקופה לחוצה בלימודים או סתם מעדיפים לא להתמודד לבד עם כל הברדק, יש מי שיעשה עבורכם את כל מה שלא בא לכם לעשות בעצמכם – חברה מקצועית תדאג לספק לכם אנשי מקצוע שיגיעו לביתכם וביום אחד יעשו את כל מה שלכם כנראה ייקח שבוע: הם יסדרו, ימיינו, יארזו ואם תרצו גם יגיעו לביתכם החדש כדי לעזור לפרוק את הארגזים ולסדר את הכל במקום בזריזות וביעילות.

ממרבית החברות העוסקות באריזת בתים תוכלו להזמין גם שירותי ניקיון או צביעה לביתכם החדש.

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל! 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו