סופשבוע של ברהמס

בין 19 ל־21 במאי ייערכו בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל אביב שלושה קונצרטים של מוסיקה קאמרית שכתב ברהמס

ליזה פרשטמן // צילום: Marco Borggreve // ליזה פרשטמן

סופשבוע קאמרי של ברהמס: שלושה קונצרטים שיוקדשו כולם למוסיקה הקאמרית של המלחין הגרמני בן המאה ה־19 ייערכו בסוף השבוע שבין 19 ל־21 במאי בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה (לואי מרשל 25 תל אביב).

מוסיקה קאמרית נועדה, ביסודה, לביצוע בבית ("קאמר" בגרמנית פירושו חדר), לאוזני קהל מצומצם ובידי מספר קטן יחסית של נגנים. זו מוסיקה שהיא ניגוד מוחלט לכוח ולעוצמה של המוסיקה הסימפונית, מוסיקה שהיא כמו שיחה אינטימית בין חברים; היא אינה זקוקה למנצח וחסרת היררכיות. ביצירה הקאמרית ה"דמוקרטית" כל התפקידים שווים בערכם. 

לשיאה הגיעה המוסיקה הקאמרית ביצירתו של ברהמס. במפה המוסיקלית של המאה ה־19 נחשב ברהמס דווקא לשמרן, משום שהוא דבק בצורות הקלאסיות, נרתע מהרעיונות המוסיקליים המהפכניים של "האסכולה הגרמנית החדשה" בראשותם של ואגנר וליסט, ובניגוד להם כתב שפע של מוסיקה קאמרית.

רומן רבינוביץ'  //  צילום: Balazs Borocz

בסוף השבוע ינוגנו בקונסרבטוריון מכלול הסונטות לכינור ולפסנתר, לוויולה ולפסנתר ולצ'לו ולפסנתר וכן יצירות קאמריות נוספות בביצוע ארבעה מוסיקאים מובילים: הכנרת ההולנדית ליזה פרשטמן, הוויולנית האמריקנית ג'ניפר שטום, הצ'לן הגרמני יוליאן שטקל והפסנתרן הישראלי רומן רבינוביץ'.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר