תרימו צ'ייסר - אבל שימו לב שהערק אמיתי ולא מזויף // צילום: יהושע יוסף (אילוסטרציה) // תרימו צ'ייסר - אבל שימו לב שהערק אמיתי ולא מזויף

שותים ערק? כך תוודאו שהוא לא מזויף

השבוע נחשף מערך ייצור פיראטי של ערק ונמצאו בקבוקים של המשקה המזויף בפיצוציות • עלול לגרום לעיוורון ואף למוות

לאחר שהשבוע נחשף מפעל ייצור לא חוקי של ערק ובקבוקי אלכוהול מזויף נמצאו בפיצוציות בצפון הארץ, משרד הבריאות פרסם מדריך לזיהוי בקבוקי ערק מזוייפים.

צפו במדריך לזיהוי המשקה המזויף:

צילום: משרד הבריאות

בפעילות משותפת של המשטרה ושל משרד הבריאות שנערכה השבוע אותר בתוך בית מערך ייצור לא חוקי של משקאות אלכוהוליים בתנאי תברואה ירודים ובהיעדר רישיונות או אישורים של משרד הבריאות. כמו כן לא ידוע מה מקורם וטיבם של חומרי הגלם.

בכמה פיצוציות באזור טבריה נתגלו כמה משקאות אלכוהוליים החשודים כמזויפים ותרופות למכירה בניגוד לחוק. נלקחו דוגמאות לבדיקה במעבדות משרד הבריאות הן ממקום יצור האלכוהול והן מהפיצוציות שבהן התגלה האלכוהול המזויף. חשודים נעצרו על ידי המשטרה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בבדיקות מעבדה נמצא כי בזיוף של ערק שנראה כמו "עלית הארק" נמצאו 2% מתאנול שמהווים רעל. משרד הבריאות מזהיר כי שתיית אלכוהול שיוצר באופן פיראטי ללא אישור משרד הבריאות, עלול לסכן את בריאות הציבור. האלכוהול עלול להכיל חומרים מסוכנים כגון מתנול אשר במינונים גבוהים עשוי לגרום לעיוורון ואף למוות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו