שירים עד כאן

הישראלים אוהבים קריוקי, בין שהם שרים לבד מול יו־טיוב, עם חברים במרפסת או במסיבה בחדרי קריוקי ייעודיים • ריכזנו עבורכם את האפליקציות, הציוד וכל מה שצריך כדי לשיר בקול גדול

צילום: gettyimages // צילום: gettyimages

כשהיפני הראשון שר קריוקי, ספק אם האמין איזו הצלחה מסחררת תהיה לו אי שם בישראל הקטנה - משפת הכנרת, דרך הגינה השכונתית ועד לגגות ראשון לציון. אז אם חובבי שירה אתם, ובמיוחד אם אתם נהנים לשמוע את עצמכם ואת הקרובים אליכם מזייפים בקולי קולות, יש לכם כמה אופציות לעשות כן. 

 

בחדרי חדרים

אחד הטרנדים החמים ביותר בארץ הוא חדרי קריוקי, קונספט שהגיע מיפן, שודרג, שוכלל והותאם לקהל הישראלי, שטעמו ייחודי ומיוחד. חדרי הקריוקי החלו לצוץ בארץ כמו פטריות אחרי הגשם, הם פזורים בכל רחבי הארץ ומציעים בילוי שכולו חוויה. את החדר שוכרים לכמה שעות, בדרך כלל 3-4, או לערב שלם. החדרים נבדלים זה מזה בגודלם ומיועדים לכמות אנשים שונה. לרוב תוכלו לבחור בחבילות אירוח שמשתנות לפי הסכום. החדרים נבדלים זה מזה בעיקר בעיצוב ובמחירים, אך העיקרון הוא אותו עיקרון - הנאה צרופה.

לחברת MEON THE MIC יש שלושה סניפים בארץ - בתל אביב, ברחובות ובפתח תקווה - וכל סניף מצויד בכמה חדרים. מה שמייחד את חדרי הקריוקי הללו הוא עיצוב החלל. אמיר עדן, מבעלי המקום, הבין שכדי לקבל את החוויה המלאה צריך להשקיע גם בעיצוב, ולכן תוכלו למצוא חדרים בסגנון רחוב ברלינאי, בית קפה פאריסאי, טברנה יוונית או בעיצוב מרוקאי. החדרים מאוד מושקעים ועוזרים להיכנס לעולם אחר. החדר עצמו מצויד במסך פלזמה גדול, במקרן, במיקרופונים, במערכת תאורה הנשלטת על ידיכם, בטאבלט שבאמצעותו מתפעלים את כל הערב ובאביזרי פופ. בניגוד לחדרי קריוקי רבים, פה תוכלו למצוא במה בכל חדר וממש להרגיש סטארים.

1. מיקרופון נייד, מאתר kidzone, מחיר: 49 ש', 2. מערכת של "פנסוניק", מחיר: 4,490 ש', 3. מערכת של "פיליפס", מחיר: 2,190 ש', 4. מיקרופון נייד מבית "ביקונקט", מחיר: 399 ש' // צילום: אתר "שופיס"

 

לדבריו של עדן, מבעלי MEON THE MIC, "בבדיקות שעשינו גילינו שהגישה לקריוקי השתנתה רבות בשנים האחרונות. מחוויה ששמורה לחצרות בתים עם נרגילות, היא התחילה להיות בילוי לגיטימי כשנפגשים עם חברים. תוכניות הטלוויזיה הכניסו את השירה החובבנית לתוך הסלון של כולנו. פתאום כל אחד רוצה ויכול להיות זמר, גם אלו שלא חושבים שיש להם קול יפה כל כך".

השירים שזכו למספר הגדול ביותר של גרסאות קריוקי בשנת 2015 הם "ילד של אבא" של מוקי ו"מלכת השושנים" של עדן בן זקן. בעולם הלועזי תפס את המקום הראשון "I Can't Feel My Face" של The Weeknd.

 

עשו זאת בעצמכם

אם החלטתם לעשות קריוקי לביתכם או עם החבר'ה על שפת הים, או אפילו בפארק השכונתי, מגוון האפשרויות שלכם הוא ענק. יש המון סוגי מכשירים בשוק וטווחי המחירים שלהם נעים מכמה עשרות שקלים ועד לכמה אלפים. הערכות כוללות בדרך כלל מיקרופון אחד או שניים ומערכת הגברה בעלת חיבורים המתאימים לניידים. כיום השוק מוצף בתוכנות ובאפליקציות של קריוקי, התפעול הוא בדרך כלל פשוט, והן מכילות מגוון רחב מאוד של שירים ואמנים. 

רונן ברקוביץ, מנכ"ל חברת "ביקונקט טכנולוגיות", סיפר כי "שוק מוצרי הקריוקי בישראל מגלגל כ־20 מיליון שקלים בשנה. בכל שנה אנו רואים עלייה במכירות של מוצרי קריוקי, הכוללים רמקולים, מיקרופונים, בידוריות ועוד, בהיקף של כ־15 אחוזים". 

אפשרות נוספת האהובה על הילדים והמבוגרים כאחד היא לנגן קריוקי דרך קונסולות משחקים, דוגמת אקס בוקס ופלייסטיישן. כך יכולים הילדים לשחק במהלך היום, והמבוגרים יכולים לשחק עם חבריהם בערב. גם כאן התפעול פשוט למדי - מורידים את אחת התוכנות לקונסולה, והופ! יצרתם בעצמכם חדר קריוקי פרטי. 

האפליקציה "קריוקי. לשיר ולהקליט שירים" מאפשרת לנו להפוך את מכשיר הטלפון שלנו לערכת קריוקי ניידת. קטלוג השירים המופיע באפליקציה נלקח ישירות מאתר יו־טיוב, כך שתוכלו להיות בטוחים שהרשימה עדכנית ביותר ומקיפה. לאחר שתחברו את האוזניות שלכם אל המכשיר תוכלו להתחיל לשיר, לשמוע את עצמכם באוזניות ואפילו להקליט את עצמכם ולהוסיף אפקטים, אולי כדי לחפות על זיוף או שניים. את התוצאה הסופית תוכלו לשתף, אם תרצו, ולחלופין תוכלו להאזין להקלטות של חבריכם ואף לדרג אותם על פי ביצועים.

6. אוזניות "מדונה", מאתר kidzone, מחיר: 59 ש', 7. עמוד מיקרופון, להשיג ב"עידן 2000", מחיר: 119.90 ש', 8. מגבר מבית "ביקונקט", מחיר: 399 ש', 9. "גרפ 20", להשיג ב"אופיס דיפו", מחיר: 149 ש' // צילום: יח"צ אופיס דיפו

 

"Sing! Karaoke by Smule" היא אפליקציה מושקעת בעלת מאגר של יותר מ־1,200 שירים, וגם היא מאפשרת לכם להקליט את עצמכם ולכסות על הזיופים באפקטים קוליים. המיוחד באפליקציה הזו הוא שבה אפשר גם לשיר דואטים עם האמנים האהובים עליכם. את התוצר שלכם תוכלו לשתף עם שאר 50 מיליון המשתמשים באפליקציה. 

האופציה הזמינה והפשוטה ביותר היא כמובן האינטרנט. כיום הדרך הפשוטה והנפוצה ביותר היא לחפש שיר מסוים בגירסת קריוקי בגוגל או ביו־טיוב. את השיר עם המילים מקרינים על המסך, וכל שנותר הוא לפצוח בשירה. 

וכמובן, קיימת גם הקונטרה לגירסת "עשה זאת בעצמך", שהיא: אל תעשה כלום, וקח מפעיל. מוטי בר, בעלי חברת "מוטי פלוס", מגיע למקום האירוע מצויד במקרן, ברמקולים, במיקרופונים כולל סטנדים, בדאבל קומפיוטר וברשימת שירים בלתי נגמרת. "השלב הראשון באירוע הוא שיחת הטלפון המוקדמת, שבה אני מבין מה אופי האירוע ובכך בעצם אבנה את הערב", מספר מוטי, "אחד הדברים החשובים ביותר הוא שתמיד צריך להיות מעודכן בכל השירים ובחומרים החדשים שיוצאים. לרוב הערב יתחיל בשירי רקע, ועם הזמן הקצב ילך ויתגבר". 

רק דבר אחד מעיב על כל השמחה הזו: "חבל שאין את ההרמוניה בין השכנים שהיתה פעם. לא מפרגנים לחוגגים. היום הרבה פעמים קורה ששכנים מזמינים משטרה בדיוק בעשר וחצי, והכל בגלל 'חוק הקריוקי'". 

מערכת קריוקי ניידת נטענת, Shopiz.co.il // מחיר: 130 ש'
מערכת קריוקי ניידת נטענת, Shopiz.co.il // מחיר: 130 ש'

מערכת קריוקי ניידת נטענת, Shopiz.co.il // מחיר: 130 ש' טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר